Meillä 5v aloitti tänä syksynä virikehoidossa osa-aikaisesti. Meillä lapsi on reipastunut todella paljon ja tykkää kovasti uusista kavereistaan sekä päiväkodin tädeistä. On ihan tohkeissaan myös kaikesta päiväkodin ohjelmasta, kuten retkistä, erityispäivistä kuten naamiaiset, nurinkurinpäivä ja nenäpäivä, jumppatuokioista, vierailuista eri paikkoihin jne. On oppinut toimimaan isossa ryhmässä, sekä oppinut monessa asiassa omatoimisemmaksi. Leikkitaidotkin petraantuvat koko ajan, koska onhan se aivan eri leikkiä vieraiden lasten kuin omien sisarusten kanssa.(Itse en edes tajunnut, että lapseni leikkitaidoissa olisi kehittämisen varaa...). Sama ryhmä jatkaa ensi syksynä eskariin, joten kivasti tulee nyt jo lapset ja päiväkodin tilat, tavat ja säännöt tutuiksi. Eskarissa voi sitten keskittyä paremmin niihin eskarijuttuihin.
Mulla ei ole päiväkodista kyllä mitään pahaa sanottavaa. Olen tyytyväinen, että valitsin lapselle osa-aikaisen hoitopaikan tälle vuodelle. Kovasti asiaa pohdin, mutta ajattelen tämän ratkaisun olevan lapselleni eduksi. Ja koska lapsi on vain 5h/pv ja 15pv/kk hoidossa, meille jää vielä rutkasti aikaa tehdä kivoja juttuja myös kotona.