Jääkaapin sisältö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiuhtiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kehtaa. Viikossa menee noin 80€ ja silti jo näin torstaina näyttää kaappi tyhjältä. Tai siis aika pitkälti sitä onkin. Lauantaina taas raapii päätään että mihin kaiken ruuan oikein tunkee ja olikos siellä kaapin perällä sitä tai tätä.
Tällä hetkellä jääkaapissa on kermaa, maitoa, leivän päällisiä ja leipää. Possunlihaa sulamassa. Perusketsupit/rypsiöljy/salaattikastikeet jne. Klementiinejä, mikrohamppari, vanukas ja pari kermaviiliä. Perunaa ja sipulia. Eli aikas tyhjän näköinen on, ruokaa on kuitenkin pakastimessa, lihaa ja risottoa ja kasviksia jne.

Mä en kehtaa kuvaa laittaa koska mun tasot eivät ole noin puhtaat kuin ap:n.
Toivottavasti jouluna olis noin puhtaat.

Mua jäi mietityttää että eikä ovessa näkynyt lihaliemikuutioita? Miksi ne on jääkaapissa?
Ja tästä tulikin mieleen että missä säilytätte kananmunat? Mä säilytän ne huoneenlämmössä.

Meillä menee rahaa nyt tosi vähän koska tarkan euron aikaa elelen, kun on vaan yhden naisen tulot, mutta kulut vielä tässä kuin kahden aikuisen taloudessa. Tiukoilla menee.

Mutta eihän toi jääkaapin sisältö kerro mitä perheessä syödään ja paljonko menee rahaa? Meillä ainakin on pakastin jatkuvasti täynnä. Kalapuikkoo, pinaattikeittoo, eri kasviksia, peruna-, kasvissuikaleita ym ym...

Mä en kehtaa kuvaa laittaa koska mun tasot eivät ole noin puhtaat kuin ap:n.
Toivottavasti jouluna olis noin puhtaat.

Mua jäi mietityttää että eikä ovessa näkynyt lihaliemikuutioita? Miksi ne on jääkaapissa?
Ja tästä tulikin mieleen että missä säilytätte kananmunat? Mä säilytän ne huoneenlämmössä.

Meillä menee rahaa nyt tosi vähän koska tarkan euron aikaa elelen, kun on vaan yhden naisen tulot, mutta kulut vielä tässä kuin kahden aikuisen taloudessa. Tiukoilla menee.

Mutta eihän toi jääkaapin sisältö kerro mitä perheessä syödään ja paljonko menee rahaa? Meillä ainakin on pakastin jatkuvasti täynnä. Kalapuikkoo, pinaattikeittoo, eri kasviksia, peruna-, kasvissuikaleita ym ym...

Noi lihaliemikuutiot on joku pinttynyt tapa =) Kananmunat on loppunut pari päivää sitten niin niitä ei siellä kaapissa ole normaalisti säilytetään siel kyllä

Se on kyllä outoa, miten noita tapoja on. Mulla on se, että tuoremehupurkit, joita ei tarvitse avaamattomia säilyttää jääkaapissa niin säilytän. Siis nekin joiden avaamisesta ei vielä pariin päivään ole pelkoa... :)

Toi teidän jääkaapin sisältä vaikuttaa vähän samalta kuin meillä nyt. Ei oikein tartte ruokaa hamstrata kuitenkaan, kun olen minä ja kaksi poikaa jotka viikolla sieltä syö. Ja pojat syö hoidossa ettei kotona syödä kun päivällinen ja iltapala. Ei oikein paljon tartte olla mitään. Paitsi kuitenkin on, mut ne on noita hapanmaitotuotteita jotka säilyy vähän pvm:n jälkeen.

[QUOTE="tiuhtiti";22480681]Ei vissiin muutkaan kehtaa =) mut toi teidän sisältö ja summa kuulostaa siltä ettei oo montaa syöjää taloudessa[/QUOTE]

2aikuista ja lapsi on tässä taloudessa.
Minäkin säilytän kananmunat ja lihaliemikuutiot jääkaapissa. Myös leivät. Joskus toivon oikein isoa jääkaappia ja toisaalta taas jääviileä kaappia. Jääkaappipakastin on aika turha, siis pakastinosaltaan kun on niin kovin pieni.

Miekään en ala kuvaamaan, mutta menee noin 700e/kk ruokaan ja pesuaineisiin yms.

Kaapissa nyt ku ulkomuistista luettelen on:
maitoa
piimää
ruokakermaa
salaattikastiketta
ketsuppia
dressinkiä
kananmunia
perunoita
kurkkua
salaattia
palvikinkkua
arki juustoa
appelsiini tuorejuustoa
oivariini
leivonta margariini
sitruunamehu
sinappi
punajuuria viipaleina
hampurilaisia
kanasuikaleita
eilistä kalalaatikkoa
tän päivästä pepin voimavuokaa
gotleria
jogurttia
vanukasta
valion marjakeittoa
kotitekosta marjamehua
alkoholitonta valkoviiniä pariakin sorttia
tutteli purkki
pinaattilettuja

ei muistaakseni muuta tällä kertaa =)

pakastimessa meilläkin on aina kaikenlaista kokattavaa.

