*****JÄNNÄVIIKOT 23 JA 24*****

ja hei taas umayya.. ja tätä muokatessa niin mulle tänään kp2..olen tällä listalla päivän edellä.. :D
miracle muhun hermostui varmaan kaikki tuolla päijät-hämeen kuumeilijoissa, kun stressasin jo yk1 ihan hirmusti, mua vaan jännitti ja mietitytti kaikki asiat niin kamalasti, mutta jos nyt osaisi harjoittelukierron jälkeen ottaa hieman rennommin...
onnea kihlauksesta :heart:
 

Esikoinen löytyy ja on 5kk ikäinen vesseli. Pikkukakkosen yritys aloitettiin tjot mielessä heti kun vaan palauduin synntyksestä. Nyt kuitenkin kuume kasvaa kohisten ja tjottailu on mennyttä elämää, kunnon yritys on alkanut B)
Esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta, saas nähä kauan toka antaa itseään odotuttaa.

Kuupas kp8/30-40 yk3[/quote]

Moikka!
Onko sulla Kuupas menkat jo alkaneet? En muuten näitä kyselisi :) mutta kun itse olen ollut ilman ehkäisy kuopuksen syntymästä asti. Hän on nyt 1,5 vuotta ja koska imetin on kuukautisia ollut nyt vasta 3 kertaa. Siksi yk on 2 vaikka periaatteessa voisi olla 17. Jostain myös luin, että synnytyksen jälkeen osalle tärppää heti, mutta osalla kestää että hormoonitoiminta palautuu jne.


 
Heips,

Täällä alkais pikku hiljaa olla sellaiset ajat, että täytyy alkaa ihan tosissaan lähettää simppoja liikkeelle ;) . Tänään kp 11 ja kohti ovista mennään. Kikkakolmosista käytössä greippimehu, jota nyt testaan, että näen onko vaikutusta mihinkään vai ei.

Mulla ainakin esikoisesta alkoi menkat 5 kk synnytyksestä mutta selkeästi hormonitoiminta palautui normaaliksi vasta imetyksen loputtua. Eli siihen saakka kierrot oli mitä sattuu 24-40 päivän hajonnalla. Musta tuntuu, että kierrot on vasta tänä keväänä palautuneet normaaliksi ja lapsellakin on ikää jo 1 v 7 kk. Mutta tietysti jokaisella menee erilailla :) .
 
miracle onnittelut kihloista! Mentiin miehen kanssa naimisiin viime kesänä, olin sillon n. rv25 ja sain mahan piloon nätisti vaikka sai kikkailla hameen kanssa :D

kekkeri On menkat alkaneet, eli ekat tuli tasan 3kk synnytyksestä ja 2kk imetyksen päätyttyä (imetin vaan kuukauden). Nyt sitten tuli just toiset ja eilen oli eka vuodoton päivä.. kierto tosin vielä heittelee kun oli viimeksi 40pv.
Ennen ekoja menkkoja bpongasin ovistikuilla oviksen ja oli kipujakin, mutta ei tärppiä, viime kierrossa en tikuttanut, mutta en kyllä ovuloinutkaan.
Luulen että mulla ottaa aikaa näiden hormoonien palautuminen :/
Kauan olet ollut imettämättä? tuleeko maitoa vielä jos puristat rintaa?
Jos maitoa vielä tulee, niin sulla saattaa olla prolaktiinin vai mitkäs ne nyt olikaan niin koholla, se saattaa hidastaa raskaaksi tulemista.

ON: eipä mitään kerrottavaa tässä vaiheessa kiertoa, ovista ootellessa ;)
Tuntuu että vaikka otan "rennommin" tämän kierron siinä mielessä etten tilaa testejä jne.. niin silti taidan luoda korkeimmat odotukset tähän kiertoon.. On sellanen olo et jos nyt ei tärppää niin millonkas sitten :( Turha sitä kai nyt on itkeä, itketään sitten kun täti tulee :D

kuupas kp9/30-40 yk3
 
huomenia tiedot korjailtu :)
jennuli, ei me hermostuttu sulle, tietenkään :hug: kaikki me kuumeillaan omalla tavallamme :heart:
ja miraclelle vielä onnittelut kihlauksesta :heart: :flower:
täällä kuopus on siis 8kk ja eka kierto synnytyksen jälkeen oli mulla 160, viime kierto vaan tuon 38 ja nyt toivoisin vielä lyhenevän tai sitten tietty se tärppi olis vielä ihanampi tulos :heart:
 
