Jälleen anoppi asiaa...

  • Viestiketjun aloittaja Neponen
  • Ensimmäinen viesti
Neponen
Kuinka moni hyväksyy tai tykkää, kun anoppi tai oma äiti tulee hoitaan lapsia, että anoppi siivoaa? Oma äiti kun siivoo se on han jees, mut kun anoppi tekee saman karvat nousee pystyyn :kieh:

Anoppi oli lapsen vahtina kun olin laitoksella ja eka oma äitini oli aamupvän, mut anopi tuli meille sitten yöksi. Päivällä anoppi päätti alkaa siivoomaan. Äitini tuli aamulla meille, kun lähdin laitokselle ja sano et meillä onkin siistiä, ettei tarvihe. Oltiin just aikasempana pvänä imuroituja pesty lattiat. Vanhempi tyttäreni sanoi, et ei tarvi sivota et just eilen siivottiin tähän siivoomiseen anoppi tokas et. "meillä on ollut sellanen tapa, että äiti ja vauva tulevat PUHTAASEEN kotiin!!!!! Siis ei #¤&%**#%¤&§§ sentää... Mulla meni maku koko anoppiin ja olen edelleensyvästi loukkaantunut. En kyllä ole hänelle ko. asiasta mitään sanonut, oisko pitäny? Sain sen tietooni vast pali myöhemmin ja sit en enää "kehdannut" sanoa...

Onko se niillä tapa, et kun ollaan hoitamassa lapsia pitää toisten kämppä siivota? Itse en ole mikään siivos intoilija, mutta jos meille tullaan hoita lapsia siivoon ennen sitä.

Nykyään anopp ja appiukko eivät käy edes meillä useasti kylssä, ehkä vaan kun on jonkun synttärit nähdään...
 
Eipä ole anoppi meillä siivonnut enkä minäkään anopilla, mut ei kait se anoppi sillä mitään pahaa tarkoittanut?
Eiköhän hän vaan halunnut ettei sinun tarvitse heti alkaa siivoilemaan?
Itse en enää siivoa ellei ole selvästi sotkuja (ei ole aikaa), mutta kyllä joskus olen imuroinut päivittäin.
Vai onko teidän suhteessa jotain muutakin, jäänyt hampaankoloon kaivertamaan?
Jos mulla olis anoppi täällä siivonnut sillä välin kun itse olen laitoksella, niin poikansa puolesta olisin vaan hävennyt, hänen tehtävänsähän se olisi ollut eikä äitinsä.
 
Kukkerikuu
Meidän äiti tiskaa ja järjestelee tavaroita ja laittaa pyykit mut ei sit muuten siivoa. Tekee ruokaakin jos pyytää. Anoppi on sen verran vanha ettei siitä ole lapsenlikaks saati siivoomaan.
 
Mä ymmärrän oikein hyvin että ottaa päähän tollanen. Mun ex-anoppi vaihtoi minun silloiseen kotiin jopa vaaleenpunaset hyllypaperit. Kyllä napsahti! Siinä sitä suhdetta sitten koeteltiin oikein urakalla, eikä se sitten kestänytkään kun mies oli sitä mieltä että hänen äitinsä saa tulla "huushollaamaan" meille!
 
Mä ymmärrän oikein hyvin että ottaa päähän tollanen. Mun ex-anoppi vaihtoi minun silloiseen kotiin jopa vaaleenpunaset hyllypaperit. Kyllä napsahti! Siinä sitä suhdetta sitten koeteltiin oikein urakalla, eikä se sitten kestänytkään kun mies oli sitä mieltä että hänen äitinsä saa tulla "huushollaamaan" meille!
 
meillä kyllä riittää siivottavaa vaikka joka päivälle, ei siis haittaisi yhtään ;)

mun äiti aina joskus järjestää tiskipöydän, astiat koneesta ja koneeseen, parvekkeenkin tais joskus pestä :) anoppi taas puolestaan touhuaa kovasti ruokapuolen kanssa =) tässä puolessa pienenä miinuksena joskus et on sit ne astiat unohtunut levälleen :whistle: mut joo, kiitollinen olen valmiiksi tehdyistä herkullisista ruoista, sämpylöistä ja pullista, niin ei ne jäljetkään sit niin haittaa

joku mainitsi hyllypaperin vaihtamisen... se jo menee liian pitkälle...siis jos oman mielensä mukaiset vaihtais :LOL: <br><br>
 
