Järjestelylaina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veloissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veloissa

Vieras
Olen tullut siihen pisteeseen, että on haettava järjestelylainaa usean eri kulutusluoton yhdistämiseen. Pelottaa helkkaristi mennä pankkiin, koska myös asuntolainani on sieltä...Mutta on pakko edes kysyä miten saisin talouteni tasapainoon! Onko muita samassa tilanteessa olleita? Mitkä ovat mahdollisuuteni? Enkä kaipaa moraalisaarnoja, olen katunut jo tarpeeksi velkojani.

No mulla on melkein sama tilanne ehkä kohta edessä, kun selviää paljonko mulle jää maksettavaa exän firman konkurssin jälkeen, kun tää talo on pantattu yhteen lainaan. Summa tulee olemaan varmaan jotain 0-13000 välillä. Minä todellakin toivon, että exä ottaisi sen lainan kontolleen, mutta kun minä en uskalla siihen täysin luottaa, niin olen varautunut siihen, että mun maksettavaksikin voi jäädä.

Koska sulla on asuntolaina siellä pankissa, ne haluaa että saat raha-asiasi hoidettua ja tulee mieluusti vastaan. Ihan nimierkillä "kokemusta on". Ei ole pankin intressien mukaista, että niiden asiakkaiden talous on kuralla.

Ei ole pankin intressien mukaista, että niiden asiakkaiden talous on kuralla.

Niinhän sitä luulis.. Mun kohdalla eivät tahtoneet ottaa ollenkaan huomioon, että mun maksukyky paranisi aika huomattavasti, jos saisin kulutusluotot yhteen läjään ja kk-erä kutistuis 700 eurosta 300euroon..
Nordean logiikan mukaan en kykene maksaan tota 300euroo, vaikka sen 700e pystynkin maksamaan.. Eli jäi laina saamatta.

[QUOTE="vieras";23880484]Niinhän sitä luulis.. Mun kohdalla eivät tahtoneet ottaa ollenkaan huomioon, että mun maksukyky paranisi aika huomattavasti, jos saisin kulutusluotot yhteen läjään ja kk-erä kutistuis 700 eurosta 300euroon..
Nordean logiikan mukaan en kykene maksaan tota 300euroo, vaikka sen 700e pystynkin maksamaan.. Eli jäi laina saamatta.[/QUOTE]

Kannattaa käydä myös kilpailevassa pankissa, jos oma pankki kohtelee noin!

Nordeasta minulla tämä kokemus:

Ei antanut lainaa - En muista enää summaa, jota hain.
Olisivat kuitenkin antaneet moninkertaisesti suuremman kulutusluoton.

Kyseessä oli vakuudellinen laina, vakuus on 100 %:sesti hyvänlaatuinen, ns. pankille varma nakki.
Syy lainan eväämiseen:
maksukyky ei riitä. Siihen isompaan lainaan se ihan sama maksukyky olisi naisen mukaan riittänyt.

ei tullut kauppoja, ainakaan vielä...
Jos joskus rahatilanteeni paranee (olen siis kuusessa työnantajan tekemien jatkuvien, toistuvien palkanalennusten takia, jotka työnanta on yhdessä AMMATTILIITON kanssa sopinut), niin tiedän ainakin sen, mistä pankista en ota lainaa, never.
Ihan kylmää kun muistelen tuota Nordea kohtelua, sillä "kohtelulta" se todella tuntui.

Yhteistyössä