Jos vielä mahtuu jonon jatkoksi niin täällä olisi vielä yksi kuumeilija. Meillä on nyt vasta yritys alkamassa (miehen mukaan tjot, mutta mä kyllä yritän jo :ashamed: ) Itsellä ikää 29 ja mies pian 31. Ennestään meillä on 2v 3kk vanha poika. Jännää on täälläkin jo vaikka ei ole edes ollut ovista vielä. Minkäköhänlaisiin mittasuhteisiin tässä vielä päästään kierron kuluessa? Niin ja kp on 10/26-32.
 
kuupas:
Mä en o ovista tikuttanut, enkä huomannut (no en kyllä o ikuna ennenkään edes yrittänyt) jotenkin vaan kuvittelen että kun on menkat niin ovis ny on sitten vaan siinä puolessa välissä. Sillä tavoin oo tullu ennen raskaaksi... olen ollut imettämättä nyt pari kuukautta, tosin satunaisesti poika edelleen tarraa kiinni (esim. saunassa, hih) eli kyllä muutaman pisaran saa irtoamaan helpostikin. Mitäs too prolaksiini mahtaa olla, tai siis pitääköhän mun nyt tehdä jotain vai antaa vaan ajan kulua? Eipä tässä toisaalta mitään älytöntä hoppua ole, mutta olis kiva jos näillä lapsilla ei olis kauhean pitkä ikäero.

Kukkavanamolla on hyvä tyyli, varmaan aika yleinen (mies tjot ja nainen yrittää) Ja aikamoisiin mittasuhteisiin tässä kuumeilussa voi kyllä päästä. Mikä kummallista, pieni lapsi kotona ei yhtään vähennä kuumeilun ja jännittämisen ja odotamisen ja toivomisen määrää...
 
tulin vastaamaan :)

Se prolaktiini on vissiinki joku hormooni mikä käynnistää ja ylläpitää maidontuotantoa (näin olen itse asian ymmärtänyt) ja jos maitoa tulee vielä pitkään imetyksen jälkeen, voi olla että prolaktiini arvot on koholla joka saattaa taas tarkoittaa sitä että ovulaatio ei tapahdu ainakaan yhtä helposti kuin tavallisesti.

Mutta tuskin on mitään aihetta huoleen kun imetyksen lopetuksesta on vielä niin lyhyt aika ja imetit noinkin pitkään ja mekatkin on alkaneet :) Tuolla entisellä "koti" palstalla tähän törmäsin kuumeilijoissa.

kuupas

 
Kukkavanamo meillä on samanikäinen tyttö. Syntynyt tammikuun lopussa 2006. Mikäli tästä kierrosta tärppää niin sattuu laskettu aika samoihin kuin tytöllä. Sitten olisi synttärit lähellä toisiaan ja voi pitää ne samalla kertaa.
 
Tuulia79 meidän poika on syntynyt 25.1. Jos nyt heti tästä kierrosta tärppäis niin la olisi 8.2 kun esikoisesta se oli 14.1. Eli aika lähelle menee meilläkin. Kova vauvakuume on kyllä kun poika on jo noin "iso" ja alkaa olla jopa aika omatoiminen. Paitsi nyt tällä hetkellä kun kiukuttelee eikä suostu pukemaan itse eikä myöskään anna minun pukea...
 
Umayya, teilläkin siis kuumeillaan vauvaa pienellä ikäerolla :)
Oon miettiny et varmaan tulee olemaan rankkojakin aikoja kun lapsilla lyhyet ikäerot, mutta uskon että niitä positiivisia puolia on niin paljon enemmän, jotta tähän touhuun uskaltaudun :D

Voi kun päivät nyt menisivät ja tulis ees ovis, ku tää alkukierto on niin tappavan tylsää.. mulla on vielä aina ollut suht pitkät kierrot (30-33) joten ovulaatiokin osuu vasta kp20 tienoille :/

kuupas kp10/30-40 yk3
 
Kuupas: kiitos informaatiosta. Katsellaan samalla tavalla kun tähänkin asti, mutta jos ei ala tärppäämään niin selvittelen tuota sitten lisää.

