Jaetaan lapset :-´( Onko kukaan tehnyt näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eroamassa

Vieras
Lapset 1v ja 2v. Isä ei anna suosiolla lapsia mulle, ei varmasti anna. Tekee tahallaan asiat vaikeaksi erotessa. En halua lapsia häneltä viedäkään mutta haluan olla lähivanhempi. Olen aina hoitanut ja hoidan kaikki lasten asiat, koska mies ei osaa/viitsi, saa hoidetuksi. Enkä voisi jättää lapsia asumaan isän kanssa. Vaikka, ajattelin viikko-viikko systeemiä, mutta onko se hyvä?? Ja mitä jos 1v asuisi virallisesti munkanssa ja 2v isän? olisivat kuitenkin aina samaan aikaan viikon toisen luona ja viikon toisen? voisko tuo toimia? Oli niin itkuinen puhelu äsken lastenvalvojalle etten tuosta tajunnut edes puhua enkä pysty nyt heti soittamaan uudestaan. Mies uhkaa vaan lakimiehelle että hän pitää lapset.

jos et oo juoppo, etkä rikollinen niin ei se yksinhuoltajuutta saa, vaikka kuinka uhkailis. anna uhkailla ja pysy rauhallisena ja kerro ne lastenvalvojalle.
mä en kannata viikko-viikko järjestelyä. sen suuremmin selittämättä.
lapset aina samassa paikassa yhtäaikaa ja yksi koti missä lapset asuvat. ero on muutenkin pienelle suuri asia. kaikki järjestyy kyllä.

Lasten erottaminen on nyt vihoviimeinen keino eikä loppujen lopuksi ole eduksi kenellekään.
Ehkä se miehesi mieli muuttuu kun pahin vihan tunne ohi.
Kiinnitti huomiota lapsen ikä, 1-vuotiaiden vanhemmat eroaa usein, onko tilanne todella nin paha vai vaihe?

Juuri jossain todettiin että sisaruksia ei erotilanteessa eroteta, siis tuomioistuin ei tee sellaista päätöstä. Se olisi todella julmaa. Älä edes harkitse moista.

Me erottiin jo ennen ku lapsi edes on ehtinyt syntyä! Ei mitään hajua milloin lapsi on tulevsisuudessa kenenkin luona. Alkuun nyt varmaan minun ja isä käy päivittäin auttamassa. Tsemppiä! Enkä kyllä erottaisi lapsia!

Lasten erottaminen sisaruksistaan on mielestäni vain ja ainostaan aikuisen oma etu. Avioerossa lapsi ikäänkuin menettää toisen vanhempansa, on vain kohtuuton lisärasitus, jos joutuu menettämään vielä sisaruksensa.

ap ei minusta ole tässä lapsia erottamassa, käsittääkseni lapset olisivat VIRALLISESTI toinen toisen luona, mutta käytännössä kuitenkin yhdessä aina toisen luona vuoroviikoin

mutta voinko minä lain mukaan omineni vaihtaa lasten osoitteen omani mukana?? lastenvalvoja sanoi että periaattessa en ilman isän suostumusta, mutta hän ei suostu. toisaalta hän sanoi, että maistraatti on hyväksynyt vain toisen vanhemman tekemän muuttoilmoituksen. kerroin isän alkoholinkäytöstä, lasten iät ja huoleni. enhän mä voi niitä lapsia jättää ja lähteä yksin! olisi ihan älytön huoli ja syyllisyys. ei isä osaa hoitaa käytännön asioita kun ei ole tähänkään asti niitä hoitanut. tietokone ja kalja voittaa mennen tullen meidät, vaikka se muille muuta väittää!

[QUOTE="Uuna";24481110]ap ei minusta ole tässä lapsia erottamassa, käsittääkseni lapset olisivat VIRALLISESTI toinen toisen luona, mutta käytännössä kuitenkin yhdessä aina toisen luona vuoroviikoin[/QUOTE]

Joo juuri tätä mä hain. Mä ajattelin että mies ei alkaisi taistella jos ehdotan tätä. Lapset on yhtä aikaa aina toisen luona. Toisen virallinen osoite jää isän luo, toisen äidin eli pienemmän lapsen. Mutta toisaalta, lastenvalvoja oli sitämieltä että äidin luona molemmat. mutta isän uhkailut pelottaa mua

Hakeudu aaa läheishoitoon, että ymmärrät mistä on kysymys, sen jäkeen jaksat paremmin.
Ei on mitään järkeä jakaa tuo ikäisi lapsia. Viinalle häviää aina, aloholistilla ei ole muuta jäljellä kun uhkailu. Helsingissä hyvä yksityinen
paikka josta saa apua nopeasti omaa jaksmiseen. Avominne.fi.

avun saanut

Mä en tiedä tapausta tarkemmin, mutta ihmettelen, kun niin monet puhuvat, että isä ei anna lapsia mulla. Miksi sen isän tarvitsisi olla se, joka näkee lapsiaan vain viikonloppuisin? Te ette itse suostu siihen, mutta pakotatte isän suostumaan.

no en helkutissa suostu! minä olen ollut raskaana, minä olen synnyttänyt, minä olen huolehtinut ja huolehdin lapsistani aina. Mies tulee ja menee miten lystää. Katsoo lapsia jos erikseen pyytää ja silloinkin se tuntuu olevan hälle vaikeaa. Miksi tuollainen isä sitten alkaa taistella lapsista?? ollaakseen minulle ilkeä ja vaikea!

En erottaisi sisaruksia, tarpeeksi rankkaa se että toisesta vanhemmasta joutuu eroon.

Olen kyllä kuullut yhdestä suurperheestä jossa oli 14 lasta - erotessa tytöt jäi äidin kanssa ja pojat isän. Käytännön syistä, sillä 14 lapsen yh tarttis niin ison asunnon ettei siihen ole kellään varaa...

Miten jos aluksi lähtisit lasten kanssa ensi-ja turvakotiin? jos siis miehesi on väkivaltainen ja alkoholisti? sitten sinä aikana saisitte varmaan tapaamissopimuksenkin lastenvalvojan kanssa tehtyä? ..tai näin siis itse tein lasteni kanssa, tosin meillä poliisit tulivat kotiin, ja toimittivat minut , taaperon ja vauvan sinne ensikotiin.. mutta oli sielä muunlaisistakin tilanteista tulleita. Siis ajattelin tällä sitä, kun sanoit, ettei miehesi päästä lapsia kanssasi lähtemään, ja jos kuitenkin alko-ongelmia. Niin itsellä jo kaikki hyvin, tästä on aikaa jo viisi vuotta kun ero tuli, ajan kanssa asiat korjaantuvat uomiinsa, tosin exän kanssa ei olla hyvissä väleissä, mutta pääosin lasten tapaamiset sujuvat sopimuksen mukaan. Tsemppiä sinulle:)

Isä uhkailee vaan. Jos ei ole jaksanut tähänkään asti olla lasten kanssa, ei jaksa sitä jatkossakaan. Hän vain tietää mistä narusta vetää, että saisi sinulle mahdollisimman pahan olon.

Yhteistyössä