Jaahas, mulla rahat loppu ja lisää tulee vasta keskiviikkona. Onneks lapset tulee takas vasta su, ite voin syödä pelkkää makaronia

  • Viestiketjun aloittaja hohho
  • Ensimmäinen viesti
toinen yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja yh-mama:
Voi jessus noita viisastelijoita. Toisilla on hiukka pienemmät tulot, ku toisilla. Toivottavasti iskee lomautuksia päälle...
Ei ole kyse siitä vaan siitä miten ap väittää että tuli joku ylimääräinen lasku. Meitä on muutama jotka ei ymmärretä sitä. Jos ostaa jotain, se pitää maksaa.
 
jaa
Minäkin ihmettelen joskus näitä "ylimääräisiä" laskuja, et mitäs ne on.. Mut yllättäviä menoja voi tulla ja niihin lasken esim. sairaalareissun. Muut on mun mielestä sit itse "tarkoituksella" hankittuja laskuja.
 
vieras
He oikeasti miten ihmiset voi elää noin??
En kyllä kestäis viikkoa epävarmuutta että riittäkö rahat ja ruoka!
Ja olen ollut yh ja opiskelija enkä silti joutunut näkeen nälkää tai rahattomuutta.....
 
ap
No onhan noita laskuja nyt vaikka kuinka mitkä puun takaa voi tulla, jos pienituloinen yrittää säästää 300e niin siihen menee monta kuukautta, siis jos niin yrittää säästää ettei missään tunnu, kädestä suuhun kun eletään. Kerrallaan maksoin pois, kun eräpäivää olin jo kertaalleen muuttanut, tärkeä lasku, joten en voinut jättää maksamattakaan
 
Muakin kiinostaa tää "yllärilasku". Itse ainakin tiedän, mitä olen ostanut ja mistä on tulossa lasku. Toki jotkut jutut voi tulla yllätyksenäkin (auto hajoaa tms) mutta 99 % laskuista on kyllä ennakoitavissa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja toinen yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja yh-mama:
Voi jessus noita viisastelijoita. Toisilla on hiukka pienemmät tulot, ku toisilla. Toivottavasti iskee lomautuksia päälle...
Ei ole kyse siitä vaan siitä miten ap väittää että tuli joku ylimääräinen lasku. Meitä on muutama jotka ei ymmärretä sitä. Jos ostaa jotain, se pitää maksaa.
joopa, kaikki laskuthan tuleekin siitä, että on jotain ostanut :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onhan noita laskuja nyt vaikka kuinka mitkä puun takaa voi tulla, jos pienituloinen yrittää säästää 300e niin siihen menee monta kuukautta, siis jos niin yrittää säästää ettei missään tunnu, kädestä suuhun kun eletään. Kerrallaan maksoin pois, kun eräpäivää olin jo kertaalleen muuttanut, tärkeä lasku, joten en voinut jättää maksamattakaan
mutta et voi yhtään eritellä mitä tällaiset laskut vois olla ( muutakuin aiemmin mainitut sairaalalaskut ) ?

sitäkää mie en ymmärrä, että sanotaan, ettei oo varaa säästää ja ettei se kannata ku ei heti oo sitä muutamaa satasta läjässä säästössä.
 
ap
hah, en kiusallanikaan kerro että mikä tuo lasku oli... Jos joskus teille viisastelijoille tulee sama eteen niin sittenpähän tiedätte

aina meillä ruokaa on, mutta eipä meikäläisen opiskelijalompakko kestä ylimääräistä 300e laskua, kun normaalisti tulee vain sähkö ja puhelinlaskut
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja yh-mama:
Voi jessus noita viisastelijoita. Toisilla on hiukka pienemmät tulot, ku toisilla. Toivottavasti iskee lomautuksia päälle...
Ei ole kyse siitä vaan siitä miten ap väittää että tuli joku ylimääräinen lasku. Meitä on muutama jotka ei ymmärretä sitä. Jos ostaa jotain, se pitää maksaa.
joopa, kaikki laskuthan tuleekin siitä, että on jotain ostanut :O
No sähkö, vesi, tv lupa ja puhelin on kaikki ennakoitavissa olevia juttuja ja niihin saa osamaksun, tai niiten maksua voi sopia .
Kerro yksikin maksu mikä tulee ilman että et osaa sitä odottaa ??
 
