Jaaha lääkärissä käyty ja olipa hieman erikoista =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mi

Vieras
Siis lääkäri oli virolainen ja osasi kyllä kieltä melko hyvin, mutta sen piti kattoo kaikki koneelta ja sillä oli tavarat hukassa ja se mietti koko tutkimuksen ajan asioita ääneen itsekseen viroksi :D oikeesti jos en olis näin vanha eukko ja useemman lapsen äiti ni olis ollu sanotaanko epämiellyttävää maata tutkimuspöydällä jalat niissä härpäkkeissä oottamassa että se löytää kamat. Lisäksi kun teki sisätutkimusta ja paineli vattaa lopuksi tosta alaalta niin sillä oli se ankannokka sisällä, välillä plumpsahti ulos ni sitte vaan et ups ja työns takas :laugh:

No kyllä se käytti aikaa ja tutki huolellisesti ja määräs pitkän määrän labrakokeita, mut silti jäi vähän sellanen olo että tuota tuota en oo vakuuttunut :xmas:

Mulle käyny melkein samoin..tosin lääkityksenkin jouduin itselleni määräämään, kun lääkäri ei ollut ihan varma miten pitäis tehdä!! Olin kyllä niin vihainen kun lähdin ja arvaa sanoinko seuraavalle lääkärille siitä!! Eipä ole sen jälkeen mun pimpsaa ronkkinut!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Tosi kiva jos tuollainen sattuu jollekki nuorelle ja kokemattomalle

Oikeesti ajattelin ihan samaa kun pötköttelin siinä tutkimuspöydällä :/

Samaa mietin minä, mutta onneksi olin aikaisemmin ollut samassa tilanteessa niin tiesin mitä pitää tehdä seuraavaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja hj:
Mulle käyny melkein samoin..tosin lääkityksenkin jouduin itselleni määräämään, kun lääkäri ei ollut ihan varma miten pitäis tehdä!! Olin kyllä niin vihainen kun lähdin ja arvaa sanoinko seuraavalle lääkärille siitä!! Eipä ole sen jälkeen mun pimpsaa ronkkinut!

No joo minä myös opastin siinä kun laittoi niitä labrakokeita koneelle että mitäs jos vaikka näin ja tuliki myös tää :D

Mä olin joskus nuorena ja kokemattomana perhesuunnitteluneuvolassa hakemassa e-pillerireseptiä ja samalla tehtiin sisätutkimut. Lääkärillä oli "kaverina" 4 opiskelijaa, en tiedä,olivatko kandeja vai sh- tai th-opiskelijoita. Ensinnäkään kukaan ei kysynyt, että saako tuollaine lauma olla mukana tutkimuksessa, eli en siis tajunnut heitä kieltääkkään.

Siinä sitte makasin kintut telineillä ja ensin lääkäri tutki....sitten opiskelija kysyi että saako hän koittaa kanssa....ja kohta siinä oli jalkojen välissä tunkua, kun lääkärin ja neljän opiskelijan päät oli siinä rivissä :( Jäi kyllä tosi paha maku suuhun tuosta. Sen jälkeen oon käyny yksityisellä.

Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana:
Mä olin joskus nuorena ja kokemattomana perhesuunnitteluneuvolassa hakemassa e-pillerireseptiä ja samalla tehtiin sisätutkimut. Lääkärillä oli "kaverina" 4 opiskelijaa, en tiedä,olivatko kandeja vai sh- tai th-opiskelijoita. Ensinnäkään kukaan ei kysynyt, että saako tuollaine lauma olla mukana tutkimuksessa, eli en siis tajunnut heitä kieltääkkään.

Siinä sitte makasin kintut telineillä ja ensin lääkäri tutki....sitten opiskelija kysyi että saako hän koittaa kanssa....ja kohta siinä oli jalkojen välissä tunkua, kun lääkärin ja neljän opiskelijan päät oli siinä rivissä :( Jäi kyllä tosi paha maku suuhun tuosta. Sen jälkeen oon käyny yksityisellä.

Jaahas muilla samoja kokemuksia kuin mulla. Toisaalta, vain tekemällä oppii? En mä kyllä sellastakaan haluaisi, että vastavalmistunut gyne sorkkii mun paikkoja opaskirja kädessä ja pähkäilee, mitäs täältä pitikään löytyä...

