Jännä että pakoloisten puolesta puhujat ei itse asu niiden lähellä...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23163605]Suvaitsevaisten pettämätöntä logiikkaa:"Raiskaa suomalaisetkin!"

Vaihtaisitte jo levyä.[/QUOTE]

tirsk. todellakin.
Minua vaan korpeaa se, että jotain ihmistä syytetään tukien väärinkäytöstä, kun ihan samaa tekevät lukuisat suomalaiset ja palstan mukaan se on jopa ihan ok. Vaihtakaa itse sitä levyä jo.
 
"Minna"
Jos vastustaa sosiaalipakolaisia ja perheenyhdistämispolitiikkaa on rasisti. Ulkoomaalaiset ovat vieläkin niin tabu ettei minkäänlaista kritiikkiä kestä antaa tulematta leimatuksi rasistiksi.

Tunnen monia ulkomaalaisia, yliopistolla ystävinäni on useitakin. Kaikki tuntemani ulkomaalaiset ovat työelämässä ja osa on todella läheisiä ystäviäni.
Silti vastustaa Suomen nykyistä pakolaispolitiikkaa sekä "sosiaalipakolaisia". Työperäinen maahanmuutto on hyvä asia. Se että jostakin kansalaisuuksista 90% tulee lukutaidottomina, haluttomina oppimaan kieltä ja kultuuria, ilmaisen rahan perässä on taas kaikkea muuta kuin hyvä asia.
 
Kultalusikka
Jos minä suvaitsen että sinut hakataan teholle enkä puutu asiaan jos näen kuinka sinua potkitaan päähän kun makaat maassa.

Kuinka suvaitsevaisena sinä minua pidät senjälkeen jos olet saanut tietää tämän.
Sinun mielestäsi siis eettisesti kestämätön ja lisäksi Suomen lain mukaan rikollinen toiminta on "suvaitsevaisuutta". Luulen, että tarvitsisimme kokonaisen "suomi-hoomoilanen-suomi" -sanakirjan voidaksemme oikeasti keskustella.
 
"vieras"
Olen ollut tämän ketjun aikana sinulle jo ihan kaikkea suomenruotsalaisesta alkaen, ja pieleen on mennyt joka kerta. Mutta lopultakin osuit oikeaan. Ihan samanlaisia ihmisiä me kaikki olemme, sinä, minä, sierraleonelainen ja somali. Enpä olisi uskonut sinua noin avarakatseiseksi. Tähän on hyvä lopettaa kanssasi :)
Mä en olisi yhtään iloinen jos mua pidettäisiin somalialaisena raiskaajamamuna, mut kukin tyylillään...
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23163637]Onneksi ei kuitenkaan yhtä huonot argumentit kuin sulla.:D

Selaa vaan ne viestsi läpi niin sinulle käy kuin sokealle kanalle...[/QUOTE]

En jaksa, kun sinä ilmeisesti löydät ne viestit helpommin. Kun olet asiasta niin vakuuttunut.
Ettei sinulle vaan olisi nyt käynyt moka että sekoitat minut johonkin toiseen. Kannattaisi jo myöntää virheensä, niin pääsisi paljon helpommalla. Kai se on vaan niin vaikeaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23163571]Ilo on molemminpuolinen.:wave:[/QUOTE]

Kyllä mun iloni on vielä suurempi, oikein riemuitsen, kun voin ääneen sanoa että Suomi on ahdasmielinen maa, siksi lähden pois. So long!
 
hoomoilanen
[QUOTE="Minna";23163654]Jos vastustaa sosiaalipakolaisia ja perheenyhdistämispolitiikkaa on rasisti. Ulkoomaalaiset ovat vieläkin niin tabu ettei minkäänlaista kritiikkiä kestä antaa tulematta leimatuksi rasistiksi.