Mun jääkaapista taasen ei saisi tuommoista kuvaa, että siitä saisi jonkun käsityksen mitä kaapissa on, meillä on nimittäin vain jenkkikaappi, ja sen jääkaappi osio on huomattavasti pienempi kuin tuon kaapin. Pyrin käymään kerran viikossa kaupassa.

Meidän jääkaapissa taitaa tällä hetkellä olla kinkkusuikaleita, punainen lenkki, kinkkua, metvurstia, juustoa, kananmunia, maitoa, jogurttia sekä litran pakkauksessa, että jogupaloina. Margariiniä, öljyä, perunaa, porkkanaa. Pakkasesta löytyy jauhelihaa ja kanaa. Minitomaatteja on myös ja mandariineja. Mandariinit eivät kyllä kaikki ole jääkaapissa.

Leipää en säilytä jääkaapissa, mutta osan ostamastani leivästä pakastan, pakkasesta sitä käytetään sitten loppuviikosta - ruispalat mikron kautta ovat herkullisia.

Siis, miten jollain voi olla noin siisti jääkaappi! Meillä on ihan tavaraa täyteen ammuttu. Kerran viikossa käydään isoilla ostoksilla ja silloin on aina todella suuria vaikeuksia saada kaikki mahtumaan jääkaappiin. Meillä jääkaappia kaksi tornin puolikasta ja perheessä kaksi aikuista ja kaksi lasta. Ja kuukauden ruokakauppaostokset noin 600e.

Siis, miten jollain voi olla noin siisti jääkaappi! Meillä on ihan tavaraa täyteen ammuttu. Kerran viikossa käydään isoilla ostoksilla ja silloin on aina todella suuria vaikeuksia saada kaikki mahtumaan jääkaappiin. Meillä jääkaappia kaksi tornin puolikasta ja perheessä kaksi aikuista ja kaksi lasta. Ja kuukauden ruokakauppaostokset noin 600e.

Kävin maanantaina viimeks kaupassa joten aikas tyhjä tuo on. Käydään 2-3 kertaa viikossa kaupassa ja summa heittelee siin 100 kummallakin puolella.

Mä ihmettelen, että miks et oo laittanut yhtä hyllyä korkeille tavaroille? Ei tarttis säilyttää maitopurkkeja kyljellään, ja mahtuis vielä isot limpparitkin. Huvitti, kun just pari tuntia sitten siirsin lihaliemet jääkaapista maustekaappiin, kun mietin, että mitä noi muuten tuolla tekee.

[QUOTE="Kenguru";22483647]Mä ihmettelen, että miks et oo laittanut yhtä hyllyä korkeille tavaroille? Ei tarttis säilyttää maitopurkkeja kyljellään, ja mahtuis vielä isot limpparitkin. Huvitti, kun just pari tuntia sitten siirsin lihaliemet jääkaapista maustekaappiin, kun mietin, että mitä noi muuten tuolla tekee.[/QUOTE]

Ei oo tajunnut. Mut toisaalta jos ne on pystyssä niin sitten on ärsyttävä kaivaa takimmaista kun taasen kun ne on poikittain niin voi ottaa minkä vaan mistä välistä tahansa ilman että tarttee koko kaappia tyhjentää. Ja toi kokis on ihan väärällä hyllyllä kun sillä mihin se mahtuis suoraan niin oli tavaraa kun kaappia täytin :D Yhden minkä huomasin niin vois tilaa tuommoisen ovihyllyn jostain viel yhden lisää jos onnistuu

Noniin kuten lupasin :D

Juur käytiin kaupassa, parikymppiä meni. Ja viikko pärjätään näillä. Yleensä menee tosiaan se 50-60, mutta nyt oli pakkanen vielä täynnä lihaa ja kalaa sun muuta , niin ei tarvinnut ostaa paljon mitään. Kuivamuonakaapissakin on sitten vaikka mitä.

5187825496

Viimeksi muokattu:
Noniin kuten lupasin :D

Juur käytiin kaupassa, parikymppiä meni. Ja viikko pärjätään näillä. Yleensä menee tosiaan se 50-60, mutta nyt oli pakkanen vielä täynnä lihaa ja kalaa sun muuta , niin ei tarvinnut ostaa paljon mitään. Kuivamuonakaapissakin on sitten vaikka mitä.

a>

Miks toi kuva ei toimi :/

No en mie kuvaa kyllä pysty ottaan. Jääkaapissa on tällä hetkellä kaks putelia maitoa, piimää, juusto, voi, karjalanpiirakkaa, pottuja, possunliha, viiliä x 4, salaattitarpeet, öljy, ketsuppi, joku miehen homejuusto, pepsi max-pullo, kananmunia ja kermaviili. En tiä mitä meillä rahaa kuluu, en oo tutkinu asiaa. Möksällä ollaan. Kotona jääkaappi on aika paljon täydempi.

Perunoita, porkkanoita, öljyä, sinappi, ketsuppi, maitoa 3prk, juusto, voi, leikkele, mandariineja, olutta, lonkeroa, puolukkasosetta, nakkeja, verigreippejä, silmätippoja, kortisonivoidetta, jugurttia, mustikka-ja vadelmakeittoa.

Uusimmat

Yhteistyössä