Ja taas suututtaa :(

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
Juu toivotaan. Ja jos sulla on noin paljon kuumetta niin lääkäriin? Veli ei tuossa kuumeessa tajuaisi mitään. Ei edes juoda me juotettiin sitä aina väkisin ja huolehdittiin siitä kun oltiin lapsia. Nyt sen vaimo joutuu ne huolehtimaan ja onneksi huolehtii.
En mä viitsi lääkäriin mennä, kun se lääkäri sanoo vaan "voi voi" ja kirjoittaa mulle 3 päivää sairaslomaa. Yrittäjänä saan pitää palkatonta vapaata ihan ilman mitään lääkärintodistustakin. Olen sairastanut tätä tautia kohta 14 vuotta, joten tiedän, että tää nyt on taas näitä aikoja, jotka on vaan kestettävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
Juu toivotaan. Ja jos sulla on noin paljon kuumetta niin lääkäriin? Veli ei tuossa kuumeessa tajuaisi mitään. Ei edes juoda me juotettiin sitä aina väkisin ja huolehdittiin siitä kun oltiin lapsia. Nyt sen vaimo joutuu ne huolehtimaan ja onneksi huolehtii.
En mä viitsi lääkäriin mennä, kun se lääkäri sanoo vaan "voi voi" ja kirjoittaa mulle 3 päivää sairaslomaa. Yrittäjänä saan pitää palkatonta vapaata ihan ilman mitään lääkärintodistustakin. Olen sairastanut tätä tautia kohta 14 vuotta, joten tiedän, että tää nyt on taas näitä aikoja, jotka on vaan kestettävä.
Mun veli oli kans atk alalla ja perusti oman mut ei se kannattanutkaan ja huonosti kävi sitten. Mutta juu Epäilen et on joku pullistuma siellä tai jotain muutakuin tulehdus kun lääkkeetkään ei siihen auta.:(
 
Reuma, mikä tahansa niistä, on helvetti maan päällä, jokaiselle sitä sairastavalle.

Huonot päivät ovat ihan kamalia. Vain toinen sen voi todella tietää.

Onneksi kesä koittaa! -Minulla elämä on ihanaa, kun aurinko paistaa, olen varjon alla ja nautin..... elämästä... B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Reuma, mikä tahansa niistä, on helvetti maan päällä, jokaiselle sitä sairastavalle.

Huonot päivät ovat ihan kamalia. Vain toinen sen voi todella tietää.

Onneksi kesä koittaa! -Minulla elämä on ihanaa, kun aurinko paistaa, olen varjon alla ja nautin..... elämästä... B)
Mulla ei ole reumaa. Nivelvaivoja kyllä muttei mitään semmoista mitä voi verrata veljeni selkarankareumaan ja kun vierestä sitä kipua ja sairauden alkua seurasin ja mitä itse nytkin näen tai en näe koska nyt tuo kipuilu mikä on todella ikävää haittaa elämää. Kun on niin kipeä ettei pysty liikkumaan :'(
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Onneksi kesä koittaa! -Minulla elämä on ihanaa, kun aurinko paistaa, olen varjon alla ja nautin..... elämästä... B)
Arvaa, ottaako mua päähän, että jostain käsittämättömästä syytä en lähdekään työn puolesta yhteen konferenssiin. Kahtena viime vuotena olen konferenssissa ollut...Floridassa. Ei kipua eikä tuskaa. Paitsi lentokoneessa. Nyt olis konferenssi ens kuussa Arizonassa. Ja mä idiootti lupasin, että en lähde :headwall: :headwall: :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Keittis, ootkos kokeillut lääkettä nimeltä Arthrotec? Suosittelen koittamaan jos et ole vielä.
Mulla on ollut joskus tuota, mutta en kokenut sitä sen tehokkaammaksi kuin tavallista Panadoliakaan. Tehokkain kipulääke toistaiseksi mulle on ollut Motifene Dual, mutta mun mahani ei tahdo kestää sitä.
Ei ees mahansuojalääkkeiden kans kuurina vaikka? Sit on sellainen hyvä "pahanmakuinen" litku kun silicea gel, joka tekee kalvon sinne vatsaan. Ite kärsin tuosta samaisesta jutusta ja toi litku oli aikas hyvä juttu :) Citymarketista mm saa.

http://www.silicea.fi/page.aspx?SectionId=4982
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Ei ees mahansuojalääkkeiden kans kuurina vaikka? Sit on sellainen hyvä "pahanmakuinen" litku kun silicea gel, joka tekee kalvon sinne vatsaan. Ite kärsin tuosta samaisesta jutusta ja toi litku oli aikas hyvä juttu :) Citymarketista mm saa.

http://www.silicea.fi/page.aspx?SectionId=4982
Ehkä pitäisi kokeilla tuota mahansuojalääkettä. Toi Motifenehan on just kuurilääke. Mutta mä en voi liikkua julkisilla, jos maha on ruikulilla. Eli tota Siliceaa haenkin heti huomenna.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Ei ees mahansuojalääkkeiden kans kuurina vaikka? Sit on sellainen hyvä "pahanmakuinen" litku kun silicea gel, joka tekee kalvon sinne vatsaan. Ite kärsin tuosta samaisesta jutusta ja toi litku oli aikas hyvä juttu :) Citymarketista mm saa.

