jännitys niskasta?

eli mun oireet ulottuu jo kahden kuukauden taakse.. huimausta( todella inhottavaa, pyörittävää / kaatavaa, tuntuu että taju lähtee) päänsärkyä,voimattomuutta, pahaa oloa.. epätodellista oloa ja jonkin verran puutumisen tunnetta kasvoissa ja kaulalla.. peilistä katsoo joku muu kuin minä...

sain lähetteen fysiterapiaan ja kävinkin siellä.. olen myös käyny pään kuvissa mut tulokset saan vasta maalliskuussa.

tuntui jo ttä elämä voittaa-- oli jo n 3 viikkoa voittaja fiilis..

viikon verran olen ollu tosi huonoilla unilla ja oireet on palanneet ehkä pahempina takas.. hierojalle pääsen ensi viikolla vasta.. uusi asia elämäss on koulu joka alkoi ma. mielestäni olis/on ihana aloittaa jotakin uutta mutta kun olo tila on sellainen että joutuu keskittämään kakki voimat siihen että pysyt tajuissasi tunneilla nii en ole oikein pystyny nauttimaan koko uuden alusta..

lisäksi minulla on aktiivi vaiheessa oleva paksu suolentulehdus,, johon menee lääkkeitä jos mimmoisia-- prednisolonia..azamun.asacol, colifoam ja pentasa.. mömmejä olen pumpattu täyteen..

kiitos jos joku jaksaa lukea tämän,, sekin jo helpottaa..
jos jollaki muulla samankaltaista elämää/kokemuksia.. miten tästä selvitään/ selvitäänkö ollenkaan?. miten laukaista tuo jumi tilanne nopesti kotikonstein,, tai helpottaa oloa.. lihasrelaksantteja on mut tuntuu et olo menee vaan hullummaksi.. liikuntaa olen yrittäny harrastaa parhaani mukaan mutta tuntuu ettei sekään auta..

tää tekee vainoharhaiseksi.. ja kohta varmaan vaivaa masennus, ahdistus tms..ellei sit jo ole.. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

lisäksi tullu myös hengenahdistusta.. verikokeissa ei mitään eikä muissakaa kokeis mitä lääkärit on tehny..
 
vieras
pahimpaan hätään mulla helpottaa kun vaan saa veret hartioissa ja niskassa kiertämään eli vaikka heiluttelee käsiä ympäri. tosin pahimmassa vaiheessa en saanut niitä nostettua edes hartioiden tasolle, mutta pääasia että yrittää.
eli jumppaa vaan, kai sulle fysioterapeutti antoi kotihoito-ohjeita ja näytti jumppaliikkeitä?
 
tuutei
suurin helpotus tulee rentoutusharjoituksista. Koitat rentoutua täysin ja laitat kuuman pyyhkeen niskan alle, sillä lähtee ainakin suurin huimaus pois. Kovin tuttua tää jännitysniska mulle, ollut yli vuoden
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pahimpaan hätään mulla helpottaa kun vaan saa veret hartioissa ja niskassa kiertämään eli vaikka heiluttelee käsiä ympäri. tosin pahimmassa vaiheessa en saanut niitä nostettua edes hartioiden tasolle, mutta pääasia että yrittää.
eli jumppaa vaan, kai sulle fysioterapeutti antoi kotihoito-ohjeita ja näytti jumppaliikkeitä?
sanalliseti neuvoi.. to on taas aika ja nyt saapi luvan näyttää..
 
jospa tää taas tästä.. kaiken sairastelun keskellä on ollu myös paljon stressiä.. ja aloikin eilen miettimään et josko olenkin masentunut ja kaikki nämä oireet johtuu siitä.. tai ainakin osittain.. otan itseäni niskasta kiinni ja marssin lääkärille juttelee asioista.. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Soiku
Kuulostaa paljolti samanlaisilta oireilta, jota mulla oli jokunen vuosi sitten, kun mulla oli ihan koko yläkroppa täysin jumissa. Mulla vaivat pohjimmiltaan johtuu siitä, että mä olen krooninen hampaiden narskuttelija ja jostain syystä vuosia sitten se mun narskuttelu äityi tosi pahaksi.

Mulle avainjuttu oli se, että teetin hammaskiskon. Mutta jos sä et narskuttele, niin siitä tuskin sulle on apua :) Mutta sen lisäksi mä lämpimästi suosittelen hyvän tyynyn hankintaa (patja myöskin!), useampi käynti hierojalla ja VENYTTELY. Mä en ollut ennen tota vuosien takaista jumia tajunnut, että kaulankin lihakset voi mennä ihan umpitiukaksi. Toi venyttely on mulle nykyään semmoinen ensiapukeino, kun kroppa meinaa mennä jumiin. Venyttelen sekä niska- että kaulalihakset, hartialihakset, rintalihakset (nää menee mulla tosi jäykäksi..). Hieron ohimoita, otsaa ja tukistan itseäni :) Sen vinkin sain silloin vuosia sitten mun hierojalta, sekin kuulemma rentouttaa ja venyttää pään alueen lihaksia.

Uskon että olosi on melkoisen kamala. Toivottavasti olosi lähtee toipumaan!
 
:hug: Kuulostaa niin tutulle sun oireet jännitysniskasta.Itse olen diagnoosin saanut n viitisen vuotta sitten.Välillä on parempia ja sitten taas tosi huonoja kausia ja jos on stressiä, niin sen kyllä huomaa, kun sitten on todella jumissa |O Perjantai iltana oli tosi paha jumitus...alkoi huimata, tuli huono olo ja tuntui ettei mene ohi ollenkaan.Venyttely, hieronta, ja kylmägeeli ja sitten yöunet auttoivat, jotta pahin vaihe meni ohi eli ei enää lauantaina huimannut ja pystyi ajatella kyläänmenoakin, mutta edelleen on paikat lievästi jumissa ja venyttely sattuu.Lauantaina oli koko kroppa ihan arkana...kuin olisi tehnyt kovan hikijumpan edellispäivänä...mulla on näitä kausia aika-ajoin.Voimia ja jaksamista ja toivotaan että sulla alkaa nuo oireet helpottaa....pahimmillaan kun joskus itsestä tuntunut, että menee ilo elämästä, kun aina on jumissa, pää kipeenä ja sit vielä huimaa ja miettii, että meneekö taju vai ei.
 
tutkittuhan mua on ja pitäis olla onnellinen kun lääkärit on sanonneet et et sie tähän kuole( oliski niin helppoa ku olis perheetön.. huoli siitä miten mun pikku tytön käy jos mulle sattuu jotain ressaa lisäksi.. jos olisin "yksinäinen" ihminen niin minulle olisi ihan sama mikä tauti olis ja mitä sitten jos kuolisinkin,, ei se haittais..) 8.3 saan tulokset pään alueen kuvauksista.. sekin jo helpottaa..

vähensin kortisonia niin ahdistus hävisi lähes kokonaan,, mutta suoli on taas sitten pahempi.. voi helkkaroidi mikä oravanpyörä. mieliala lääkkeet ovat kaapissa alkuperäispakkauksessa koskemattomana..ja toivon ettei minun koskaan tarvitse niitä ottaa.. viikon sisällä olen käynyt kahteen kertaan hierojalla mutta tuntuu et huimaus olis jälleen pahenemaan päin.. tai se tunne etten ole minä oman pääni sisässä.. hiipivä huulluus kai se pukkaa päälle.. kiitos kaikille vastauksista ja tuesta.. olette ihania ihmisiä joilla on sydän paikallaan!! :hug: :hug: :hug:
 

Yhteistyössä