Jälkivuodosta...

Heips!
Mulla kulunut reilu pari viikkoa synnytyksestä ja mietiskelen nyt jälkivuodon kestoa... Mulla runsas verinen vuoto synnytyksen jälkeen on kestänyt reilun viikon, nyt toisen viikon on tiputellut vain ihan vähän, ja todella haaleaa niukkaa vuotoa ja muutamana päivänä vuotoa ei ole ollut juurikaan. Nyt eilen huomasin, että vuodan taas kirkasta punaista verta, siteessä ei ole verta mutta vessassa käydessä paperiin jää pyyhittäessä! Tänään vuoto on ollut hieman runsaampaa.
Synnytyksessä minulle tehtiin episiotomia ja nyt olen miettinyt sitäkin, että voisikohan verenvuoto olla peräisin haavasta, jos se onkin pian repeytynyt tms?
Minkäänlaisia kipuja ei ole ja olen kyllä synnytyksestäkin toipunut todella hyvin ja nopeasti ja alapää on siistin näköinen, enkä ole havainnut enää tikkejä!?
Onkohan vuoto vain edelleen tuota jälkivuotoa? Ihmetyttää vain, kun sitä ei vuoda siteeseen :eek:
 
Mulla molempien synnytys jälkeen jälkivuoto kestänyt 5 viikkoa. Alkuun vuoto ollut runsasta (n. 1 viikon) ja sitten vähentynyt ja välillä melkein loppunat ja sitten ollut taas hieman runsaampaa.
Ekan synnytyksen jälkeen 1½ viikkoa jälkivuodon loppumisen jälkeen alkoi taas vuoto ja aluksi luulin, että jälkivuoto jatkuu taas, mutta ne olikin jo menkat.
Toisen synnytksen jälkeen menkat alkoi heti jälivuodon perään (oli ehkä 2 päivää välissä ettei ollut mitään vuotoa).
 

Yhteistyössä