jaahas nyt sit lekurilla käyty meinas että polvesta mennyt kierukka...

ja varoitteli 80% varmasti joutuisin uudelleen leikkauspöydälle :/ kertokaa kokemuksia kun teiltä on mennyt kierukka. oliko polvi turvonnut ja ennen kaikkea miten pystyitte astumaan? mulla ei tee pahasti kipeetä jos astun varpailla mut jos koko jalalla että kantapääkin maahan niin auts :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hömelö78:
Se menee aikanaan ohi tuo "alkukipu", mutta voin sanoa et siitä tulee loppuelämän riesa *kokemusta on.
Välillä se ihan normi kävelyssä saattaa nuljahtaa sillee ikävästi ja kyykystä ylös nousu on toisinaan iahn hel**ttiä.
miten sä pystyit astuu? leikattiinko?

mulla on leikattu eturistiside kaksi kertaa tähystämällä ja kerran polvi auki.. ennenmminki tää musta tuntuu tolta samalta jaon vielä sama polvi :/

Keppien kanssa astuin aluks ja leikattiin tähystyksellä, siitä sit pikku hiljaa jäi kepit pois. Ihan tarkkaa muistikuvaa ei oo enää niistä kivuista, kun leikkauksesta kuitenkin n. 15v aikaa. Olin sillon yläasteella, kun se lopullisesti meni rikki.

"Juha"
Moi,
Nivelkierukan poistaminen aiheuttaa tulevina lähivuosina nivelrikon. Nivelkierukka on tärkeä osa polven toiminnassa, eikä sitä saisi poistaa ainakaan kokonaan.

Jos nivelkierukka on jouduttu poistamaan melkein kokonaan niin se kannattaa korjata nivelkierukan siirteellä. Täällä tietoa nivelkierukan siirteestä -> http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1278255485/0

Yhteistyössä