Tunnen monia ulkomaalaisia, yliopistolla ystävinäni on useitakin. Kaikki tuntemani ulkomaalaiset ovat työelämässä ja osa on todella läheisiä ystäviäni.
Silti vastustaa Suomen nykyistä pakolaispolitiikkaa sekä "sosiaalipakolaisia". Työperäinen maahanmuutto on hyvä asia. Se että jostakin kansalaisuuksista 90% tulee lukutaidottomina, haluttomina oppimaan kieltä ja kultuuria, ilmaisen rahan perässä on taas kaikkea muuta kuin hyvä asia.[/QUOTE]

Joidenkin mielestä tälläistä maahanmuuttoa ei voi tietenkään vastustaa :D Olematta rasisti, hassu maa, mikä on täynnä hassuja ihmisiä.
 
"vieras"
[QUOTE="Minna";23163654]Jos vastustaa sosiaalipakolaisia ja perheenyhdistämispolitiikkaa on rasisti. Ulkoomaalaiset ovat vieläkin niin tabu ettei minkäänlaista kritiikkiä kestä antaa tulematta leimatuksi rasistiksi.

Tunnen monia ulkomaalaisia, yliopistolla ystävinäni on useitakin. Kaikki tuntemani ulkomaalaiset ovat työelämässä ja osa on todella läheisiä ystäviäni.
Silti vastustaa Suomen nykyistä pakolaispolitiikkaa sekä "sosiaalipakolaisia". Työperäinen maahanmuutto on hyvä asia. Se että jostakin kansalaisuuksista 90% tulee lukutaidottomina, haluttomina oppimaan kieltä ja kultuuria, ilmaisen rahan perässä on taas kaikkea muuta kuin hyvä asia.[/QUOTE]

Sä puhut asiaa! Ottakaas Huom ja Kultalusikka mallia!
 
"vieras"
tirsk. todellakin.
Minua vaan korpeaa se, että jotain ihmistä syytetään tukien väärinkäytöstä, kun ihan samaa tekevät lukuisat suomalaiset ja palstan mukaan se on jopa ihan ok. Vaihtakaa itse sitä levyä jo.
Katos kun ne ovat näitä meidän omia luusereita joita kukaan mu valtio ei suostu elättämään, joten onko meidän siksi pakko ottaa lisää vastaavia luusereita ulkomailta? Kai sinäkin käsität ettei Suomen verorahoilla voida elättää kovin suurta joukkoa toimetonta väkeä?
 
"hippi"
[QUOTE="vieras";23163297]Ketään ei kiinnosta sun mielipiteet, koska ne eivät perustu faktoihin, kuten väitteesi mamuista tulevan nettomaksajia kuudessa vuodessa. Se tutkimus johon aina viittaat on tarkoitushakuinen ja siitä on jätetty tarkoituksella pois turvapaikanhakijat.[/QUOTE]

Ja tälläinen paskakasa idiootti kun väittää tilastokeskuksen valehtelevan, niin voisi heittää jotakin perusteluja väitteelleen!
 
hoomoilanen
Sinun mielestäsi siis eettisesti kestämätön ja lisäksi Suomen lain mukaan rikollinen toiminta on "suvaitsevaisuutta". Luulen, että tarvitsisimme kokonaisen "suomi-hoomoilanen-suomi" -sanakirjan voidaksemme oikeasti keskustella.
Kirjoitin jo aikaisemassa viestissä että en suvaitse kaikkea, suvaitsetko sinä. Juu ja onhan meillä lait, mutta miten puuttua uskontojen ja kulttuurin nimissä tehtävään syrjintään, tapoihin, väkivaltaan. Kun ei tässä maassa puututa sellaiseen, koska pitää mukamas suvaita tälläistä touhua muuten sinut voidaan leimata rasistiksi ja suvaitsemattomaksi.

Ei suvaitsemattomuus ole aina huono asia, usko jo hyvä mies/nainen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23163672]Kyllä mun iloni on vielä suurempi, oikein riemuitsen, kun voin ääneen sanoa että Suomi on ahdasmielinen maa, siksi lähden pois. So long![/QUOTE]

Älä yhtään yritä väheksyä minun iloani.=)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23163672]Kyllä mun iloni on vielä suurempi, oikein riemuitsen, kun voin ääneen sanoa että Suomi on ahdasmielinen maa, siksi lähden pois. So long![/QUOTE]

Kerrotko vielä mihin avarakatseiseen maahan aiot muuttaa?
 