toinen yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja yh-mama:
Voi jessus noita viisastelijoita. Toisilla on hiukka pienemmät tulot, ku toisilla. Toivottavasti iskee lomautuksia päälle...
Ei ole kyse siitä vaan siitä miten ap väittää että tuli joku ylimääräinen lasku. Meitä on muutama jotka ei ymmärretä sitä. Jos ostaa jotain, se pitää maksaa.
joopa, kaikki laskuthan tuleekin siitä, että on jotain ostanut :O
No katsos kun voi ostaa muutakin kuin tavaraa eli palveluja kuten: Vettä, sähköä, tv-maksun, lehtitilauksen, vakuutuksia jne.
Mulle ei edelleenkään tule laskuja mistään mitä en ole ostanut tai tilannut.
Auton hajoamisestakaan tuleva lasku ei ole yllätyslasku, kyllä sen tietää että se tulee jos auton korjauttaa.
Ihan vaan esimerkkinä kun ap ei ole vielä kertonut mikä tämä mystinen ylläri on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onhan noita laskuja nyt vaikka kuinka mitkä puun takaa voi tulla, jos pienituloinen yrittää säästää 300e niin siihen menee monta kuukautta, siis jos niin yrittää säästää ettei missään tunnu, kädestä suuhun kun eletään. Kerrallaan maksoin pois, kun eräpäivää olin jo kertaalleen muuttanut, tärkeä lasku, joten en voinut jättää maksamattakaan
mutta et voi yhtään eritellä mitä tällaiset laskut vois olla ( muutakuin aiemmin mainitut sairaalalaskut ) ?

sitäkää mie en ymmärrä, että sanotaan, ettei oo varaa säästää ja ettei se kannata ku ei heti oo sitä muutamaa satasta läjässä säästössä.
jos ei sulle tuu mitään mieleen niin eipä se mun ongelma ole :O
ole kaikessa rauhassa vain siinä uskossa että tiedät monta kuukautta aiemmin kaikki tulevat laskusi :D:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hah, en kiusallanikaan kerro että mikä tuo lasku oli... Jos joskus teille viisastelijoille tulee sama eteen niin sittenpähän tiedätte

aina meillä ruokaa on, mutta eipä meikäläisen opiskelijalompakko kestä ylimääräistä 300e laskua, kun normaalisti tulee vain sähkö ja puhelinlaskut
Sakko, takaisinperintä, vero tms... =)
 
respektiä, saatana!
Alkuperäinen kirjoittaja toinen yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
onneks meillä on jääkaapissa muutakin ku valot ja lompakossa muutaki ku kuitti.
toivottavasti kolahataa omaa napaa joskus!
Toiset osaa hoitaa raha-asiansa, toiset ei.
toisilla vain pienempi palkka on.

jonkunhan ne on huonommatkin duunit tehtävä ja niillä palkoilla ei vaan Suomen hintatasossa elä.

Hassua, miten te paljon tienaavat olette aina ensimmäisenä vinkumassa niitä paskaduuneja tehdyiksi, vaikka niistä ei sais mitään maksaa työn tekijälle.
jos sunkin roskat jäis hakematta ja sairastuessas kusiastias tyhjentämättä, niin jo nousis meteli! Sullehan KUULUU se, että joku siivoo sunkin paskat, eikö niin?

toivottavasti saat tuta rahanpuutteen omassa elämässäsi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onhan noita laskuja nyt vaikka kuinka mitkä puun takaa voi tulla, jos pienituloinen yrittää säästää 300e niin siihen menee monta kuukautta, siis jos niin yrittää säästää ettei missään tunnu, kädestä suuhun kun eletään. Kerrallaan maksoin pois, kun eräpäivää olin jo kertaalleen muuttanut, tärkeä lasku, joten en voinut jättää maksamattakaan
mutta et voi yhtään eritellä mitä tällaiset laskut vois olla ( muutakuin aiemmin mainitut sairaalalaskut ) ?

