Jaahas, se ois taas maailmanloppu tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sondersson"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kunnioitan mieluummin elämää kuin kuolemaa :) Jos loppu tulis niin ehdottomasti juhlisin elettyä elämääni kuin surisin sen loppumista.

Ja kuka hitto nämä ennustukset tosissaan ottaa...

Toki elämää kuuluu kunnioittaa. Siksi ihmettelenkin, ettei teitä edes sen vertaa pelota se arvokkaan elämän loppuminen, että ymmärtäisitte olla vitsailmetta siitä. Toivon joka kerta näiden maailmanlopun ennustuksien saavan ihmiset elämään enemmän Jumalan tahdon mukaan, tai ateistien näkökulman mukaan edes muita ihmisiä ja elämää parhaansa mukaan kunnioittaen. Vaan jos suurimman osan asenne on tuo, sitä lienee turha toivoa..

Uskon ja pelkään Jumalan suunnittelevan meidän ihmisten varalle jotain järisyttävää, kun nykyinen menomme on niin kaikkia kohtaan loukkaavaa. Emme kunnioita Jumalaa, luontoa tai edes toisiamme. Ehkä Hän päättää aloittaa koko elämän alusta saadakseen siitä paremman, tai edes pelästyttävän meidät jollakin tehokkalla keinolla, että tajuaisimme asioiden arvon.

Minä en ole ennustamassa mitään, senkun vain arvailen. Tiedän vain sen, että Jumala on viisas ja Hän lienee erittäin pettynyt maapallon eloon tällä tolalla. Toivon Hänen kuulevan rukouksemme ja pelastavan meidät hävitykseltä.

[QUOTE="vieras";24868830]vaikka suurin osa omenoista olisi mätiä korissa, silti ne eivät mädännytä kaikkia[/QUOTE]

Ihan sama, täällä on niin paljon kärsiviä lapsia sun muuta etten voi ajatella noin.

Tuossapa syy miksi minusta ois parempi jos ihmisiä ei olis. Sitä on ihan turha toivoa että me täällä joskus osattais elää paremmin.

Eniten suren ateistien läheisteni vuoksi. En tahtoisi luopua heistä, saati tietää heidän joutuvan hävitykseen. Nyt varmasti menee OT:n puolelle. Sen vain sanon, että toivon ja rukoilen Jumalan keksivän jonkin muun tavan saada maapallon elämästä laadukkaampi kuin tuhota kaikki sen asukkaat suurella tuholla.

Onko kuolema ja suuren suuri tuho teidän mielestänne hauskaa? En pysty käsittämään teitä. Totta kai kaikkien meidän elämämme täällä on Jumalan kädessä ja yksin Hän päättää mitä täällä tapahtuu, mutta hieman mekin voisimme osoittaa kunnioitusta ja katumusta jos se maailmanloppu nyt tulisi. Vaikka ette olisikaan uskossa, niin eikö teitä pelota edes hieman?
Kun uskoo jälleensyntymään ja on elämänsä elänyt siten, että niitä mustia kiviä on vähemmän kuin valkoisia, kuolema ei pelota. Mulle on viime aikoina tipahdellut postilaatikkoon erinäinen määrä kutsuja erilaisiin seulontoihin. Haluaisivat tietää, heilunko Keittiksenä vielä vuoden, kaksi vai mahdollisesti 20. Minä en halua tietää. Kun mun aikani on siirtyä seuraavaan elämään, niin sitten se on.

Jaaha, ei tainnu sitten maailmanloppua tullakkaan viel. :D

Eniten suren ateistien läheisteni vuoksi. En tahtoisi luopua heistä, saati tietää heidän joutuvan hävitykseen. Nyt varmasti menee OT:n puolelle. Sen vain sanon, että toivon ja rukoilen Jumalan keksivän jonkin muun tavan saada maapallon elämästä laadukkaampi kuin tuhota kaikki sen asukkaat suurella tuholla.

sun jumalas on melko mielenkiintoinen persoona. kai itse tappaisit omat lapsesi jos he tekevät väärin jumalasi esimerkin mukaan? tai vähintään uhkailisit sillä?