"vieras"
[QUOTE="hippi";23163716]Ja tälläinen paskakasa idiootti kun väittää tilastokeskuksen valehtelevan, niin voisi heittää jotakin perusteluja väitteelleen![/QUOTE]

Enhän minä väittänyt tilastokeskuksen valehtelevan, vaan sanoin sen tutkimuksen olevan tarkoitushakuinen ja tutkimustuloksen olevan juuri se mitä haettiin. Kai sinä nyt tuon verran tajuat?=)
 
Kultalusikka
Kirjoitin jo aikaisemassa viestissä että en suvaitse kaikkea, suvaitsetko sinä. Juu ja onhan meillä lait, mutta miten puuttua uskontojen ja kulttuurin nimissä tehtävään syrjintään, tapoihin, väkivaltaan. Kun ei tässä maassa puututa sellaiseen, koska pitää mukamas suvaita tälläistä touhua muuten sinut voidaan leimata rasistiksi ja suvaitsemattomaksi.

Ei suvaitsemattomuus ole aina huono asia, usko jo hyvä mies/nainen.
En suvaitse lainvastaista toimintaa enkä väkivaltaa, mutta en myöskään kokonaisten etnisten ryhmien leimaamista väkivaltaisiksi.

Minua et saa uskomaan, että suvaitsemattomuudessa olisi mitään hyvää. Asia ei jankuttamalla parane, koska me ymmärrämme sanan merkityksen eri tavoin.
 
persut 17.9%:)
HS-GALLUP
Perussuomalaisten 17,9 prosentin kannatus tasoissa Sdp:n kanssa
17.2.2011 5:00 | Kommentit
A A Olli Pohjanpalo

Kirjoittaja on politiikan toimittaja.

Sähköposti Olli Pohjanpalo
Helsingin Sanomat
Teija Sutinen

Kirjoittaja on politiikan toimittaja.

Sähköposti Teija Sutinen
Helsingin Sanomat
LOTTA HAGLUND / HS

LÄHDE: TSN GALLUP

Perussuomalaisten kannatus on noussut jälleen uuteen huippulukemaan. Puoluetta äänestäisi 17,9 prosenttia suomalaisista, jos eduskuntavaalit järjestettäisiin nyt.

Perussuomalaisten kannatus on nyt täsmälleen samalla tasolla kuin Sdp:n. Tiedot käyvät ilmi tuoreesta HS-gallupista, jonka mukaan myös keskustan kannatus on käytännössä samoissa lukemissa: pääministeripuoluetta kannattaa 18,2 prosenttia.


Maan suosituin puolue on edelleen kokoomus 20,2 prosentin kannatuksella, mutta myös sen trendi on laskeva. Parhaimmillaan puolueen suosio hipoi 25 prosenttia kaksi vuotta sitten .

Kannatus pysytteli sen jälkeen pitkään 23 prosentin tuntumassa, kunnes viime vuoden loppupuolella alkoi alamäki.

"Kokoomus ei riekkunut, kun luvut menivät ylös eikä aio hötkyillä, kun luvut menevät alas", sanoo puoluesihteeri Taru Tujunen.

"Nyt eletään mielenkiintoisessa ajassa. Suomalaiset ovat olleet homogeeninen kansa, mutta yhtäkkiä on tullut uusia jakolinjoja ja kovia arvokeskusteluja", Tujunen sanoo.

Hän nostaa esimerkeiksi pakkoruotsin, maahanmuuton ja sukupuolineutraalin avioliiton. "Perussuomalaiset ammentavat tästä ilmiöstä."


Perussuomalaisten puoluetoimistossa luvut herättivät keskiviikkona epäuskoista hämmästystä. Ensimmäisen kommentin antoi puolueen toinen varapuheenjohtaja Auli Kangasmäki.

"Oho. Herran jestas. Ohoh."