Lupa pitää kysyä ja jokaisella oikeus kieltäytyä. Minä en koekaniiniksi halua.
Nyt taas joku alkaa lässyttää, että pitää sitä jotenkii oppia ja jokaisella on joskus ensimmäinen sisätutkimuskerta kun lääkäriksi lukee.
Ei ole minun vastuulla. Levittäkää itte missä haluutte kelle haluutte.

Alkuperäinen kirjoittaja maa:

Jaahas muilla samoja kokemuksia kuin mulla. Toisaalta, vain tekemällä oppii? En mä kyllä sellastakaan haluaisi, että vastavalmistunut gyne sorkkii mun paikkoja opaskirja kädessä ja pähkäilee, mitäs täältä pitikään löytyä...

Ilman muuta kannatan sitä, että opiskelijoiden pitää saada harjoittelussa sitä käytännön työtä harjoitella, mutta en ymmärrä, miks pitää olla lauma siinä kerralla. Jos paikalla ois ollut vaan yksi opiskelija, tilanne ois täysin erilainen, eikä yhtään olis jäänyt kalvamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Lupa pitää kysyä ja jokaisella oikeus kieltäytyä. Minä en koekaniiniksi halua.
Nyt taas joku alkaa lässyttää, että pitää sitä jotenkii oppia ja jokaisella on joskus ensimmäinen sisätutkimuskerta kun lääkäriksi lukee.
Ei ole minun vastuulla. Levittäkää itte missä haluutte kelle haluutte.

No en mä ainakaan mitään lässytä, totta kai saa kieltäytyä! Jokainen tekee niinkuin itestä hyvältä tuntuu. Ei toi opiskelijoiden mukana olo mullekaan mitää herkkua ole, mut en myöskään ole kauhean herkkä tapaus tällasten suhteen, joten ihan mielelläni levittelen! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja maa:

Ilman muuta kannatan sitä, että opiskelijoiden pitää saada harjoittelussa sitä käytännön työtä harjoitella, mutta en ymmärrä, miks pitää olla lauma siinä kerralla. Jos paikalla ois ollut vaan yksi opiskelija, tilanne ois täysin erilainen, eikä yhtään olis jäänyt kalvamaan.

Pääsääntöisesti ei pitäs olla mitään hirveää laumaa kandeja messissä kun on gyneasiat kyseessä. Mutta isot ryhmäkoot johtuu siitä, että kurssien sisäänottomäärää on kasvatettu ja samaan aikaan opetusresursseja pienennetty tai pidetty samana. Ei kandit sitä itse valitse että hei lähdetäänpä nyt porukalla harjoittelemaan sisätutkimusta.. Valittakaa päättäjille.

Kerran Naisten klinikalla kyseli lekuri et haittaako jos mukana on muutama opiskelija kun tutkii mua. Tuumasin et mikäs siinä, ei muutama haittaa. Meinasin siitä tutkimuspöydältä pudota ku ovesta tuli sisään 8 opiskelijaa :o

Tokassa synnytyksessä oli mukana joku kandi ja sille annettiin tehtäväksi mun verenpaineen seuranta käsikäyttöisellä pumpulla. Niinpä 5 min välein se pumppaili mansettiin ilmaa ja otti lukemat ylös. Sit ku luku putos yhtäkkiä aika alas niin sen naamasta näki et se rupes miettii mitä se oli tehny väärin :D Mä sille sanoin et jos luvut on pienentyneet niin se selittää mun huonon olon, et josko soittais kätilön paikalle. Kyllä sen pojan kädet vapis ku soittonapin käteen otti..

Se samainen kandi meinas saada pa*kahalvauksen kun tais olla eka synnytys missä oli mukana. Kun mun epiduraalikatetri piti poistaa niin se ei meinannu uskaltaa koskea muhun. Sit mun meni hermot ja oli pakko rääkästä: H*ttoon se katetri nyt tai otan ite pois! Johan tuli poitsuun vauhtia ;)

Seuraavana päivänä se kandi tuli kukkapuskan kanssa käymään osastolla kattoo mua ja poikaa ja kiitteli siitä et oli saanu olla mukana. Kaks vuotta myöhemmin se steppaili siellä klinikan käytävällä lääkärin kaapu päällä :)

Yhteistyössä