Onhan tää alkuaika vähän tylsää, mutta ehkä tää on sitä aikaa kun päässä voi vähän pyöriä muukin kun vauvahaaveet. Toisaalta jonkin tuloksen mukaan aika alkupäivistäkin oli periaatteessa % mahdollista raskautua. Eipä kai ellei ovista ole, mutta voikai sekin olla joskus vähän miten sattuu ja luinko jostain että voi olla kaksi ovista saman kierron aikana. Voin kyllä kirjoitella ihan omianikin.

Nyt taitaa olla nätimpi päivä tulossa, tai ainakin siis lämpimämpi. Täällä on kärsitty vähän flunssasta, mutta onneksi paranemaan päin. On sitten itekkin teräskunnossa kun alkaa tositoimet :)

Tuulia79, meillä ton kahdella ekalla lapsella synttärit parin päivän sisällä toisistaan, vaikka ikäeroa siis on kaksi vuotta. On kyllä ollut kiva pitää synttärit samassa, eikä lapsia ole itseäkään yhtään se haitannut. Toki kaverisynttärit on pidetty erikseen, mutta helpottanut sitäkin kun samana päivänä on voinut ne pitää peräkkäin.

Tää neljäs, jos nyt tärppäilee muutaman kk sisällä niin kuuluu kyllä ihan eri kastiin, mutta olishan se toisaalta ihana juhlia ympäri vuodenkin synttäreitä :)
 


Keskiviikko 14.5.2008[color]

jennuli.................28v........3/27-29.........yk2........esikoinen
Alexandra-85.......23v........4/30..............yk3........esikoinen
niiskunenä-78......29v.......5/28..............yk2.........esikoinen
Andala.................30v.......9/31-41..........yk12......esikoinen
kekkeri................30v.......9/28-30...........yk2........neljäs
kuupas...............23v........10/30-40..........yk3........toinen
Lilla My................28v.......10/29-31...........yk13......esikoinen
umayya...............27v.......10/38................yk3........kolmas
kukkavanamo.....29v........11/26-32........yk2...........toinen
Kuumeilija...........20v........11/28-35..........yk4.........esikoinen
Tatyana..............26v........11/28-30...........yk4.........esikoinen
Iines79...............28v........12/30................yk1..........toinen
miracle................23v.......12/31-36.....yk2(km04/08).........esikoinen
Tuulia79.............29v........19/35...............yk5.........toinen
[color]

Haamuilijat[color]
[color]

Plussanneet[color]
[color]

[/quote]

 
:wave: kaikille :)

(.) ovis taitaa olla viikonloppuna viimeistään, nyt jo tulee sellaisia limoja että pois alta :) housut oikein kastuu välillä :D:D (anteeksi informaatio :LOL: ) tänään vaan sitten sänkyhommiin jo varmistelemaan :D
 


Torstai 15.5.2008[color]

jennuli.................28v........4/27-29.........yk2........esikoinen
Alexandra-85.......23v........5/30..............yk3........esikoinen
niiskunenä-78......29v.......6/28..............yk2.........esikoinen
Andala.................30v.......10/31-41..........yk12......esikoinen
kekkeri................30v.......10/28-30...........yk2........neljäs
kuupas...............23v........11/30-40..........yk3........toinen
Lilla My................28v.......11/29-31...........yk13......esikoinen
umayya...............27v.......11/38................yk3........kolmas
kukkavanamo.....29v........12/26-32........yk2...........toinen
Kuumeilija...........20v........12/28-35..........yk4.........esikoinen
Tatyana..............26v........12/28-30...........yk4.........esikoinen
Iines79...............28v........13/30................yk1..........toinen
miracle................23v.......13/31-36.....yk2(km04/08).........esikoinen
Tuulia79.............29v........20/35...............yk5.........toinen
[color]

Haamuilijat[color]
[color]

Plussanneet[color]
[color]

 
tätä meidän laskusuuntaista pinoa :) Tänään ollu hauska päivä, oon reippaasti kävelly ympäri kaupunkia ja saanut kunnon rankkasateen niskaani :p
Ihanaa kun tuli liikuttua, harmikseni oon meinaan huomannu että tänne kotiin jää jumittamaan lähes joka päivä :( On vielä karistamatta 5kg edellisestä raskaudesta joten ois parempi vaan kammeta ittensä ulos :/
tuo 5kg taitaakin olla se joka jää useimmille jos ei asian eteen mitään tee.. nyt vielä jos kohta puolin oon uudestaan raskaana (mitä kovasti toivon :heart: ) niin sittenhän ei saa laihduttaa :|
Seuraavassa raskaudessa aijon kyllä olla paaaaljon tarkempi mitä suuhuni lappaan.. taisin viimeksi syödä armeijan edestä ja painoa kertyi vajaa 20kg :ashamed:

