Jäisitkö vai lähtisitkö?

• Viestiketjun aloittaja kahdenvaiheilla
  • Ensimmäinen viesti
kahdenvaiheilla
Riideltiin miehen kanssa jostain niin pienestä asiasta kuin voi vaan olla. En jaksanut enää kuunnella miestä vaan menin tiskaamaan ja mies tulee perässä ja kun en reagoi hänen sanoihinsa puristaa tämä minua kädestä. Repäisen käteni irti ja käsken poistua ja mies ottaa minusta uudelleen kiinni ja kun yritän irrottautua miehen otteesta mies ristii käteni rintani päälle ja pitää minua paikallaan. Yritän edelleen irrottautua jolloin mies ottaa minusta kuristusotteen toisella kädellään. Mies siis on selkäni takana ja painaa minua itseään vasten. Yritän molemmin käsin irroittaa miehen kättä kaulaltani, mutta tämä nostaa minut ilmaan kuristaen. Sitten löysää kuristuksesta, mutta yrittää kaataa minua maahan ja kun en kaadu niin käsi tulee taas kurkulle ja siinä vaiheessa sitten annan vain mennä. Mies kaataa minut maahan ja maassa sitten päästä irti. Nousen maasta itkien ja menen olohuoneeseen miehen kanssa. Niin ja olen tuossa painiessa sanonut miehelle häipyväni hänen luotaan.

Olohuoneessa mies sanoo, että nyt saat lähteä, mutta en uskalla vaikka haluaisin ja sanon etten oikeasti halua erota.

Parin päivän jälkeenkään emme ole puhuneet tuosta riidasta ja eikä mies ole sanonut mitään vaikka varmasti on nähnyt kädessäni ne mustelmat jotka tuli kun hän puristi kättäni.

Niih.. ja vielä kaiken lisäks meillä on vauva..

Mä en tiedä mitä mä teen, en halua että lapsi kasvaa väkivaltaisessa ympäristössä. Vai liioittelenko päässäni vain tuota tapahtunutta, kun kuitenkin ensimmäinen kerta kuin mitään tälläistä tapahtuu..?

"nainen"
Et liioittele.mulla alkoi myös mieheni kanssa noin ja pahemmaksi meni ajan kanssa.oikeesti:vaikka se tuntuu pahalta:lähde!usko pois se tuntuu vielä pahemmalta jos jäät :(

"hei"
Jos nyt kuitenkin päättäisit vielä jäädä niin jos mitään vastaavaa, vähempääkään, sattuu TOISEN kerran niin silloin välittömästi lähtö. Kolmatta kertaa ei saa jäädä odottamaan ja toivoa että se jää viimeiseksi.

kahdenvaiheilla
[QUOTE="vieras";27150160]Sanoit ensin että häivyt hänen luotaan ja heti perään sanoit ettet haluakaan?[/QUOTE]

ei, vaan kun puristi kädestä niin sanoin että lähden jos satutat. sitten kun kovensi otteita säikähdin ja en uskaltanut sanoa enää olohuoneessa, että haluan lähteä.. koska pelkäsin että käy vielä pahemmin päälle

DiipaDaapa
Itku kurkussa luin tuota sinun aloitustasi, niin tutun kuuloista! Nyt Lähdet! Jonkun kaverin/sukulaisen luo ja maanantaina aisoit vaikka sossussa, jos ei ole rahaa ja pitää apua saada esim. takuuvuokraan.

kahdenvaiheilla
Tänään ei ole mitään paikkaa mihin mennä.. Huomenna olis päivemmällä, mutta tiedä miten se onnistuu kun mies on kotona. Tällä hetkellä ei siis ole, enhän minä muuten täällä kirjottelis tästä asiasta.

Mietin, että jos tosiaan jäisin ja jos toistuu toisen kerran sitten lähden. Mutta mietityttää, että miten voin lähteä silloin jos en voi lähteä nyt?

DiipaDaapa
tosiaan ole yhtään mitään paikkaa, minne mennä? Mua taas pelottaa sun puolesta, että mitä jos se seuraava kerta onkin samalla se viimeinen...? Apua sinä kyllä saat.

"Jep"
Tietenkin lähdet! Ihan varmasti se lähteminen tuntuu nyt hankalalta, mutta myöhemmin se on vielä vaikeampaa.