http://www.silicea.fi/page.aspx?SectionId=4982
Ehkä pitäisi kokeilla tuota mahansuojalääkettä. Toi Motifenehan on just kuurilääke. Mutta mä en voi liikkua julkisilla, jos maha on ruikulilla. Eli tota Siliceaa haenkin heti huomenna.
sit mul oli omeprazol ratiopharmia myös. mit silicea oli kyl paras, varsinkin kun ei juur pystynyt syömään mitään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Ei ees mahansuojalääkkeiden kans kuurina vaikka? Sit on sellainen hyvä "pahanmakuinen" litku kun silicea gel, joka tekee kalvon sinne vatsaan. Ite kärsin tuosta samaisesta jutusta ja toi litku oli aikas hyvä juttu :) Citymarketista mm saa.

http://www.silicea.fi/page.aspx?SectionId=4982
Ehkä pitäisi kokeilla tuota mahansuojalääkettä. Toi Motifenehan on just kuurilääke. Mutta mä en voi liikkua julkisilla, jos maha on ruikulilla. Eli tota Siliceaa haenkin heti huomenna.
sit mul oli omeprazol ratiopharmia myös. mit silicea oli kyl paras, varsinkin kun ei juur pystynyt syömään mitään.
Nannaihana sairastatko säkin reumaa?:(
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
Kertokaas te reumaa sairastavat että onko se perittyä?
Mun käsittääkseni taipumus reumaanon perinnöllistä. Mun äidilläni on reuma, äitini siskolla on reuma, äitini äidillä oli reuma ja isäni siskolla on reuma. Ja mulla siis kans reuma. Ja meillä kaikilla siis nivelreuma.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
Kertokaas te reumaa sairastavat että onko se perittyä?
Mun käsittääkseni taipumus reumaanon perinnöllistä. Mun äidilläni on reuma, äitini siskolla on reuma, äitini äidillä oli reuma ja isäni siskolla on reuma. Ja mulla siis kans reuma. Ja meillä kaikilla siis nivelreuma.
Meiltä ei siis muilta olla todettu tuota reumaa ja veli on ainoa jolta se on todettu?
 
Reuma
Täältä sivusta: Omeprazol oli minulla ihan pätevä siinä vaiheessa, kun nivelreuman puhkeamisen jälkeen meni kortisonia ja tulehduskipulääkkeitä roppakaupalla. Ensin eivät määränneet sitä, mutta kun alkoi olla ylämahaoireita, soitin ja pyysin reseptin.
Ja meidän suvussa on kahdella enollani ja nyt minulla.
Anteeksi sotkeutumiseni keskusteluun ;)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Reuma:
Täältä sivusta: Omeprazol oli minulla ihan pätevä siinä vaiheessa, kun nivelreuman puhkeamisen jälkeen meni kortisonia ja tulehduskipulääkkeitä roppakaupalla. Ensin eivät määränneet sitä, mutta kun alkoi olla ylämahaoireita, soitin ja pyysin reseptin.
Ja meidän suvussa on kahdella enollani ja nyt minulla.
Anteeksi sotkeutumiseni keskusteluun ;)
Kiitos sinulle :flower: Laitan lääkkeen nimen ylös. Luultavasti ens viikolla joudun hakemaan kortisonipiikkejä niveliini. En yhtään tykkää siitä, että niveliäni neulan kanssa ronkitaan ja kortisonikin lykätään ihan väärään paikkaan. Olen vihainen siitä, että mun niveliäni hyvin hoitanut lääkäri jäi vanhuuseläkeelle.

 
Reuma
Kortisoni on kyllä siitä merkillinen lääke, että ainakin minulla sen vaikutus vaihtelee tosi suuresti. Joskus se ei vaikuta lainkaan, joskus juuri niin kuin pitääkin eli muutaman tunnin kipu on helvetillinen ja sitten tulee se autuaallinen helpotuksen tunne, ja joskus se helvetillinen kipu jatkuu päiväkausia... Olisiko kiinni siitä, mihin osuu vai...? Ja saman lääkärin laittamana vielä vaihtelee noin suuresti.
 
keittikselle jaksamista!
samoin ku kaikille muillekkin joilla on reuma, ihan sama missä se on.
Mun Pomolla on reuma, helvetillisenä, on uusittu lonkat ja polvet ja toinen nilkka jäykistetty, selkää jäykistelty, kädet ei enää toimi kunnolla mitenkään päin.. ja ikää tätillä on vasta 64v.
välillä on hyviä kausia, välillä -ei niin hyviä- kausia niinku nyt kun astma päätti vielä pahentua tuosta noin vaan ja makaa nyt sitten sairaalassa, pumppaavat siihen kortisonia törkeitä satseja (60mg) suun kautta plus 4suihketta kortisonia.. kiitos tuon kortisoni määrän verensokeri on päin persettä, eli kohta ne on saanu Pomon siihen kuntoon ettei se pääse enää ikinä kotiin :'(
Niin ja tuossa marraskuunalussa hälle tehtiin uus lonkka mikä oli ollu puolisen vuotta helvetillisen kipeä, lääkäri oli lopulta ihmetelly miten se kävelee enää edes keppien kanssa.
hänen reuma on siis niin kuluttanut ettei liikuta ilmen keppejä/pyörätuolia. :/
 

Yhteistyössä