Järvenpään Nummenkylä, millainen paikka lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttamassa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttamassa?

Vieras
Millainen alue Nummenkylä on asua lähinnä lapsiperheen kannalta. Millaiset palvelut, onko puistoja jne. Onko vireä paikka? Olisin kiitollinen mielipiteistä?

no ei siellä mitään kummoisia palveluja käsittääkseni ole, kioski ja kuppila?! itse asun järvenpäässä, mutten nummenkylässä. en muuttaisi sinne, jos ei olisi omaa autoa. tai riippuu tietysti aika paljon siitä, missä on duunissa yms.

lapsiperheille muuten mukavan rauhallinen alue. luonnonläheistä aluetta, rivi- ja omakotitaloaluehan se on. löytyy mm. päiväkoti ja srk:n kerho. lähimmät muut palvelut taitaa sitten olla jampassa, mm. neuvola, hammaslääkäri, kauppa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se mua kiinnostaisi myös, että mihin lapset menevät sieltä kouluun ja onko siinä koulussa sekä ala- että yläaste?

taitaa olla nummenkyläläisille sauniksen ala-aste ja koivusaaren ya kouluina, mitään tarkkoja rajoja en tietysti osaa sanoa.

Moi! Itse asumme Nummenkylässä uudella omakotialueella. Suosittelen erityisesti lapsiperheille, joilla auto (tai kaksi). Alue on todella mukava. Lapsia löytyy melkein jokaisesta talosta, joten kavereita löytyy varmasti. Meillä on kaksi poikaa Nummenkylän päiväkodissa, josta he siirtyvät Anttilan kouluun ala-asteelle. Matkaa tulee noin kolme kilometriä, mutta se ei ole haittana, kun meidän pihakadulta menee kouluun sen verran lapsia, että järjestämme yhteiskuljetuksen. Koululla on myös iltapäiväkerho, joten hakuaikoja voi säätää hieman liukuvasti. Yläaste on käsittääkseni Koivukylän ylä-aste, johon matkaa tulee varmaanki hieman reilu kaksi kilometriä.

Kauppoja ei Nummenkylässä ole. Toisaalta se ei meitä haittaa, koska käymme kuitenkin kerran viikossa keskustan marketeissa tekemässä ostokset koko viikolle.

Tosiaankin suosittelen erittäin paljon, mutta ilman autoa voi olla hieman haasteellisempaa...