Jääkaapin lämpötila? Jelppiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton...

Vieras
Meillä puolivuotta vanha jääkaappi. Säädöt ovat : 0-4, olemme pitäneet kaappia 2 ja puoli teholla. Nyt olen huomannut että meillä alakorin alla vesilammikkoa ( siis ne muovikorit joissa pidetään esim.pottuja ) ja takaseinä on vetinen. Katsoin äsken lukemaa kun pistin mittarin sinne niin näyttää +10astetta :S
Eli millä lämpötilalla teillä on? Uskallanko nostattaa mittaria 3 ja puoleen tehoon? Vai mistä tuo veden määrä johtuu? Kiiitos vastauksista.

Onko teillä se poistoreikä auki, mikä siellä kaapin sisällä takaseinässä on, tai siis ettei se ole tukossa.
Jotenkin luulisin sen kuitenkin liittyvän tuohon kaapin liian korkeaan lämpötilaan.

No juuri sen tarkistin tässä yksin päivä ja se tappi oli siellä reiässä, ilmeisesti näin kuuluu ollakkin. Ja sielt tapin mukana ja siinä aukolla ei ollut mitään ylimääräistä. :S Inhottava vetää perunamuovilaatikot ulos kaapista kun vedet tippuu jaloille :(

Poiketen hieman, mutta meillä on iäisyyksiä vanha jää/pakastinkaappi (asutaan vuokralla) ja jääkaappi alkaa itsestään sulattamaan välillä. Saattaa olla kun aamulla herää niin on lammikko lattialla. Tuskimpa uudet kaapit tätä tekee?

Mulla tuntuu että jääkaappi ei ole ollenkaan kylmä. Säätö on 0-7, onko 7 se missä kaappi kylmimillään? Mun mielestä eroa ei ole vaikka laittaisi nollaan, tosin en ole kauaa pitänyt ikinä nollassa.

Yhteistyössä