Jaahas, vaavi heräs yövellilleen

hahaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kannata yöllä velliä syöttää... kärsii isompana sitten suotta paino-ongelmista :( Mutta hyvää yötä kuitenkin!

Ja mistäs tuon olet kuullut? Että kun vauvana annetaan ruokaa eikä pidetä nälässä, on aikuisena sitten ylipainoinen? Idiootti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hahaa:
Ei kannata yöllä velliä syöttää... kärsii isompana sitten suotta paino-ongelmista :( Mutta hyvää yötä kuitenkin!

Ja mistäs tuon olet kuullut? Että kun vauvana annetaan ruokaa eikä pidetä nälässä, on aikuisena sitten ylipainoinen? Idiootti.
No ei nyt sentään nälässä tarvitse pitää. Eiköhän se maito/korvike tähän aikaan yöstä kuitenkin olisi sopivampaa. Iltapuurot ja vellit sitten ilta-aikaan.
Enkä ole idiootti, vaan asioista jotain oikeasti tietävä!

Vauva nukkuu taas.

Syy siihen, miksi kahdeksankuinen vauvani saa yölläKIN velliä on se, että korvikkeista menee maha sekaisin, enkä ole tavallista lehmänmaitoa edes vielä kokeillut. Mieleenkään ei tulisi antaa puuroa tai muuta kiinteää yöllä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
:D jaaha, ja missähän iässä nämä paino-ongelmat pitäisi sitten ilmaantua?
Lapsella olisi hyvä pienestä asti olla tietty rytmi, että milloin ja mitä syödään. Elimistö voi tottua vääränlaiseen ruokailu-rytmiin ja seurauksena se vaatii ylimääräistä energiaa silloinkin, kun sen tulisi olla levossa. Tästä voi olla seurauksena ylipainoa ( ei tietenkään jokaisen kohdalla, myös esim. aineenvaihdunnalla vaikutusta). Ei ole pakko uskoa, itseppähän tiedätte.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hekotius:
Vauva nukkuu taas.

Syy siihen, miksi kahdeksankuinen vauvani saa yölläKIN velliä on se, että korvikkeista menee maha sekaisin, enkä ole tavallista lehmänmaitoa edes vielä kokeillut. Mieleenkään ei tulisi antaa puuroa tai muuta kiinteää yöllä.
Tämä selvä. Ei kannatakaan vielä lehmänmaitoa antaa. ja hyvä ettet kiinteää yöllä vauvallesi syötä.

Lapsella olisi hyvä pienestä asti olla tietty rytmi, että milloin ja mitä syödään. Elimistö voi tottua vääränlaiseen ruokailu-rytmiin ja seurauksena se vaatii ylimääräistä energiaa silloinkin, kun sen tulisi olla levossa. Tästä voi olla seurauksena ylipainoa ( ei tietenkään jokaisen kohdalla, myös esim. aineenvaihdunnalla vaikutusta). Ei ole pakko uskoa, itseppähän tiedätte.
Minä olen kuullut, että yöjuomiset olisi jätettävä 1-vuotiaaksi mennessä, eikö tämä tieto pidä paikkaansa?

Meidän vauva juo velliä 50-200 milliä näin puolen yön maissa ja nukkuu sitten aamuun asti. Itse en ole osannut olla huolissani, sillä esikoistamme imetin vielä tässä vaiheessa useitakin kertoja yössä :S

niin ja miten se velli sitten eroaa siitä maidosta tuossa asiassa?

vieras
Lapset on yksilöllisiä, toiset jättävät yösyömiset jo 3 kk iässä, toiset vasta paljon myöhemmin. Jokainen äiti on oman lapsensa paras asiantuntija ja neuvolasta sitten kysäisee lisäohjeita jos tarvetta on. Itse imetin esikoista päälle 2 vuotiaaksi :)

vieras
niin ja miten se velli sitten eroaa siitä maidosta tuossa asiassa?
Riippuu tietty vellistä. Valmisvelleissä on rutkasti enemmän energiaa, joten ei ylenmäärin kannata antaa.

Lapset on yksilöllisiä, toiset jättävät yösyömiset jo 3 kk iässä, toiset vasta paljon myöhemmin. Jokainen äiti on oman lapsensa paras asiantuntija ja neuvolasta sitten kysäisee lisäohjeita jos tarvetta on. Itse imetin esikoista päälle 2 vuotiaaksi :)
Jep, yksilöitä ovat.

Meillä esikoinen lopetti yösyömiset yhdeksänkuisena samalla kuin rintamaidon juomisenkin, kun olin kolmannella kuulla raskaana. Maistui vissiin erilaiselta.

Kuopus puolestaan teki puolivuotiaana selväksi, ettei sitä tissiä enää tarvii suuhun tunkea tai tulee kahdesta hampaasta! :LOL:

äippä
joo, ja mä olen huomannut useamman lapsen äitinä että vaikka sitä yöpulloa halutaan vielä 2-vuotiaanakin niin usein sen jälkeen se pian viimeistään jää..ja kaikki saadaan nukkua;) ja

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hekotius:
Jep, yksilöitä ovat.

Meillä esikoinen lopetti yösyömiset yhdeksänkuisena samalla kuin rintamaidon juomisenkin, kun olin kolmannella kuulla raskaana. Maistui vissiin erilaiselta.

Kuopus puolestaan teki puolivuotiaana selväksi, ettei sitä tissiä enää tarvii suuhun tunkea tai tulee kahdesta hampaasta! :LOL:

Juu meilläkin esikoinen oli mahoton tissi maakari ja tämä kuopus nyt 8 kk iässä ei enää tissiä huoli kuin todella vähän. Yölläkään ei juuri enää ime. NYt kun kuumeessa on niin pullosta korviketta olen lisäksi antanut.

Yhteistyössä