Ja trveydenhuolto pelaa!

  • Viestiketjun aloittaja Raivostuttavaa
  • Ensimmäinen viesti
Raivostuttavaa
Amerikan malli alkaa olla tässäkin asiassa. Hoitoa saa heti,jos on rahaa maksaa yksityiselle. Harvon on tarve lääkäriin tai muualle,sitten kun on,saa niin taas tuntea sen väsähtäneen henkilökunnan ja toimimattoman systeemin.
Ja kun ei osaa sitte valehdella ja liioitellakaan,märistä ja valittaa,ja tapella!

Käsi kai pitäs olla irti,että sais hoitoa!

Kiitos ja anteeksi!
 
Ammattilainen
Aha. Mä olen aina saanut hoitoa kun olen sitä tarvinnut. Samoin mun lapset ja läheiset. "Luulosairaista" en sitten tiedä (ja tän ei ole takoitus loukata ap:ta. en todellakan tiedä mikä sua on vauvannut. )
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Aha. Mä olen aina saanut hoitoa kun olen sitä tarvinnut. Samoin mun lapset ja läheiset. "Luulosairaista" en sitten tiedä (ja tän ei ole takoitus loukata ap:ta. en todellakan tiedä mikä sua on vauvannut. )
Luulosairaista en tiedä minäkään. Mä oon yleensä liikaakin sellanen että en mene lääkäriin,sillonkaan ku jo pitäs. Aina vähä sillai,että yllä tämä tästä. Siksi se ni tympiiki,kun ei osaa liioitella ja valittaa,kun ennemmin on aina vähätelly.

Tuntus vaan että vois riittää ne tosi seikatkin,jos on kananmunan kokonen patti kaulassa ja puoli päätä kipiänä. Kystaa epäillään,mutta ulralla se varmistuu. Ultranan pääsee KUUKAUDEN päästä.
 
k
Täällä meillä pitää kans olla pää kainalossa ennenku saa edes jonkinlaista apua. Täällä on ihme sääntöjä, päivystykseen ei oo asiaa esim aikuisella jolla on virtsa- tai poskiontelotulehdus. Eli jos näin Perjantaina sellanen iskee niin joudut oottaa Maanantaille ja tilata ajan omasta solusta. Päivystykseen eivät ota. Ei oo hääviä esim pissatulehduksen kanssa kärvistellä viikonlopun yli... ja jos tarttee ns kiireetöntä lääkäriaikaa (eli et oo kuolemassa ihan tällä sekunnilla) niin jonotusaika jo parhaillaan pari kuukautta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Täällä meillä pitää kans olla pää kainalossa ennenku saa edes jonkinlaista apua. Täällä on ihme sääntöjä, päivystykseen ei oo asiaa esim aikuisella jolla on virtsa- tai poskiontelotulehdus. Eli jos näin Perjantaina sellanen iskee niin joudut oottaa Maanantaille ja tilata ajan omasta solusta. Päivystykseen eivät ota. Ei oo hääviä esim pissatulehduksen kanssa kärvistellä viikonlopun yli... ja jos tarttee ns kiireetöntä lääkäriaikaa (eli et oo kuolemassa ihan tällä sekunnilla) niin jonotusaika jo parhaillaan pari kuukautta...
On muuten aika törkeää tuo! Pissatulehdus on aika tuskainen seuralainen koko viikonlopuksi. :(