sitäkää mie en ymmärrä, että sanotaan, ettei oo varaa säästää ja ettei se kannata ku ei heti oo sitä muutamaa satasta läjässä säästössä.
jos ei sulle tuu mitään mieleen niin eipä se mun ongelma ole :O
ole kaikessa rauhassa vain siinä uskossa että tiedät monta kuukautta aiemmin kaikki tulevat laskusi :D:D
No minä ainakin teidän mikä lasku on tulossa ja osaan myös laskea että rahat riittävät !! Mutta en myöskään ole koskaan ollut rahatta....
 
pöllö
Alkuperäinen kirjoittaja toinen yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja yh-mama:
Voi jessus noita viisastelijoita. Toisilla on hiukka pienemmät tulot, ku toisilla. Toivottavasti iskee lomautuksia päälle...
Ei ole kyse siitä vaan siitä miten ap väittää että tuli joku ylimääräinen lasku. Meitä on muutama jotka ei ymmärretä sitä. Jos ostaa jotain, se pitää maksaa.
joopa, kaikki laskuthan tuleekin siitä, että on jotain ostanut :O
No katsos kun voi ostaa muutakin kuin tavaraa eli palveluja kuten: Vettä, sähköä, tv-maksun, lehtitilauksen, vakuutuksia jne.
Mulle ei edelleenkään tule laskuja mistään mitä en ole ostanut tai tilannut.
Auton hajoamisestakaan tuleva lasku ei ole yllätyslasku, kyllä sen tietää että se tulee jos auton korjauttaa.
Ihan vaan esimerkkinä kun ap ei ole vielä kertonut mikä tämä mystinen ylläri on.

no eikö just tuolla aiemmin kerrottu, että pienituloiset joutuisivat normaalisti tuohon 300 euron laskuunkin säästämään aika kauan, jos auton olet joutunut viemään korjaukseen, on se aika yllärilasku kun nopsaan pitää maksaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onhan noita laskuja nyt vaikka kuinka mitkä puun takaa voi tulla, jos pienituloinen yrittää säästää 300e niin siihen menee monta kuukautta, siis jos niin yrittää säästää ettei missään tunnu, kädestä suuhun kun eletään. Kerrallaan maksoin pois, kun eräpäivää olin jo kertaalleen muuttanut, tärkeä lasku, joten en voinut jättää maksamattakaan
mutta et voi yhtään eritellä mitä tällaiset laskut vois olla ( muutakuin aiemmin mainitut sairaalalaskut ) ?

sitäkää mie en ymmärrä, että sanotaan, ettei oo varaa säästää ja ettei se kannata ku ei heti oo sitä muutamaa satasta läjässä säästössä.
jos ei sulle tuu mitään mieleen niin eipä se mun ongelma ole :O
ole kaikessa rauhassa vain siinä uskossa että tiedät monta kuukautta aiemmin kaikki tulevat laskusi :D:D
kävikö sua nyt hävettää, kun se sun yllärilasku oli joku tyyliin autonvakuutus ? :xmas:
ei se mitään. mutta oikeesti, suosittelen ihan hyvässä hengessä, että jatkossa koitat nipistää säästöön vaikka sen kympin kuussa. siinä on hyvä alku.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hah, en kiusallanikaan kerro että mikä tuo lasku oli... Jos joskus teille viisastelijoille tulee sama eteen niin sittenpähän tiedätte

aina meillä ruokaa on, mutta eipä meikäläisen opiskelijalompakko kestä ylimääräistä 300e laskua, kun normaalisti tulee vain sähkö ja puhelinlaskut
Sakko, takaisinperintä, vero tms... =)
Oikeasti kun kyse on lapsiperheestä niin sossun pitäisi auttaa varsinkin näin loma/ kesä aikana kun ei opintotukeakaan saa... Oletko käynyt sossussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja respektiä:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
onneks meillä on jääkaapissa muutakin ku valot ja lompakossa muutaki ku kuitti.
toivottavasti kolahataa omaa napaa joskus!
Toiset osaa hoitaa raha-asiansa, toiset ei.
toisilla vain pienempi palkka on.

jonkunhan ne on huonommatkin duunit tehtävä ja niillä palkoilla ei vaan Suomen hintatasossa elä.

