Jälkiehkäisy

Turvauduimme mieheni kanssa jälkiehkäisyyn reilu viikko sitten, kun kondomi hajosi. Meillä on pieniä lapsia eikä tällä hetkellä missään nimessä haaveita pikkusisaruksista.

Normaalisti kuukautiseni pitäisi säännöllisen kierron mukaan alkaa viikonloppuun mennessä (eli tuo jälkiehkäisy oli jo siksikin tarpeen, koska mulla oli kortsun hajotessa ovulaation aika). Nyt jo rupesi mietityttämään jos ei menkat alakaan...

Onko kukaan joutunut turvautumaan jälkiehkäisyyn ja millaisella kokemuksella? Mulla ei tullut tabuista mitään oireita onneksi ja ehkä siksi mietinkin tehosiko ne ollenkaan... :\|

Mä olen joutunut turvautumaan jälkiehkäisyyn kaksi kertaa. Kummallakin kerralla kortsu pettänyt. Mullakaan ei ollut pillereistä mitään sivuoireita. Ainakin mun kohdalla toimivat niin kuin pitikin. En tullut raskaaksi, vaikka toisella kerralla just ovulaation kerralle osuikin.

Kokemusta on viikko sitten , piti napata, kun kortsu meni rikki.Mitään oireita ei ollut tablettien oton jälkeen.Toivon todella, että tehoavat, nimittäin raskaaksi en todellakaan halua.Nyt on intressi tehdä töitä,opiskella ja kahdessa lapsessa on ihan riittävävsti.Ja aikaa jää itsellekkin, kun ei ole vauvaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 12:58 vieras kirjoitti:
Kokemusta on viikko sitten , piti napata, kun kortsu meni rikki.Mitään oireita ei ollut tablettien oton jälkeen.Toivon todella, että tehoavat, nimittäin raskaaksi en todellakaan halua.Nyt on intressi tehdä töitä,opiskella ja kahdessa lapsessa on ihan riittävävsti.Ja aikaa jää itsellekkin, kun ei ole vauvaa.
Kerrotaan sitten toisillemme miten kävi, jooko? Mulla oli eilen pientä tuhrua, mutta tänään ei mitään. Nyt kyllä odotan sitä vuotoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 12:58 vieras kirjoitti:
Eli menkat alkoi :) mutta kierto oli vain 14 päivää ja tasan seitsemän päivää pillereiden jälkeen alkoi, hyvä näin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 12:28 Vaimo kirjoitti:
Menkat alkoi ja vielä ihan ajallaan. Toivottavasti vuotokin loppuu normaalisti. Huh. :)
Menkat oli ihan normaalit ja loppuivatkin ajallaan. Nyt kuitenkin eilen (3 pv menkkojen loppumisesta) alkoi taas vuotamaan. Ei mitenkään runsaasti, mutta kuitenkin verta. Voisko tämä liittyä yhä jälkiehkäisytabletteihin vai oisko syytä epäillä jotain muuta? Mulla on ollut säännöllinen kierto ja pitemmän aikaa ja normaalipituinen vuotojaksokin (3-4pv). Jollain kokemusta?

MMM
Kerran otin nuorempana jäkiehk pillerit ja vuorokauden sisään jo alkoi vuoto. Menkat ei pitäny silloin tulla ja soitin lääkäriin. Sanoi että ehkä tuli sitten se ns varhainen keskenmeno. Ja verta tuli aika paljon :eek: . Eli pillerit tavallaan käynnisti menkat aikasemmaksi ja ehkä siksi kun oli kenties jotakin jo tapahtunut. En kyllä tiedä kuin pian menkat pitäs sit tulla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 11:30 MMM kirjoitti:
Kerran otin nuorempana jäkiehk pillerit ja vuorokauden sisään jo alkoi vuoto. Menkat ei pitäny silloin tulla ja soitin lääkäriin. Sanoi että ehkä tuli sitten se ns varhainen keskenmeno. Ja verta tuli aika paljon :eek: . Eli pillerit tavallaan käynnisti menkat aikasemmaksi ja ehkä siksi kun oli kenties jotakin jo tapahtunut. En kyllä tiedä kuin pian menkat pitäs sit tulla.
Mäkin turvauduin joskus nuorempana jälkiehkäisyyn ja silloin tosiaan vuoto alkoi heti. Nyt kuulin pari kokemusta, että vuoto alkoi parin vkon päästä ja mulla se osuikin juuri normaalin rytmin puitteisiin. Siispä tämä uudestaan alkanut vuoto mietityttää, kun tabujen otosta on jo 3 viikkoa ja menkatkin tuli ja meni. No, on mulla joskus tuhrustellut yhdynnänkin jälkeen, mutta kun siitäkin ehti mennä yli vuorokausi... :/

Yhteistyössä