 
k
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Täällä meillä pitää kans olla pää kainalossa ennenku saa edes jonkinlaista apua. Täällä on ihme sääntöjä, päivystykseen ei oo asiaa esim aikuisella jolla on virtsa- tai poskiontelotulehdus. Eli jos näin Perjantaina sellanen iskee niin joudut oottaa Maanantaille ja tilata ajan omasta solusta. Päivystykseen eivät ota. Ei oo hääviä esim pissatulehduksen kanssa kärvistellä viikonlopun yli... ja jos tarttee ns kiireetöntä lääkäriaikaa (eli et oo kuolemassa ihan tällä sekunnilla) niin jonotusaika jo parhaillaan pari kuukautta...
On muuten aika törkeää tuo! Pissatulehdus on aika tuskainen seuralainen koko viikonlopuksi. :(
Juu, itse kärvistelin yhden viikonlopun pissavaivan kanssa kun päivystykseen ei saanu mennä. Täällä kehutaan kauheesti kun päivystyksessä ei oo jonoja, no eihän siellä ookkaan kun sinne ei saa mennä kun vasta sitte jos kuolema on tulossa seuraavan tunnin sisään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Perheemme käyttää ainoastaan yksityisiä lääkärinpalveluja. Niihin pääsee nopeaa ja palvelu pelaa. =)
Kiva! Se on ihan totta,että sieltä saa avun ja nopeasti. Mutta minulla ei siihen ole nyt varaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Perheemme käyttää ainoastaan yksityisiä lääkärinpalveluja. Niihin pääsee nopeaa ja palvelu pelaa. =)
Kiva! Se on ihan totta,että sieltä saa avun ja nopeasti. Mutta minulla ei siihen ole nyt varaa.
Meillä on vakuutukset jokaisella perheenjäsenellä. Ei se loppujen lopuksi maksa paljoakaan enemmän. =)
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Perheemme käyttää ainoastaan yksityisiä lääkärinpalveluja. Niihin pääsee nopeaa ja palvelu pelaa. =)
Kiva! Se on ihan totta,että sieltä saa avun ja nopeasti. Mutta minulla ei siihen ole nyt varaa.
Meillä on vakuutukset jokaisella perheenjäsenellä. Ei se loppujen lopuksi maksa paljoakaan enemmän. =)
Meillä kans on lapsilla, heidät viedään aina yksityiselle. Mutta itselle on jääny ottamatta ja mulla on sen verran vaivoja että tuskin ees saisin, tai ainaki siihen tulis liian paljon rajoituksia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Perheemme käyttää ainoastaan yksityisiä lääkärinpalveluja. Niihin pääsee nopeaa ja palvelu pelaa. =)
Kiva! Se on ihan totta,että sieltä saa avun ja nopeasti. Mutta minulla ei siihen ole nyt varaa.
Meillä on vakuutukset jokaisella perheenjäsenellä. Ei se loppujen lopuksi maksa paljoakaan enemmän. =)
Jep! Olis pitäny ottaa sellaiset vakuutukset. Paitsi,meillä on iso perhe ja lääkäriä tai muuta tarvitaan hyvin harvoin. Onneksi!

Jotenki tuntuu vaan että tämä on väärin! Kun kuitenki mun pitäis saada myös kunnalliselta se hoito. Juu... olen miettinyt,että jätänkö ostamatta parit kengät lapsille,vai mitä,että saisin maksettua yksityisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Perheemme käyttää ainoastaan yksityisiä lääkärinpalveluja. Niihin pääsee nopeaa ja palvelu pelaa. =)
Kiva! Se on ihan totta,että sieltä saa avun ja nopeasti. Mutta minulla ei siihen ole nyt varaa.
Meillä on vakuutukset jokaisella perheenjäsenellä. Ei se loppujen lopuksi maksa paljoakaan enemmän. =)
Jep! Olis pitäny ottaa sellaiset vakuutukset. Paitsi,meillä on iso perhe ja lääkäriä tai muuta tarvitaan hyvin harvoin. Onneksi!

Jotenki tuntuu vaan että tämä on väärin! Kun kuitenki mun pitäis saada myös kunnalliselta se hoito. Juu... olen miettinyt,että jätänkö ostamatta parit kengät lapsille,vai mitä,että saisin maksettua yksityisen.
Se on totta,ettei vakuutusmaksutkaan ilmaisia ole, TODELLAKAAN. ja jos iso perhe...Meillä vain kaksi lasta ja kaksi aikuista eli me olemme tehneet näin.
 
ap
Meitä on kaksi aikuista ja viisi lasta. Silti ei ole tarvittu sairaanhoitoa kuin todella harvoin. Minä itse en ole sitä tarvinnut ollenkaa.jos raskauksia ei lasketa. Aikuisiällä siis en ollenkaa.
Siksi kai ottaa vielä enemmän päähän.
Vakuutusmaksut olisi aika suuret.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä odotin päänmagneettikuvausta 3kk ja ajattelin et se oli nopeesti. oireina tajuttomuuskohtaukset.
Olitko sä kipeä? Mitä sulla epäiltiin?
kasvainta, mut mulla onkin sydänvika. Tuo eka vaihtoehto vaan olis ollut loogisempi ja sen sulkivat ensin pois.
 
vieras
Onneksi on työterveyshuolto! Ajan saa lähes poikkeuksetta aina samalle päivälle kun soittaa aamulla. Lapselle on vakuutus ja hänet vien samalle lääkäriasemalle jos tarvetta tulee.
 
ap
Okei! Eli oma vika ,kun ei ole vakuutusta ,joka maksaisi yksityisen. Tai ei ole vara maksaa itse. Eikä edes työterveyshuoltoa ole kotiäidillä.
Mitäs oon ni säälittävä. Saanki kärvistellä ja ja odottaa ultraa kuukauden.
Sori,mä olen ny vaan vihanen.
 

Yhteistyössä