Laskeskelin että mahdollinen ovis olisi sitten about 24.-25.5 ja sehän sattuukin olemaan viikonloppu, joten pystyy hyödyntämään todella mainiosti :D
Viikolla tuppaa olemaan tuo yhteinen aika kortilla :(

Huuh ku oli omaa napaa kerrakseen, mutta mihkäs sitä kommentois ku niin on hiljaista ;)

kuupas kp11/30-40 yk3
 
Tänään on ollut kyllä aika mielenkiintoinen tuo sää. Täällä satoi räntää ja äitini kertoi, että heidän pihansa oli ollut aivan valkoinen. No, jospa tämä tästä lämpenisi.

Vaikka ulkona on kylmää niin meillä on kyllä ollut lämmintä peiton alla miehen kanssa kaksistaan =) Eli pupuiltu on ihan ahkerasti. Mies on aikas tyytyväinen kun olen yleensäkin oviksen aikoihin ihan halukas niin nyt vauvakuumeisena peittojen pöllytys on kahta kivempaa. :heart: Mulla pitäisi osua oviksen kai 18.5 sunnuntaille, silloin mies on tietty yövuorossa. No ehkä herättelen sen sitten aamulla...

umayya Meillä on muuten vasta yk1 meneillään, jos viitsit korjata sen tuonne sitten kun ehdit, kiitos =)
 


Perjantai 16.5.2008[color]

jennuli.................28v........5/27-29.........yk2........esikoinen
Alexandra-85.......23v........6/30..............yk3........esikoinen
niiskunenä-78......29v.......7/28..............yk2.........esikoinen
Andala.................30v.......11/31-41..........yk12......esikoinen
kekkeri................30v.......11/28-30...........yk2........neljäs
kuupas...............23v........12/30-40..........yk3........toinen
Lilla My................28v.......12/29-31...........yk13......esikoinen
umayya...............27v.......12/38................yk3........kolmas
kukkavanamo.....29v........13/26-32........yk1...........toinen
Kuumeilija...........20v........13/28-35..........yk4.........esikoinen
Tatyana..............26v........13/28-30...........yk4.........esikoinen
Iines79...............28v........14/30................yk1..........toinen
miracle................23v.......14/31-36.....yk2(km04/08).........esikoinen
Tuulia79.............29v........21/35...............yk5.........toinen
[color]

Haamuilijat[color]
[color]

Plussanneet[color]
[color]

 
Oli todellakin mielenkiintoista toukokuun säätä viime aikoina. Satanut välillä vettä ja välillä lunta.

Täällä täytyy vielä varmistella, kun ei ole tarkkaa tietoa oviksesta. Viime viikolla oli rintojen arkuutta ja muuta vastaavaa. Tosin tällä viikolla on ollut samanlaisia oireita. Pillerit jätin pois joulukuussa ja nyt huhtikuussa oli oikeastaan ensimmäiset kunnon menkat. Taitaa olla elimistö vielä sekaisin.
 
Minäkin oon pitänyt hiukan hiljaiseloa. Tuntuu että näin yk 1 lähtee mopo käsistä ihan heti kierron alusta. On pitänyt rauhoitella itseään, ettei loppukierrosta ole ihan hurjaa menoa ;) .

Vasta kp 14 mutta mun mielestä mulla on nyt ovioireita. Alaselkää alkoi eilen särkeä ja särkee edelleen. Päätä särkee ja selkeästi on turvotusta, kun paino oli eilisestä pompannut kilolla. Mä oon yrittänyt opetella noiden ovistikkujen käyttöä mutta taidan jotain tehdä väärin. Mä en saa niihin muita kuin haaleita viivoja. Oonkin miettinyt, että voiko muka ovisoireita tulla jos ovulaatiota ei tapahdukaan :/ .

Kovasti ollaan yritetty munasolua hätyytellä, jos siellä jotain tapahtuu. Toiveita ainakin on paljon :heart: .
 

Yhteistyössä