jääpala ja suola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="met";26333210]Auttaako siihen joku rasva jos on laittanu kädelle suolaa ja painanu sitä jääpalalla ku en haluis että siihen jää jälkee. Tai kaun se jälki on siinä[/QUOTE]

jos sitä hoitais niinku palovammaa? Voisit ainaki yrittää rasvata

Ei mies suostunut koittamaan(rupes epäilemään kun mulla oli kummallinen virne naamalla)- eli oli pakko koittaa ite :D Ja sanon vaan, että AI SAATANA! Pari tuntia sen jälkeenkin vielä polttelee. Pakko koittaa vielä uudestaan :laugh:

Ei kannata kokeilla! Testasin tota juttua eilen laitoin suolaa kädelle ja pidin kaks minuuttia. Se sattu ihan hirveesti ja nyt se kohta on ihan punanen missä on noin sentin kokosia mustia läiskiä. Toivottavasti siihen ei tuu sellasta tummaa arpee

Voi pyhä sylvi -.-

Suola alentaa veden jäätymispistettä ja parantaa sen lämmönjohtavuutta. Jääpala + suolaa iholla = paleltumisvamma.

Sen takia se bissekin jäähtyy nopeammin, suola sulattaa veden, joka kuitenkin pysyy miinusasteisena. Nesteenä pääsee ympäröimään tölkin paremmin kuin kiinteä jää, jonka ympärille jää aina ilmaa eristeeksi.

Voi pyhä sylvi -.-

Suola alentaa veden jäätymispistettä ja parantaa sen lämmönjohtavuutta. Jääpala + suolaa iholla = paleltumisvamma.

Sen takia se bissekin jäähtyy nopeammin, suola sulattaa veden, joka kuitenkin pysyy miinusasteisena. Nesteenä pääsee ympäröimään tölkin paremmin kuin kiinteä jää, jonka ympärille jää aina ilmaa eristeeksi.

Tuleeks siitä siis käteen paleltuma vamma ja miten sitä voi hoitaa

[QUOTE="haha";26340238]ihmiset siis tahallaan aiheuttaa ittelleen paleltumia ja naureskelee niille, haha:D[/QUOTE]
no ei kai sitä niin kauaa oo pakko pitää :D mulle jäi vaan sellanen hiukan vaalea kohta- en mä niin masokisti ole, et oisin montaa minuuttia sitä siinä pitäny :xmas:

Kas miks mä muistan että tää oli ainakin se nopein menetelmä jäähdyttää kalja?

No sitä jäähdytyslaitteeseen jäätynyttä ei paljon juoda. Jos oikein muistan, toisen kokeessa kalja jäätyi jäähdytyssauvaan kiinni, lasiin jäi vain tippa ja toisella hyvän alun jälkeen jäätyi jäähdysspiraaliin.

Voi olla, että oli eri jakso, monia juttuja tehdään useampaan otteeseen ja parenneltuna uusintana.

Se suola ja jää polttaa ihon sit siitä tulee paleltuma ja ku mä tein viikko sitten ja tää käsi on kipee ja oon lukenu että se voi levitä ja sit joku kohta amputoidaan oon laitttanut bebanthenia

tein tämän suola jää haasteen, kuulemma samakun kuivajää. Pahimmassa tapauksessa voi tulla reikä käteen. lukekaa vaikka kuivajäästä. se leviä käden sisässä tekemässä reikää