onneksi omien lasteni ei tarvitse pelätä hullun mielikuvitusolennon kostoa.

seuraava maailmanloppu sitten viiden päivän päästä, sitä odotellessa!! :laugh:

[QUOTE="trolli";24869221]sun jumalas on melko mielenkiintoinen persoona. kai itse tappaisit omat lapsesi jos he tekevät väärin jumalasi esimerkin mukaan? tai vähintään uhkailisit sillä?

onneksi omien lasteni ei tarvitse pelätä hullun mielikuvitusolennon kostoa.

seuraava maailmanloppu sitten viiden päivän päästä, sitä odotellessa!! :laugh:[/QUOTE]

Mikäs maailmanloppu sillon tulee? :D Toivottavasti se tulee vasta illalla niin keretään vähän juhlia miehen synttäreitä..

[QUOTE="vieras";24869662]Mikäs maailmanloppu sillon tulee? :D Toivottavasti se tulee vasta illalla niin keretään vähän juhlia miehen synttäreitä..[/QUOTE]
Sillon on ylöstempaus (taas ties kuinka monetta kertaa), eli ilmeisesti uskovaiset pinkasee taivaaseen, myö muut jäähään tänne. Jos oon oikein ymmärtänyt.

Tääl ollaan vielläkin. :wave:
Mie oon kai liian syntinen. :D

Toki elämää kuuluu kunnioittaa. Siksi ihmettelenkin, ettei teitä edes sen vertaa pelota se arvokkaan elämän loppuminen, että ymmärtäisitte olla vitsailmetta siitä. Toivon joka kerta näiden maailmanlopun ennustuksien saavan ihmiset elämään enemmän Jumalan tahdon mukaan, tai ateistien näkökulman mukaan edes muita ihmisiä ja elämää parhaansa mukaan kunnioittaen. Vaan jos suurimman osan asenne on tuo, sitä lienee turha toivoa..

Uskon ja pelkään Jumalan suunnittelevan meidän ihmisten varalle jotain järisyttävää, kun nykyinen menomme on niin kaikkia kohtaan loukkaavaa. Emme kunnioita Jumalaa, luontoa tai edes toisiamme. Ehkä Hän päättää aloittaa koko elämän alusta saadakseen siitä paremman, tai edes pelästyttävän meidät jollakin tehokkalla keinolla, että tajuaisimme asioiden arvon.

Minä en ole ennustamassa mitään, senkun vain arvailen. Tiedän vain sen, että Jumala on viisas ja Hän lienee erittäin pettynyt maapallon eloon tällä tolalla. Toivon Hänen kuulevan rukouksemme ja pelastavan meidät hävitykseltä.

Samaa mieltä, mutta vähän erikin mieltä. :) Raamatun antamia merkkejä on hyvä seurata ja omasta mielestä elämme melko, sanoisinko mielenkiintoista aikaa, en ihmettelisi jos alkaisi jotain tapahtua.
Mutta mun mielestä kaikki maailmanlopun tarkan päivämäärän ennustelijat pitäisi laittaa seurakunnissa vastuuseen sanoistaan, koska Raamatussa niin selkeästi sanotaan että tarkkaa päivämäärää ei tiedä kukaan.

Sama pätee mun mielestä profetointiinkin. On profeettoja joihin voi luottaa mutta sitten on aika paljon semmoisia ihan hyvää tarkoittavia, mutta vähän turhankin innokkaita profeettoja jotka tuntuu posmittavan mitä ekana mieleen tulee. Jotkut vanhat tädit on semmoisia. Jos semmoisten profetiat kerta toisensa jälkeen jää toteutumatta niin tekee mieli mennä jo sanomaan sellaiselle että kuule tämä ei taida olla ihan sun ominta alaasi. Siis yksittäiset virheet sallittakoon, mutta ei jatkuvia huteja. Tai ainakin profetoijan pitää sanoa että "en ole varma, mutta tämä mitä tuli mieleen voisi EHKÄ olla Jumalasta."

Yhteistyössä