Hassua, miten te paljon tienaavat olette aina ensimmäisenä vinkumassa niitä paskaduuneja tehdyiksi, vaikka niistä ei sais mitään maksaa työn tekijälle.
jos sunkin roskat jäis hakematta ja sairastuessas kusiastias tyhjentämättä, niin jo nousis meteli! Sullehan KUULUU se, että joku siivoo sunkin paskat, eikö niin?

toivottavasti saat tuta rahanpuutteen omassa elämässäsi.
edelleen, ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
jos tulotaso on kuussa nettona 1000euroo, ei voi kannata elää niinkuin se ois 1500.
ja niinhän moni nykyisin elää. leveemmin ku mihin ois varaa.
 
apsi
Tuosta autonkorjauslaskusta:

Jos nyt yhtäkkiä keksin maalauttaa autoni, ei mua hämmästytä yhtään, että saan laskun. Silloin siihen osaa varautua. Sitten kun tuo sama auto leviää kuin Jokisen eväät matkan varrelle, ja minun on pakko päästä liikkumaan sillä, (kaupat, virastot, neuvola, työpaikka ovat kaikki kaukana, ei julkista liikennettä) se on pikku PAKKO korjauttaa. Voi olla, että viime kuussa mulla oli säästössä rahaa, mutta jääkaappi hajosi. Tietämättä, että autoni leviää tässä kuussa, ostinkin rahalla uuden jääkaapin. Silloin voi talous olla heikoilla ja puhua yllätyskuluista.

Onneksi näin ei ole vielä käynyt, mutta ei mitenkään mahdotonta olisi.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hehheh, ainahan tietää paljon etukäteen laskuista jotka postilaatikosta tipahtaa, voi luoja
Sano yksikin lasku mikä ei ole ennakoitavissa?
Äiti sairastuu; koiransa mene piikille tai sinulle. Otat köyhänä opiskelijana koiran itsellesi ja se sairastuu viikon päästä ja seuraa vaikkapa 500e eläinlääkärilasku.

MIten ennakoit?

Tai itselle kävi siten että sairastuin pahaan keuhkokuumeeseen. Kaksi viikkoa sairaalassa kävi kalliiksi ja oli todellakin yllättävä lasku kun en ollut ennen sairaalassa ollut, tai keuhkokuumeessa.
 
Mä en kyllä tajua näitä juttuja, ettei pienituloinen voisi säästää. Silloinhan juuri pitäiskin säästää, ettei olis puilla paljailla kun se yllärilasku joku kaunis päivä saapuu. Itse olen pienipalkkainen (nettopalkka 1200e) ja silti tilillä on aina sen verran hätävaraa, ettei tarvitse pelkällä makaronilla elää jos jotain yllättävää tapahtuu. Ja kyllä opiskellessakin oli aina jotain hätävararahastoa, mitä sain kesätyörahoista suinkin säästettyä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot! Itseäni ainakin ahdistaisi aivan suunnattomasti tuollainen kädestä suuhun eläminen.
 
toinen yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hehheh, ainahan tietää paljon etukäteen laskuista jotka postilaatikosta tipahtaa, voi luoja
Sano yksikin lasku mikä ei ole ennakoitavissa?
Äiti sairastuu; koiransa mene piikille tai sinulle. Otat köyhänä opiskelijana koiran itsellesi ja se sairastuu viikon päästä ja seuraa vaikkapa 500e eläinlääkärilasku.

MIten ennakoit?

Tai itselle kävi siten että sairastuin pahaan keuhkokuumeeseen. Kaksi viikkoa sairaalassa kävi kalliiksi ja oli todellakin yllättävä lasku kun en ollut ennen sairaalassa ollut, tai keuhkokuumeessa.
Hyväksytään, hyvät argumentit! Näitä voi kutsua ylimääräisiksi laskuiksi.
 

Yhteistyössä