jadal!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos vastauksista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos vastauksista

Vieras
ihan sellasta halusin kysyy, että kun mainitsit toisessa ketjussa et miehes ei ole vl, niin mihin uskontoon hän sitten kuuluu? Miten saitte mennä naimisiin? olitko jo raskaana ennen kun menitte naimisiin? Miten sukusi hyväksyi? Elättekö sinun uskontosi mukaisesti?

yritän vastata mahd. lyhyesti, oon tähän samaan vastannut jo mooonta kertaa :D

Mies ei kuulu mihinkään uskoon. EIhän kukaan aikuisia ihmisiä voi estää menemästä naimisiin, vaikka haluaisi. Olin niin sokeasti rakastunut, että viisveisasin suosituksista, ettei ole hyvä ottaa puolisoa joka ei tunnusta samaa uskoa. No, nyt voin sanoa, että ymmärrän miksi sanotaan, ettei se ole suotavaa.
En ollut raskaana, ja yllättävän hyvin kaikki tutut ja sukulaiset ottivat asian, mua ei siis mitenkään hylätty tms. ennemmin jotkut olivat vain pahoillaan mun puolesta, ettei mies usko samalla lailla mun kanssa.
Meillä eletään aikamoista sekasoppaa, niin sanotusti. Mies elää omalla tavallaan, ja minä omallani. Lapset saavat uskoa mihin itse haluavat, kunhan ovat tarpeeksi vanhoja ymmärtämään asian. Siihen asti heitä kasvatetaan "lestadiolaisittain".

ok kiitos! :) mukava kun viitsit vastata. Varmasti kyllä vaikea tilanne. Saako kysyä vielä siitä kaikkia kiinnostavasta ehkäsystä et kumman tavalla mennään ja miten se kumman tavalla ei mennä suhtautuu? Entäs miten television katselut jne. Riitelettekö asioista ja näkemys eroista? Uskooko miehesi kuitenkin jumalaan?

tähän asti menty mun tavalla, ja kolmas syntyy hetkenä minä hyvänsä. Tai itseasiassa toinen yhteinen. En siis itsekään ole aina ollut VL, vaikka VL perheestä olenkin, ja mulla oli lapsi jo kun menimme naimisiin.
Nyt mies on kuitenkin sitä mieltä, että raskaudet saa toistaiseksi riittää. Ollaan tämä asia sitten sovittu niin, että mies hoitaa ehkäisy puolen, mun ei siihen tarvitse lähteä, enkä myöskään muistuta, jos jotain meinaa unohtua välistä :xmas:
Tv meillä on, tosin se on nyt rikki, mutta tv ja leffojen katselu koneella on varmaan suurin sellainen näkyvä kiusaus mulle, jonka mies mulle aiheuttaa.

Mies uskoo, että Jumala on kai olemassa, mutta ei sen syvällisemmin.
Ei oikeastaan riidellä näkemyseroista, mitä nyt mulla joskus menee hermot kun mies jää jankuttamaan jotain mun mielestä ihan naurettavaa pikku juttua, mutta miehen mielestä se on hirvittävän tärkeää, eikä mikään selitys riitä :D

meillä myös perheessa 2 eri uskontoa (kristinusko ja islam) ja siksi kyselin miehesi vanhempien uskonnosta. yrittävätkö kasvattaa oman uskonsa mukaan, ja siksi "asuvat" teillä?

miehen vanhemmat ei ole lestoja, vaan helluntalaisia. eli törmäyskurssilla on tavallaan kolme eri vakaumusta. Miehen vanhemmat eivät kuitenkaan ole mitenkään "fanaattisia", eivätkä tyrkytä omia näkemyksiään mulle, enkä mäkään omiani heille.
onhan meillä jonkunverran noita näkemyseroja, mutta ne eivät ole onneksi muodostaneet mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
miehen vanhemmat ei ole lestoja, vaan helluntalaisia. eli törmäyskurssilla on tavallaan kolme eri vakaumusta. Miehen vanhemmat eivät kuitenkaan ole mitenkään "fanaattisia", eivätkä tyrkytä omia näkemyksiään mulle, enkä mäkään omiani heille.
onhan meillä jonkunverran noita näkemyseroja, mutta ne eivät ole onneksi muodostaneet mitään ongelmia.

No ettekös kuitenkin samaan jumalaan usko?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

No ettekös kuitenkin samaan jumalaan usko?

juu samaan jumalaan uskotaan, mutta meillä on kuitenkin joissain asioissa erilaiset näkemykset.

Yhteistyössä