"Suomessa on ollut valtatyhjiö. Kansalaiset haluavat todellista johtajaa ja se personoituu puheenjohtaja Timo Soiniin", analysoi puolueen vaalityömies Matti Putkonen.


Sdp:n puoluesihteeri Mikael Jungner otti HS-gallupin tiedot tyynesti vastaan: "Nyt on puhuttava neljästä keskisuuresta puolueesta."

Jungnerin mukaan tuoreet luvut ovat Sdp:n kannalta "tosi motivoivat".

"Keskusta ja kokoomus eivät ole tehneet irtiottoa. Viimeviikkoisista MTV3:n kannatusluvuista ehdin jo huolestua."

MTV3:n lukujen mukaan keskusta ja kokoomus olivat lähes tasoissa noin 19 prosentin kannatuksellaan ja parin prosenttiyksikön päässä Sdp:stä ja perussuomalaisista.


Vihreiden kannatus, 8,8 prosenttia, on aavistuksen suurempi kuin puolueen tulos oli viime eduskuntavaaleissa. Puheenjohtaja Anni Sinnemäki luottaa erottautumiseen.

"Meidän näkökulmastamme neljä suurta puoluetta muistuttavat toisiaan monissa asioissa, muun muassa maahanmuuttopolitiikassa. Erityisesti Sdp, mutta myös keskusta ja kokoomus ovat tulleet lähemmäksi perussuomalaisia."


Vasemmistoliiton puheenjohtaja Paavo Arhinmäki arvioi, että perussuomalaiset ovat saaneet innostettua niitä, jotka eivät ole aiemmin äänestäneet.

"Meiltä ei juuri ole vuotoa perussuomalaisiin", Arhinmäki sanoo.

"Nimenomaan isot puolueet menettävät."


"Oho", sanoo kristillisdemokraattien puheenjohtaja Päivi Räsänen perussuomalaisten kannatuksesta.

"On se aika hurja luku."

"Se kertoo siitä, että ihmiset haluavat olla voittajan puolella, sen verran laumasieluja ollaan", Räsänen arvelee.

Räsänen on huomannut, että kentällä on nyt enemmän yleistä kiinnostusta politiikkaan.


Rkp:n puheenjohtajan Stefan Wallinin mukaan Suomessa on nyt neljä suurta puoluetta ja Timo Soini on oikeutettu pääsemään pääministeritenttiin mukaan.

"Se tarkoittaa myös sitä, että puolueen täytyy olla valmis vastaamaan vaikeisiin kysymyksiin, jotka tulevat poliittisen vastuun mukana."

Wallinin mukaan kannatus nousee niin kauan kuin kysymyksiin ei ole vastattu.

Rkp:n kannatus ei hänessä aiheuta "suurempaa hämmennystä".

"Vaaleissa puolueen kannattajat yleensä tsemppaavat", hän sanoo.
 
hoomoilanen
En suvaitse lainvastaista toimintaa enkä väkivaltaa, mutta en myöskään kokonaisten etnisten ryhmien leimaamista väkivaltaisiksi.

Minua et saa uskomaan, että suvaitsemattomuudessa olisi mitään hyvää. Asia ei jankuttamalla parane, koska me ymmärrämme sanan merkityksen eri tavoin.
Niin sinäkään et suvaitse väkivaltaa tai lainvastaista toimintaa, joten olet tietyissä asioissa suvaitsematon.
Onhan suvaitsemattomuudessa hyvää kun ei hyväksytä ihan kaikkea, ei tässä ole mitään epäselvää.
 
