jaaha löydettiin ratkaisu miehen ennenaikaiseen laukeamiseen

  • Viestiketjun aloittaja Kaikkea sitä...
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Miesklinikka.com:
Ennenaikainen siemensyöksy on luultua yleisempi häiriötila. Jatkuvasti häiritsevänä ongelmana sitä esiintyy eri tutkimuslähteiden perusteella 20-30 %:lla kaikista miehistä ja 75 %:lla miehistä sellaisen kokemuksia on vähintään ajottain.

Yhdyntäaikaan perustuvan määritelmän mukaan ennenaikainen siemensyöksy tapahtuu sisäänviennin jälkeisen puolentoista minuutin sisällä. Mies ja ja hänen kumppaninsa eivät ole tyytyväisiä tilanteeseen, mikä voi aiheuttaa pelkoa ja ahdistusta sekä voi vahingoittaa parisuhdetta. Miehen itsetunto on luonnollisesti koetuksella. Ennenaikainen laukeaminen koskettaa kaikkia ikäluokkia,eikä siis ole varsinaisesti vain nuorten miesten ongelma.

Syytekijät: neurologiset syyt, jokin muu sairaus,lääkkeen sivuvaikutus, psykologiset tekijät, ahdistuneisuus,stressitila, parisuhdeongelmat, vähäinen kokemus tai seksuaaliset taidot

Stressitila tai ahdistus aktivoivat sympaattista hermostoa, jonka seurauksena siemensyöksy herkistyy samalla kun erektiovoima tai kesto voivat heikentyä. Tässä tilanteessa erektiolääkkeellä voi olla hyvä vaikutus myös ejakulaation säätelyyn.

Muitten sairauksien yhteydessä on kuvattu ennenaikaista siemensyöksyä.Esim. virtsateitten tulehdukset,eturauhasen suurentuma, eturauhastulehdus. Sokeritauti sen sijaan näyttää suojaavan tältä ongelmalta ilmeisesti sairauden aiheuttamien hermoratamuutosten vaikutuksesta.

Parisuhdeongelmat saattavat heijastua ennenaikaiseen laukeamiseen,mies saattaa tarkkailla kohtuuttomasti omaa suoriutumistaan,pelkää kumppaninsa reaktioita ja kumpanin menettämistä,jolloin mies on noidankehässä. Luottamusta vahvistavan, avoimen keskustelun sekä mahdollisesti parisuhdeterapian avulla ongelmaa voidaan lievittää. Mies voi kärsiä myös voimakkaasta narsistisesta häiriöstä, jolloin epäonnistuminen millä tahansa elämän alueella vaikuttaa lamaavasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eikestä;22018164:
meillä sama ongelma, jotenkin vielä niin että "siitä ei puhuta" se on jotenkin niin arka asia. vaikka vaivaa molempia. en tiedä kuinka saisin tuon lääkäriin..
Meillä mies itse luonnehtii seksiä 'ylikävelyksi'.

Ei se ennemmin noin herkkä ole ollut..... syyttää seksin vähyyttä:snotty:
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja eikestä;22018164:
meillä sama ongelma, jotenkin vielä niin että "siitä ei puhuta" se on jotenkin niin arka asia. vaikka vaivaa molempia. en tiedä kuinka saisin tuon lääkäriin..
Ymmärrän kyllä, meilläkin monesti on vaan sivuutettu asia ja oltu kun ei mitään vaikka molempia vaivaa. Joskus mies on vaan todennut nolona että pitää varmaan mennä lääkäriin. No ei ole vielä mennyt. Nyt vähän on saatu puhuttua. Ymmärränhän minä että on vaikea varata aikaa sinne lääkäriin tälläsen vaivan vuoksi.
 
hr
kyl meillä ainakin jos mies on kovasti puutteessa, niin tulee tosi nopeasti, mutta jos seksiä on riitävästi "miehen tarpeisiin" niin jaksaa kyllä paremmin kuin hyvin tyydyttää mun tarpeet, ja omansa. Mut seksi on korvienväli juttu myös miehillä ja se ettei pysty puhumaan asiasta, niin ei ainakaan auta sitä.
 
"hilda"
No höh, tarkoitinkin noilla pillereillä sitä että kun mies tietää että paksuksi tulemisen mahdollisuutta ei ole (silloin kun söin pillereitä), hän luovuttaa helpommin ja tulee. Nyt kun meillä ei ole mitään ehkäisyä, jospa hän sen vuoksi pystyy pidättämään kauemmin. Liittyneekö alitajuntaan tai mihin vaan. No en ala analysoimaan, keskeytettyä yhdyntää meillä jatkossa harrastetaan.
eli mies haluaa lapsen?

no ei vaan. mulla ainakin pillerit teki paikat kuivaksi=enempi kitkaa=nopeempi laukeminen.. voisko olla tämä?

mun mies ainaki pystyy ite vaikuttaa laukeemiseensa jos haluaa! hidastamalla tahtia ja välil pitää hetken taukoo.

mutta jos seksiä on joka päivä... kestää kauemmin. jos seksiä on kerran viikos laukee nopeemmin.
 
"hilda"
Ymmärrän kyllä, meilläkin monesti on vaan sivuutettu asia ja oltu kun ei mitään vaikka molempia vaivaa. Joskus mies on vaan todennut nolona että pitää varmaan mennä lääkäriin. No ei ole vielä mennyt. Nyt vähän on saatu puhuttua. Ymmärränhän minä että on vaikea varata aikaa sinne lääkäriin tälläsen vaivan vuoksi.
heh no se on ihan omasta asenteesta kiinni onko helppoa vai vaikeaa!

voi miettii että onko oma parisuhde,se rakkas ihminen, tärkeämpää kuin se että saa mukamas pidettyä kasvonsa.

mulle lääkäri on sellanen ihminen että se mitä hän tietä äei vaikuta mun elämään mitenkään.

mä aloitin ekaa kertaa e-pillerit aikuisena... huomasin kun vahingossa tuli taukoo(olin unohtanu uusii reseptin) että mähän haluan ilman pilleereitä seksiä enempi! olen oikeastaan vanha himokas itteni. seuraavana aamuna soitin ehkäisyneuvolaan että en aio syödä noit apillereitä enään kun ne aiheuttaa mulle haluttomuutta... sain ajan ja vaihdoin ehkäisyrenkaaseen. aika helppo juttu hoitaa.
 
Mikäs siinä, jos keskeytetty yhdyntä auttaa :D omat riskinsä sillä tietty, jos ei haluu raskaaks tulla... Nykyään on kyllä saatavilla vaikka mitä vaihtoehtoja ennenaikaiseen laukeamiseen, mutta meillä ei mikään muu auttanu ni mies osti netin kautta Priligyä, kun ei kehdannu lääkäriin mennä vaikka kuinka yritin patistaa... https://fi.treated.com/ennenaikainen-siemensyoeksy/priligy <- tuolta sivustolta ostettiin ja hyvin pelas kaikki (varsinki seksi lääkkeen käytön jälkeen ;D). Jos ostatte netin kautta, ni muistakaa kuitenki hyvät ihmiset aina tarkistaa, et kyseessä on laillinen verkkoapteekki!
 
vierailija
Olet jollain tavalla itse intuitiivisella käytökselläsi edesauttanut sitä, että olet saattanut työntää miestä kauemmas tiedostamattasi, sitä tietenkään haluamatta.
 

Yhteistyössä