Jääpä äitini ilman lapsenlapsensa synttärikakkua.

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Kutsun laitoin, muttei juuri sinä viikonloppuna pääse synttäreille. Tänä vuonna teen poikkeuksen ja leivon toisen kakun paria viikkoa ennen synttäreitä, kun pojun kummitustäti tulee kylään . Laitoin sitten viestiä äidilleni, et kerta ei pääse virallisiin juhliin, ni tulisko silloin pari viikkoa aiemmin. Ei sekään käy, kun on äitini miesystävän lapsenlapsen ristiäiset. Noh...kait mie sit joku viikonloppu kaivan pakastepullat esiin ja uuniin ja tarjoan niitä...en meinaan kolmea kakkua rupea leipomaan...

Toi on ankeaa että aina joku tulee eri päivänä kuin muut. toisaalta ymmärtää ettei kaikille aina sovi sama aika mutta ei sekään oo kivaa että simppelit syntymäpäivät venyy monipäiväisiksi. Ja mummohan olisi ehdottomasti tärkeä vieras!

No minä en kyllä enää kolmatta kertaa ees pyytelit jos ei kumpanakaa päivänä pääsis paikalle, se on kumminkin ollu syntymästä asti tiedossa se syntympäivä ja se tunnetusti on kerran vuodessa, oletettavasti myös samaan aikaan kun aina ennenkin :wave: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja bööpöti:
Harmi!!!Mä en tarjoaisi edes pakastepullaa.

no just :whistle:
Ihmisillä on elämää ja joskus sitä ei vaan pääse kun on muuta..
Eikä tarvi juhlien jälkeen pöytää koreaksi laittaa,koskaan laittanut enää sen jälkeen kun viralliset juhlat on ollut ohi,mutta pullat ja kahvit on mattimyöhäiset saaneet kuitenkin..

jos sulta jää juhlista kakkua yli, niin senhän voi pakastaa. Meillä mun vanhemmat ovat kerran tulleet vanhemman lapsen synttäreille, nuorimmaisen synttäreille eivät koskaan. Mutta välimatkaakin on 600 km.

Ristiäiset nyt sori vaan on isompi ja arvokkaampi tilaisuus kuin lasten synttärit. Ymmärrän että sua harmittaa mutta äitisi housuissa tekisin ihan samalla tavalla.

öh. jos nyt joskus lapsii saadaan niin kyl meillä juhlitaan vain yksi päivä. en itsekään aina pääse siskojen tai kavereiden itsensä tai lasten synttäreille. ja sillä sipuli. ei mua varten aiankaan tartte erikseen juhlia pitää. voihan sitä käydä muutenkin.

taas tehdään asiaa hankalaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku :
anoppi jätti kans tulematta lapsenlapsensa synttäreille kun seurakuntansa laulutilaisuus oli tärkeämpi. Ei ole mummua näkynyt vieläkään...

Meillä on avoimet ovet aina koko päivän, jokainen tulee silloin kun sopii. Tarkka kellonaika toisi ongelmia, siinä voisi jopa seurakunnan laulukuoro viedä voiton:)

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Eikö se ole pääasia että, mummi tulee? Tuskin tulee kakun kiilto silmissä, varmasti haluaa vaan nähdä lapsenlapsensa..?

Kaivat sitte ne pullat pakkasesta. ei kannata tehdä onkelmaa :whistle:

no äitini jätti tämän samaisen lapsen, ensimmäisen lapsenlapsensa 1 vuotis synttärit väliin, kun samana päivänä oli kampaaja ja sitä ei voinut perua tai siirtää, kun seuraava vapaa aika ois olu yli kuukauden päästä. Ja veti sit herneet nenään, kun ei synttäreitä vietetty lisäksi toisena päivänä, et hän ois päässy synttäreitä juhlimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Minä jättäisin moisen mummelin kutsumatta kokonaan :kieh:

niin minäkin,,,toi on ihan selkeesti niin että äitiäs ei kiinnosta ne synttärit yhtään,mikä on sääli mutta jos olisin itse tilanteessa oman lapsenlapsen vai miehen lapsenlapsen kemut,niin oman lepsenlapsen kemuihin menisin,,,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Minä jättäisin moisen mummelin kutsumatta kokonaan :kieh:

niin minäkin,,,toi on ihan selkeesti niin että äitiäs ei kiinnosta ne synttärit yhtään,mikä on sääli mutta jos olisin itse tilanteessa oman lapsenlapsen vai miehen lapsenlapsen kemut,niin oman lepsenlapsen kemuihin menisin,,,

No sen oon huomannu, et äidilleni hänen miesystävänsä lapset ja lapsenlapset ovat läheisempiä kuin omat lapset ja lapsenlapset, mut jos näin haluaa, ni olkoon.

Saas nähä vastaako vikaan viestiini mitään, ku laitoin, et ilmottaa päivän, et millon pääsis, ku meillä usein viikonloput kiinni. Voin kuitenkin kahveet tarjota jos tulevat.

Tuossa tilanteessa mä varmaan ilmoittaisin mummolle että voi tulla toisenakin päivänä, ja että tuo sitten kakun + muut kahvitarjottavat mukanaan jos haluaa jotain peruspullaa kummempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja peippo:
Oikein hyvää se pakastettu kakku on! Olen monet kerrat toivonut et jäis hiukan yli jotta saan pakkaseen.On se niin hyvää ottaa sieltä ja laittaa sit kylmänä mut sulahtaneena pöytään! :p

Mie vähän veikkaan, ettei kakkua jää yli pakastimeen. Tulee yleensä tehtyä semmonen kakku, et se loppuu joko kesken tai sit se loppu menee illalla omaan suuhun :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ristiäiset nyt sori vaan on isompi ja arvokkaampi tilaisuus kuin lasten synttärit. Ymmärrän että sua harmittaa mutta äitisi housuissa tekisin ihan samalla tavalla.
niin on olen samaa mieltä vieraan kanssa. ja ei kai mummo nyt mitään kakkuja oottelekkaan. voihan pakkaseen varata jotain tarjottavaa sitten kun mummo pääsee.

Yhteistyössä