Kultalusikka
Niin sinäkään et suvaitse väkivaltaa tai lainvastaista toimintaa, joten olet tietyissä asioissa suvaitsematon.
Onhan suvaitsemattomuudessa hyvää kun ei hyväksytä ihan kaikkea, ei tässä ole mitään epäselvää.
Huoh, arvasin jo jotenkin vastauksesi. Tavaapa tästä UNESCOn määritelmä suvaitsevaisuudesta:

»Suvaitsevaisuus on meidän maailmamme kulttuureiden, ilmaisutapojemme ja inhimillisten elämänmuotojen rikkaan moninaisuuden kunnioittamista, hyväksymistä ja arvostamista. - - - Ihmisoikeuksien kunnioittamisen periaatteen mukaisesti suvaitsevaisuuden osoittaminen ei merkitse yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden sietämistä eikä omasta vakaumuksesta luopumista eikä sen heikentämistä. Se merkitsee, että ihminen saa vapaasti pitää kiinni vakaumuksestaan ja hyväksyy sen, että toiset pitävät kiinni omastaan. Se merkitsee sen tosiasian hyväksymistä, että ihmisillä, jotka ovat luonnostaan erilaisia ulkomuotonsa, asemansa, puhetapansa, käyttäytymismuotojensa ja arvojensa puolesta, on oikeus elää rauhassa ja olla sellaisia kuin ovat. Se merkitsee myös, ettei kukaan saa väkisin tyrkyttää näkemyksiään toisille.»
 
hoomoilanen
Huoh, arvasin jo jotenkin vastauksesi. Tavaapa tästä UNESCOn määritelmä suvaitsevaisuudesta:

»Suvaitsevaisuus on meidän maailmamme kulttuureiden, ilmaisutapojemme ja inhimillisten elämänmuotojen rikkaan moninaisuuden kunnioittamista, hyväksymistä ja arvostamista. - - - Ihmisoikeuksien kunnioittamisen periaatteen mukaisesti suvaitsevaisuuden osoittaminen ei merkitse yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden sietämistä eikä omasta vakaumuksesta luopumista eikä sen heikentämistä. Se merkitsee, että ihminen saa vapaasti pitää kiinni vakaumuksestaan ja hyväksyy sen, että toiset pitävät kiinni omastaan. Se merkitsee sen tosiasian hyväksymistä, että ihmisillä, jotka ovat luonnostaan erilaisia ulkomuotonsa, asemansa, puhetapansa, käyttäytymismuotojensa ja arvojensa puolesta, on oikeus elää rauhassa ja olla sellaisia kuin ovat. Se merkitsee myös, ettei kukaan saa väkisin tyrkyttää näkemyksiään toisille.»
Juu, se on yksi määritelmä mutta miten ihmiset asian käsittävät tai sanaa käyttävät on ihan toinen juttu. Tässä maassa kun tuntuu olevan epäselvää, että ei suvaitsevaisuuden nimissä tarvitse hyväksyä kaikkea tai kulttuurien ja uskontojen nimissä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23163738]Kerrotko vielä mihin avarakatseiseen maahan aiot muuttaa?[/QUOTE]

En mä kerro, kun sä kuitenkin haluat tulla perässä sitten kun huomaat, mihin suuntaan Persut aikovat viedä Suomea, jos voittavat ;-) Kannattaisi ehkä lukea tarkemmin, mitä "yleviä aatteita" he kannattavat.
 
"vieras"
Mä ohjaisin mieluusti osan verorahoista siihen, että sivistymättömät suomalaiset kävisivät enemmän kouluja, jos vaikka tuo maailmankatsomus laajenisi. Tai sitten ei. Pököpäät on pököpäitä.
 
Kultalusikka
Juu, se on yksi määritelmä mutta miten ihmiset asian käsittävät tai sanaa käyttävät on ihan toinen juttu. Tässä maassa kun tuntuu olevan epäselvää, että ei suvaitsevaisuuden nimissä tarvitse hyväksyä kaikkea tai kulttuurien ja uskontojen nimissä.
Ei tietenkään tarvitse hyväksyä mitä vain. Niin kuin sanoin, laittomuuksia ei tarvitse suvaitsevaisenkaan suvaita. Eikä edes epäoikeudenmukaisuutta.

Mutta on suuri ero siinä, että ei hyväksy tiettyjä toimintatapoja, kuin että ei hyväksy tiettyjä uskontoja tai kulttuureja, joissa näitä toimintatapoja on havainnut harjoitettavan.
 

Yhteistyössä