Jos sun mies on noin väkivaltainen sinua kohtaan, niin hän voi typeryyttään vahingoittaa myös vauvaa. Esim. hermostuu, kun vauva itkee ja ravistelee vauvaa rajusti.

TäydellinenEnAinakaanOleH
Tiedän tuon tunteen niin tarkkaan...haet täältä tai lähipiiriltäsi vastauksia, mutta loppupeleissä päätöksen teet sinä itse...ikävä kyllä aistin, että et lähde, en lähtenyt minäkään riittävän ajoissa...kuitenkin sen verran ajoissa, että olen hengissä edelleen :(

Voimia Sinulle ja harras toiveeni on, että lähdet vauvan kanssa ja PIAN...ja ennenkaikkea, ETTE KOSKAAN PALAA!

"vieras"
Turvakotiin? Hotelliin? Äkkiä pakkaat itelles ja vauvalle tarvikkeet pariks päiväks ja lähdet muualle sulattelemaan tilannetta. Paljon kertois mun mielestä myös se, miten miehesi lähtöösi reagoisi.

minnee
Älä jää odottamaan toista kertaa. Jos hän on kerran sinua pahoinpidellyt, hän tekee sen varmasti toisenkin kerran. Ja kolmannen. Ja joka kerta nakertaa omanarvontunnostasi ja jaksamisestasi palasen ja sinun on vielä vaikeampi lähteä. Ja sen seurauksena väkivalta pahenee.

Tuo on totta, että turvakodit ottavat sinut ja vauvan vastaan aina avosylin.
Me saimme lasten kanssa myös avun turvakodista ja olen heille niin kiitollinen antamastaan avusta.
...suosittelisin myös tekemään rikosilmoituksen ja käymään lääkärissä...eikä tämä ole mitään hysteriaa, vaan väkivalta vaan ei kuulu mihinkään osa-alueeseen..ei myöskään parisuhteeseen.

kahdenvaiheilla
Anoppilaan voisin mennä, on sanonut että voin tulla sinne aina oli mikä tilanne tahansa, että täytyy vain soittaa. Jäin nyt tuota miettimään, että onko mies sitten aikaisemmin suhteissa ollut väkivaltainen.. Nyt vasta tajusin, en silloin mitenkää siihen reagoinu tai miettiny tarkemmin. Mutta jotenki tuntuu tyhmältä mennä sinne, hänen omaa poikaansa turvaan.

Hotelliin ei ole varaa, itsellä ei ole yhtään rahaa tilillä tällä hetkellä.

Nyt oikeesti hämää tuo mitä anoppi joskus sanoi..

DiipaDaapa
Se on totta, kuten "Vieras" tuossa totesi, annat miehelle viestiä että sinua saa kohdella kaltoin ja "kouluttaa" kovalla kädellä... ja tosiaan, mitä jos hermostuu vauvaankin? Turvakotiin meneminen on hyvä ratkaisu, pääset vähän rauhoittumaan.

Anoppisi kyllä poikansa tuntee :(
...anoppilaan en suosittele menemistä, sillä se ei ole kuitenkaan "puolueetonta maaperää", vaikka miten hyvää sinulle haluaisikin.

TURVAKOTI!

DiipaDaapa
Voithan sinä sinne anoppilaan mennä myös, mutta riskinä on se, että ovat oman pojan puolella. Harmittavan ikävä todellisuus on ainakin omalla kohdalla ollut se, että ex-anopppi piti kultapoikaansa niiiiin täydellisenä eikä muuttanut mielipidettä, vaikka kuuli miten poikansa huusi minulle uhaten hakata minut.... eli he ovat varmaan aika puolueellisia..?

kahdenvaiheilla
vauvaa mies rakastaa enemmän kuin mitää muuta, en usko että mies ikinä vahingoittaisi tätä..

pitäskö mun soittaa sille anopille? kehtaanko mä? turvakotiin on aika paljo matkaa ja tuolla on huono ilma kävellä.. itse voisin kävellä, mutta lapsen kanssa.. en tiedä..

Mun pää on ihan sekasin!

kahdenvaiheilla
joo, en taida soittaa kuitenkaa anopille.. varmaa soittais miehen sinne.. soitan kaverille joka asuu tuossa viereisessä kaupungissa..

nyt tiiän etten kyllä tänne haluu jäädä odottelee. En itseni vaan lapsen takia.

Yhteistyössä