Jälkivuoto sektion jälkeen

Kuinka kauan sektion jälkeen yleensä kestää jälkivuoto?

Sen takia kyselen, kun itsellä vuoto on tosi niukkaa ja sektiosta kuitenkin vasta muutama päivä. Esikoinen syntyi samalla tyylillä, mutta en muista enää vuodon kestoa.
 
Minä kanssa sektion jälkeen ihmettelin kun jälkivuoto alkoi loppua jo parin päivän jälkeen. Mutta sitten vuoto runsastui aika paljon ja kestikin "kunnollisena" noin kolme viikkoa. Kätilö sanoi että sektiossa siivotaan kohtu hyvin, että sen takia aluksi vuoto on vaisumpaa. En tiedä miksi sitten innostuu uudestaan..? :/
 
Kiitos vastauksista ja sissuli onnitteluista.

Aloin vaan huolestua eilen, että vuoto "kerääntyy" kohtuun joksikin valtavaksi hyytymäksi ja joudun suurinpiirtein takaisin sairaalaan lähipäivinä :whistle: .
Tää äitiys tekee vainoharhaiseksi, heh.
 
Mulla sektiosta nyt kaksi viikkoa ja aluksi oli vuoto runsasta. Nyt on päiviä kun ei ole vuotoa ollenkaan ja sit yht äkkiä tulee ryöppy ja sit taas ei mitään.
Olen varannut ajan gynegologille jo 6 viikon päähän synnytyksestä. Olen itsekin vähän epätietoinen onko kaikki varmasti hyvin. arven ylläpuolélle on jäänyt turvonnut iso makkara ja tosiaan en halua sen siihen jäävän, mutta jos jää niin minkäs teet.
 
Soitin tänään synnärille varmuuden vuoksi ja vastaus oli, että aivan normaalia on niukka vuoto.
Siis pärjään melkein jo pikkuhousunsuojilla. Muutenkin oon toipunut todella nopsaan, ihanaa. Kävin tänään vaa´alla ekaa keraa ja 10 kiloa oli jo tippunut, hyvähyvä!
 

Yhteistyössä