JÄRKYTTÄVÄÄ (lapset ja autoilu)

Vieras

Meilläkään ei tyttö 2v. saa kylläkään määrätä laitetaanko vyöt autossa päälle vai ei. Ne laitetaan tai huudetaan ja laitetaan! Mulle on aina sanottu et kyllä maailmaan ääntä mahtuu..ei siis haittaa vaikka lasta vähän kiukuttaakin tuo vöiden laitto..turvallisuus ennen kaikkea!
Ittelleni pienenä kyl iskostui päähän tuo turvavöiden tärkeys, kun kerran kolariin jouduttiin..siitä lähtien oon kyl laittanut kaikissa kyydeissä turvavyöt päälle..jopa taksissa.

Tuosta turovaistuimen auki saamisesta..meillä ei ainakaan tuo 2v. saa itse avattua.
 
Mä näin vähän aikaa sitten aika oudon komppanian. Naisen ajama auto kurvasi tien viereen parkkiin. Ohi kävellessäni vilkaisin autoon, jossa kartanlukijan paikalla istui nainen pieni vauva sylissään. Takapenkilla oli kolme muksua, ikää n. 3-5v. Yhdelläkään ei ollut turvaistuinta eikä turvavöitäkään kiinni. :/

Niin ja miehen veli kyllä laittaa vauvan turvakaukalon vöihin kiinni, muttei kaukaloa auton vöihin kiinni. :( :headwall:
 
just.. no täällä yks yh jonka auto ei liiku metriäkään ilman että pojat on istuimissa vyöt kiinni ja mullakin turvavyö kiinni! toi on yks niistä asioista mistä en edes neuvottele enkä kysy haluavatko lapset kenties että laitetaan vyö kiinni vai ei...

 
marianne
meillä kyllä 2.5 vee pysyy vöissä oikein kiltisti ja varmistaa aina että kaikilla muillakin on vyöt kiinni ennen kuin auto lähtee. Ongelma onkin nyt se että on ruvennut avaamaan turvavyötä jolla tytön istuin on kiinni.
 
Ed
Näkeehän noita, mutta oikeataan vaan oman lapsen vyöt jaksaa kiinnostaa. Ite kun on lyöny pään kerran tuulilasiin pelkääjän paikalla niin että lasissa kunnon säröt vaikka vauhtia törmäyksessä varmaan 30 km/h niin muistaa ne vyöt laittaa ja kattoa omalta lapseltaan.
 

Yhteistyössä