ja vielä kerran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
siis yksi pahuksen kinkku alotus.
Mutta siis ihka ensimmäinen kinkkumme tuolla uunissa makaa ja on kohta kypsä ulos otettavaksi. Mutta silmät on jo nyt ristissä ja tekis mieli mennä nukkumaan.
Eli voiko sen nahan roippeen ottaa pois ihan kuumana vai annetaanko mujua aamuun asti.
Ja meillei oo foliota kinkun päälle joten mitähän siihen vois tunkea vai jätetäänkö tollasenaan vaan pöydälle?

Mä oon ottanut pois kuumana verkot ja muut ylimääräiset, jonka jälkeen oon pistänyt pinnalle sinappia ja korppujauhoja.. sitte oon antanut sen olla uunissa 10 min 200 asteessa. Lopuksi peitellyt foliolla ja pistänyt kylmään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon ottanut pois kuumana verkot ja muut ylimääräiset, jonka jälkeen oon pistänyt pinnalle sinappia ja korppujauhoja.. sitte oon antanut sen olla uunissa 10 min 200 asteessa. Lopuksi peitellyt foliolla ja pistänyt kylmään.

:flower: Kiitos, eli heti uunista tultua vaan verkot ja ihrat poes =)

Ja kai se sitten tungetaan tollasenaan vaan jääkaappiin vai pitääkö sitä vielä huomenna juosta hakeen kaupasta foliota :snotty:

Melkein heti olen ottanut kanssa verkon ja rasvat pois kinkusta.Heti kuumana en ole laittanut uunin vaan antanut jäähtyä jonkin aikaa.Foliota olen laittanut päälle mutta kai se voi olla ilman mitäänkin jos ei foliota ole.Tai leivinpaperia päälle?

Mä oon ottanu nahkan pois heti kun on jäähtyny sen verran, ettei näpit pala. Sitten levittänyt päälle sinappia ja korppujauhoa, paistanut 250 asteisessa uunissa 10 min.sitten leivinpaprua päälle ja joku muovipussi ja partsille jäähtymään. Kun on jäähtynyt, niin sitten vasta jääkaappiin, muuten koko jääkaappi lämpenee ihan älyttömästi ja ruuat voi pilaantua.

Yhteistyössä