Kyllä meillä saa anoppikin siivota =) Ei tosin siivoa. Jos hän tulee lasta hoitamaan, he nukkuvat päikkäritkin yhdessä. Ihan mukavaa on, että hän nykyisin jopa mielellään hoitaa nuorimmaistamme. Mitenköhän osaisin vihjata kauniisti, että siivotakin voisi siinä samalla ja vaikka leipoakin :whistle:

Tiedän kyllä, että toiset anopit ja äiditkin ovat tosi tunkeilevaisia. Ei se varmasti mukavalta tunnu, että ilman kysymistä kovin suuria hommia toisten kodissa tehdään. Perinteinen tapahan on siivota talo kunnolla ennenkuin vauva ja äiti tulevat taloon. Sen kyllä ymmärrän, vaikka talo olisi siisti ennestäänkin. Mutta nuo hyllypaperit on jo aika paha :/
 
mie
meillä anoppi on sellainen järjestyksen ihminen, ei voi olla tekemättä mitään. kun tulee vahtimaan lapsia joka kerta siivoilee. lelut on nätisti paikoilaan , lehdet pinoissa, keittiö kiiltää...
vauva kun nukkuu päiväunia hänestä on mukava isompien kanssa puuhastella, kuulema?
ei miuta haittaa tulla siistimpään kotiin, sehän on kivaa
 
Piipulainen
Edottomasti en tykkää, että anoppi siivoaa kotonamme!

Edellisistä vastauksista voi huomata, kuinka erilaisia me ihmiset olemme. Itse koen anopin siivoilu- ja järjestelyintoilun kotonamme eräänlaiseksi hyvientapojen vastaikseksi intimiteettirajojen rikkomiseksi. Voi olla tietysti, että tilanteeseen vaikuttaa niin kovin paljon se tyyli, miten asiat hoidetaan!

On aivan eri asia, jos anoppi kysyisi, että tarvitaanko siivousapua, niin siitä voisi kohteliaasti kieltäytyä. No minulla on sellainen anoppi kylläkin, että vaikka ensin kieltää kohteliaasti, niin silti hän on tulossa eikä auta, vaikka ihan selkeästikin kieltää. Hän tulee, kun on itse niin päättänyt! Minun anoppiani ei estä mikään eikä kukaan. Hän ei usko eikä kuuntele ketään, kun on jonkin asian päähänsä saanut.

Ihmisenä hän on ollut sinänsä ihan ok alusta alkaen, mutta jatkuva tunkeilu ja omanpään pitäminen kuuntelematta meitä, on johtanut siihen, että koen hänet nykyisin hyvin rasittavana. Mikä sinänsä on tietysti hyvin ikävä asia, onhan hän mieheni oma äiti....
 
Neponen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 08:14 Piipulainen kirjoitti:
Edottomasti en tykkää, että anoppi siivoaa kotonamme!

Edellisistä vastauksista voi huomata, kuinka erilaisia me ihmiset olemme. Itse koen anopin siivoilu- ja järjestelyintoilun kotonamme eräänlaiseksi hyvientapojen vastaikseksi intimiteettirajojen rikkomiseksi. Voi olla tietysti, että tilanteeseen vaikuttaa niin kovin paljon se tyyli, miten asiat hoidetaan!

On aivan eri asia, jos anoppi kysyisi, että tarvitaanko siivousapua, niin siitä voisi kohteliaasti kieltäytyä. No minulla on sellainen anoppi kylläkin, että vaikka ensin kieltää kohteliaasti, niin silti hän on tulossa eikä auta, vaikka ihan selkeästikin kieltää. Hän tulee, kun on itse niin päättänyt! Minun anoppiani ei estä mikään eikä kukaan. Hän ei usko eikä kuuntele ketään, kun on jonkin asian päähänsä saanut.

Ihmisenä hän on ollut sinänsä ihan ok alusta alkaen, mutta jatkuva tunkeilu ja omanpään pitäminen kuuntelematta meitä, on johtanut siihen, että koen hänet nykyisin hyvin rasittavana. Mikä sinänsä on tietysti hyvin ikävä asia, onhan hän mieheni oma äiti....
mun mielestä toiseten kotia pitää kunnioittaa ja se pysyköön selliasena kuin siellä asuvat sen haluavat.

tämä kun olin laitoksella episodi oli enemmän sellaista vit**ilua... mun oma äiti oli ollut koko päivän meillä, olivat kyllä puistossa lähes kokoajan, ja meillä oli aivan siistiä ei mitään ylimääräistä nurkissa, mutta se heitto että "miellä on ollut tapana että äiti ja lapsi tulevat puhtaaseen kotiin" sai karvat pystyyn... kyllähän tuo äijäkin osaa siivota ja kun tällä kertaa meillä OLI siistiä... onhan se tietenkin kiva jos autetaan, mutta on epäkohteliasta pitää toisten asunto samanlaisena kuin oma...

mutta toisaalta kun oma äiti siivoaa se ei haittaa...
 
Alkuaikoina kun asuimme yhdessä mieheni kanssa oma äitini alkoi kerran noukkimaan "roskia" lattialta, sanoin hänelle että "on tuolla kaapissa imurikin". Ei ole sen jälkeen siivoillut meillä, ymmärsi vihjeen heti.
Anoppi ei kyllä ole koskaan tungetellut, auttanut kyllä jos pyydetään.
 
Kyllä minäkin ymmärrän että toisen siivoilu voi käydä hermoille, jos se menee pidemmälle kuin vain tavanomaiseen paikkojen järjestelyyn. Toisaalta voisin vaan todeta, että itse olisin kyllä kiitollinen, jos anoppi siivoaisi enemmänkin kun on lastenhoitohommissa (mikä ei tosin tapahdu usein täällä meidän kotonamme).

Anoppiasiasta noin yleisesti, että omalta osaltani olen kyllä iloinen että minulla yleensä on anoppi, joka edes joskus auttaa. Oma äitini kuoli runsas vuosi sitten alkoholismiin ja kun siihen menoon vertaa niin ei voi olla muuta kuin tyytyväinen että lapsilla on edes yksi isoäiti, joka on jotakuinkin terveen ja järjellisen ihmisen kirjoissa!
 
Mä antaisin mitä vaan jos anoppi ja äitini tulis meille siivoamaan.

Mikä pelastus tuoreelle äidille palata siistiin kotiin. Mä olen raskaana ja jo nyt ihan loppu joten meille saa tulla vaikka naapurin rouvan anoppi siivoamaan.
 
tiitterä
Kunpa me naiset osaisimme paremmin ottaa toisemme huomioon, kuvitella itsemme toisen pöksyihin. Mikä itsestä tuntuisi aidolta välittämiseltä, olisi sitä usein myös toisen mielestä, iästä riippumatta. Oma anoppini tuli kolmeksi päiväksi "hoitamaan vauvaa" viikko laitokselta kotiutumisemme jälkeen. Lapsi oli perheemme neljäs. En olisi oikein jaksanut tuossa vaiheessa vierasta vastaanottaa, mutta minulta ei kysytty. Anopista tuntui ihan luontevalta katsella sohvalta, kun vastasynnyttänyt äiti imuroi. Sen verran minussa on pohjalaista sisua ylpeyttä, etten apua kerjää, jos toinen ei sitä älyä tarjota. Valmiiseen ruokapöytään olisi ihana joskus käydä, muutoinkin kuin kylässä. Pöydän anoppi sentään kattoi.
 
Mun anoppi on kyllä sellainen siivoilija, et ei ehkä alkais meillä siivoilemaan, mutta kyllä kommenttia tulis. kun miehen kanssa muutettiin ekaan kämppämme niin eiköhän se sinne tullu päsmäröimään muuttopäivänä. Veti mopin mun kädestä ja alkoi pestä parvekkeen lattiaa, kun en vissiin hänen mielestään osannut asiaa nielin vihani ja meinasin poistua paikalta mutta jäin silti :) (tästä on about 6 vuotta). Joo en minäkään tykkäisi että anoppini tulisi meille siivoamaan, hän juuri on nimenomaan niitä, jotka koluu kaapitkin läpi :p
 

Yhteistyössä