Jaa että miksikö niitä vauvoja/ lapsia nukutetaan? Kerronpa miksi.

18.09.2009
430
0
16
Tää avautuminen on teille mammat, jotka asiasta oikeasti mitään tietämättä julistatte kaikkitietävänä, kuinka lasta ei pidä opettaa nukuttamiseen :headwall:

Meillä esikoinen nukahti itsenäisesti omaan sänkyyn kuukauden iästä. Eli olin muuten tooosi hyvä äiti! Sit muutaman kuukauden iässä alkoi korvakierre, ja aina kun oli tulehdus päällä, kieltäytyi nukkumasta omaan sänkyyn. Joten ta-daa, musta tuli aivan paska äiti, ja koska halusin että lapsi saa unensa, annoin nukahtaa syliin tai vaunuihin. Tyhmästi tehty, koska OPETIN nukuttamiseen. Niin, tai sitten oli pakko toimia noin tossa tilanteessa.

Lisäksi on sellaisia vauvoja, jotka alunperinkään ei suostu nukahtamaan itekseen, joten ne on vähän pakko nukuttaa. Vai olisko sit hyvä ja fiksu mamma, et antais vaan valvoa loputtomiin ettei vaan totu nukuttamiseen?!

Enpä ole itse tyttöä mitenkään erityisemmin nukuttanut, laitan sänkyyn kun alkaa näyttää väsyneeltä, ja yleensä nukahtaa heti ja joka ilta viimeistään klo 21 nukkuu, sänkyyn laitetaan 20-20.30

Kaverilla 4v poika joka nukutettu aina syliin/viereen ja edelleenkään ei nukahda ilman että joku makaa vieressä ja silittelee.

Mutta kukin tyylillään, mikään ei ole se ainoa ja oikea tapa.

Mutta jos lasta ei nukuta niin mitä järkeä on kiusata lasta ja todennäköisesti itseäkin sillä 2-4 tunnin nukuttamisella? Tiedän perheitä joissa nukutetaan lapsia useampi tunti ja sitä lapsen ja vanhemman huutoa molemmin puolin on tuskallista kuunnella :'(

Meilä on nukutettu, nuorimmainen nukutetaan yhä.

En mä pidä sitä omituisena, turhana tahi typeränä.
Olishan se niin paljon helpompaa laittaa vaan sänkyyn, mutta kaikki ei tosiaan mene aina kuten on etukäteen suunnitellut. Elokuvatkin on valmiiks käsikirjotettu, elämä ei.....

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mutta jos lasta ei nukuta niin mitä järkeä on kiusata lasta ja todennäköisesti itseäkin sillä 2-4 tunnin nukuttamisella? Tiedän perheitä joissa nukutetaan lapsia useampi tunti ja sitä lapsen ja vanhemman huutoa molemmin puolin on tuskallista kuunnella :'(

No ei munkaan mielestä ole mitään järkeä, enkä nyt tälläistä nukuttamista (kiduttamista ) tarkoittanut, vaan sitä että lapsi tarvitsee apua nukahtamiseen vaikka olisi väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Niin mäkin oon ihmetelly että antaako kunnon äiti sitten muuten niin rauhallisen lapsensa rääkyä itsensä uneen? Mitenkäs sitten, täytyykö se maito juottaa pullon kautta ettei vaan opi tissille nukahtamaan?

Tätä mä muuten ihmettelin kerran jos toisenkin, kun ei sais muka nukuttaa tissillä tai pullolla. Mutta minkäs teet kun vauva nukahtaa?

Pökit hereille että voit siirtää sänkyynsä itsekseen- niinkö? :o
No en todellakaan, siirsin nukkuvana sänkyynsä ja nautin hetkisen 'vapaasta' hetkestä.
Ja yllätys yllätys- ei ne puurokulhoonsa nukkuvana muksahda nyt isona :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Niin mäkin oon ihmetelly että antaako kunnon äiti sitten muuten niin rauhallisen lapsensa rääkyä itsensä uneen? Mitenkäs sitten, täytyykö se maito juottaa pullon kautta ettei vaan opi tissille nukahtamaan?

Tätä mä muuten ihmettelin kerran jos toisenkin, kun ei sais muka nukuttaa tissillä tai pullolla. Mutta minkäs teet kun vauva nukahtaa?

No en todellakaan, siirsin nukkuvana sänkyynsä ja nautin hetkisen 'vapaasta' hetkestä.

Herätät! Heti! Muuten oot suossa! Muahhahhahhah!
Mun poikaa ei nukkuvana siirretä yhtään mihkään joten oon sen ihan paikallensa perhepetiin (!) nukuttanut :laugh:
Et se varmaan sitte teininäkin nukkuu mun vieressä naama puurossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Herätät! Heti! Muuten oot suossa! Muahhahhahhah!
Mun poikaa ei nukkuvana siirretä yhtään mihkään joten oon sen ihan paikallensa perhepetiin (!) nukuttanut :laugh:
Et se varmaan sitte teininäkin nukkuu mun vieressä naama puurossa.

*kops* :laugh:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä