Jätettiin kaverisynttärikutsut eilen, kukaan ei ole vielä ilmoittautunut :(

  • Viestiketjun aloittaja "polo"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Monet juhlat järjestäneenä olen huomannut, että jos vastauspyyntö on 29.5 mennessä, niin vastaukset TULEVAT 29.5. (tai jokunen ehkä päivää tai paria aikaisemmin).
Monet panttaa sitä ilmoittamista, jotta tietävät paremmin, että ei tule jotain muuta menoa, sairastumista tms.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ei työ tekemällä lopu;26324079:
..eli EILEN olet jättänyt, ja ihmettelet kun ihmiset ei ole jo nyt ilmoittanut mitään? Mikä sinussa on vialla?
Näin. Sitäpaitsi yleensä jätän ilmoituksen viime tinkaan, jotta ei tarvii ilmoitella joka välissä, jos joku nuhakuume iskisikin välissä. Tietty ton vastauspäivän jälkeenkin voi tulla muutoksia, jos joku sairastuu, työvuorot vaihtuu vanhemmilla tjtn.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26324107]Mä en käsitä miksi täytyy ilmottautua synttäreille. Ehkä sen verran ymmärrän että hop lop yms. syntäreille pitää ilmottautua, mutta jos kotiin kutsuu niin eikö se oli ihan sama jäääkö pari lasta tulematta vai ei?[/QUOTE]
Voi sillä olla väliä, jos ne pari lasta ovat moniallergisia. Helpottaa kutsujen järjestämistä huomattavasti, jos tietää etukäteen, millaisiin erikoisruokavalioihin pitää varautua. Mitä enemmän on kutsunut lapsia, sitä enemmän on merkitystä sillä, tuleeko lapsia 20 vai 10. Jos kutsuttuja on alunperinkin esim 8 ja 2 jää tulematta, niin sillä ei ole juurikaan väliä.
 
"ruu"
meillä ei kukaan koskaan ole ilmoittanut tulostaab (vaikka kutsussa on) ja aina silti tulleet kaikki.
En minäkään laksetnsynttäreille tulosta ilmoittele. Hoplop tms on eri asia
 
"vieras"
Itse kans toivoisin että ihmiset ilmottaisivat ajoissa tulostaan synttäreille. Me ollaan yleensä ilmotettu samantien kun kutsu ollaan saatu. Meillä oli synttärit hop lopissa ja sinne pitää ilmottaa etukäteen kuinka monta vierasta tulee. Kutsussa oli päivä mihin mennessä pitää ilmottaa. Kymmenestä vain yksi ilmotti. Lopuille sit jouduin soittamaan ja kysymään tulosta. Kaikki vaan totesivat että olivat unohtaneet ilmoittaa mutta ovat tulossa. Lapselle oli tosi ikävää kun en osannut kertoa vietetäänkö synttäreitä olenkaan kun ei yhden vieraan takia kannata hop loppiin maksaa tarjoiluja. Voithan vaikka kysästä kutsutuilta jos näet heitä ovatko tulossa.
 
Silja.S
Kaverisynttärit, joihin ei tule yhtään kaveria - yksi tehokkaimmista tavoista traumatisoida lapsi :$ Samalla siinä aiheuttaa äiti itselleen sydänsäryn lapsen puolesta. Kannattaisi sopia synttäreistä lasten vanhempien kanssa kasvotusten tai puhelimessa, että tietää mille päivälle juhlat on paras järjestää.

Ja sen verran vielä, että jos tuntemattomia vanhempia paljon ja pakko laittaa vastauspyyntö, kannattaisi laittaa vastausmahdollisuuksia, ei ainoastaan soittamista vaan esim. tekstari tai vastauskortti. On tympeää soittaa umpivieraille ihmisille. Ei toki kaikista ole, mutta monen mielestä kyllä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"joo"
Viime tingassa ne tulee :( Mulla oli vp. viimeistään 4.5 ja 4.5 klo 23.17 tuli viimeinen ilmoittautuminen.
Positiivista oli se että tällä kertaa kaikki ilmoittivat pääsevätkö vai eivät.
 
Kyllä mäkin yleensä ilmoitan vasta sinä viimeisenä päivänä,että on tulossa. Mä myös laitan kutsuihin aina,että ilmoitetaan ollaan sit tulossa tai ei ja myös samalla ne allergiat. En mäkään ole koskaan soittanut kenellekään vaan viestin vaan laittanut. Mä ilmoitan osallistumisesta myös silloin vaikka kutsussa olis,että "ilmoitathan jos et pääse tulemaan". Ei siitä haittaakaan ole mun nähdäkseni.
 
"aloittaja"
Ihmettelen vielä tuota kommenttia että ajankohta on huono, koska koulujen päättäjäiset on seuraavana päivänä. Miksi se on huono ajankohta? Asumme pienellä paikkakunnalla ja lähes kaikki asuvat meistä parin km säteellä ja päättäjäiset ovat siis lauantaina, ei perjantaina.

Haluan todella tietää ketkä tulevat ja ketkä eivät, ts. että jos porukkaa ei yhtään tule niin keksin jonkun varasuunnitelman, ettei vaan odotella vieraita saapuviksi.

Laitoin kutsuun että "vastauspyyntö 29.5.12 mennessä" ja tietysti oman numeroni, silloinhan voi ilmoittaa myös tekstarilla.

Yksi on ilmoittanut tulevansa (näin äitiä sattumalta kaupassa). Jospa se siitä sitten.
 

Yhteistyössä