jälkisupistukset

  • Viestiketjun aloittaja viv78
  • Ensimmäinen viesti
viv78
Voi kauhistus, luin noita pahimpia synnytyskertomuksia täältä ja alkoi melkein pelottamaan. viime kerrasta kun tosiaan jo 5-vuotta ja kokemus oli muutenkin helppo ja nyt varsinkin ajan kultaamana. Millaiset ne jälkisupistukset siis ovat toisen synnytyksen jälkeen? Nyt tuntuu että oon lukenut noita pahoja tarinoita ihan liikaa kun mielessä pyörii kaikki mitä voi tapahtua, lapsellekin siis.
 
äitee80
mulla oli synnytysten välillä 1v 6kk ja ei kovin pahat jälkisupistukset, kullä ne tuntu inhottavalta ja se koski, mut lääkkeet autto mulla ainakin, ja olihan se nyytti "pehmittämässä" kipuja :heart:
 
No mulla on molemmat synnytykset olleet luomuja, joten ilmeisesti mun synnytys supistukset eivät ole "ihan kamalia". No joka tapauksessa toisen synnytyksen jälkeen tuli viikon ajan samnalaisia kuin synnytyssupistukset aina sillon tällöin, ja vastinkin imettäessä. Oli muuten pikkasen hankalaa rentoutuneena makuullaan imettää ja nukuttaa vauvaa ja samalla supista ihan hirveesti..... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 22:12 Tiitu kirjoitti:
No mulla on molemmat synnytykset olleet luomuja, joten ilmeisesti mun synnytys supistukset eivät ole "ihan kamalia". No joka tapauksessa toisen synnytyksen jälkeen tuli viikon ajan samnalaisia kuin synnytyssupistukset aina sillon tällöin, ja vastinkin imettäessä. Oli muuten pikkasen hankalaa rentoutuneena makuullaan imettää ja nukuttaa vauvaa ja samalla supista ihan hirveesti..... =)
no olet kyllä todella pienillä supistuksilla selvinnyt, koska mulla oikeet supistukset meinasivat viedä tajun, vaikka korkea kipukynnys onkin...ja kun oli vielä pitkä synnytys niin :whistle:
 
Mulla oli toisesta aivan järkyttävät jälkisupistukset. Imettämisestä ei meinannut tulla mitään, kun kohtu alko supistella heti ja kipu oli kova. Särkylääkkeitä meni roppakaupalla. Sitä en muista, kuinka monta päivää niitä kesti.
 
midi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 20:07 päksy75 kirjoitti:
Pahemmat on mulla ainakin olleet jokaisen jälkeen.....Nyt ku sit nelonen syntyy, ni tiiän mitä on odotettavissa...buranaa menee :eek:
Mullakin muilta aivan järkyttävät jälkisupistukset varsinkin imetettäessä. Mut nyt kun nelonen syntyi niin ei juuri minkäänlaisia, palautuminenkin yllättävän nopeaa B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 10:40 midi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 20:07 päksy75 kirjoitti:
Pahemmat on mulla ainakin olleet jokaisen jälkeen.....Nyt ku sit nelonen syntyy, ni tiiän mitä on odotettavissa...buranaa menee :eek:
Mullakin muilta aivan järkyttävät jälkisupistukset varsinkin imetettäessä. Mut nyt kun nelonen syntyi niin ei juuri minkäänlaisia, palautuminenkin yllättävän nopeaa B)
Mä oon kans palautunu todellaki nopeesti....viime synnytyksen jälkeen, ni jo n. tunnin päästä hiippasin alas kahvioon =) Ja muutenkin....mut nuo jälkisupparit on ollu sitä luokkaa, et oon käyny oksentamassa :whistle:
 
Ekan ja tokan jälkeen ei niin hirveitä jälkisupistuksia ollut. Kolmannen jälkeen sitten jäinkin sairaalaan viikoksi, kun oli niin kovat kivut. Ei tiennyt miten päin olisi ollut. Seisaallaan olo ja kävely auttoi jonkin verran. Sitä kesti kolme päivää :(
Nyt neljännen jälkeen jälkisupistukset ei olleet niin kivuliaita, mutta kaksi päivää synnytyksestä oli todella huono olo ja kaikki mitä söi ja joi tuli saman tein takas. Muilla samanlaisia kokemuksia oksentelusta?? Kipulääkettä ei voinut ottaa, koska tuli sekin ylös :(
 
mulla esikon ja kakkosen välillä on n. 3,5 v enkä kakkosen synnyttyä tuntenut yhtään jälkisupistuksia. Kakkosen ja kolmosen välillä on n. 2,5 v ja pari ensimmäistä viikkoo oli jäkisupistuksia aina imetyksen alkuvaiheessa. Sellasia kovien menkkakipujen tapaisia, mutta kestivät onneksi vain vähän aikaa kerrallaan.
 
mua kyllä hirvittää noi jälki supistukset. mulla oli jo esikoisesta niin kovat et tajulähti, kesti pari päivää. sitte ne anto mulla vielä sellasta lääkettä mikä supistaa kohtua et kaikki veri tulee ulos. mä raivosin niille parin pilsun jälkeen et en enää ikinä suuhuni laita yhtäkään, ja ne kätilöt pyöritteli sormiaan et voi voi ku on lääkäri määränny ja mä huusin takas et hakekaa se lääkäri tänne ni voin sanoa sille suoraan et tää loppu nyt. minkäs teette!!! ja loppuhan se ja sit oli olo jo mitä parhain.
 
Neljä kertaa olen jälkisupparit kokenu, ja joka kerta on vaan pahentunu. Viimeksi oli aivan järkyttävät!! Viikon suurinpiirtein kesti ja hirvitti aina ruveta imettämään kun tiesin että kohta "lähtee taju" ja meinasi oksu tulla..
 
Kahdella ekalla kerralla ei jälkisuppareita ollut järin. Kolmannen synnytyksen jälkeen tiesin mitä jälkisupistukset on ja viikon verran vedin kaksin käsin särkylääkkeitä :( Imettäminen oli tosi tuskaa aluksi.
 

Yhteistyössä