Ja taas ruokalapusta

Tarkoitatko vahakangasta? Moni vahakangas on valitettavasti sellainen että se monesta pesusta kärsii. Eli vaha poistuu. Esim. (erään kaupan myyjän mukaan) Finnlaysonilla on ollut tätä ongelmaa. Ja itse olen huomannut saman äitiyspakkauksen ruokalpusta. Eli ruokalappu "imee" liat jo kun tavallinen kangas. Ja se kastuu heti jos vaikka maitoa kaatuu sille Tokihan näissäkin ON eroja! Yksi hyvä vaihtoehto on ihan jämäkkä muovi. CaK-design tekee tällaisia. (netistä saa) Muista kaupoista en tiedä mutta ehkä joku muu osaa neuvoa?

Epä oo näkyny. Itse niitä olisi aika helppo tehdä muovitetusta froteesta, jota saa (lähes) kaikista kangaskaupoista. Löytyy monenvärisenä, eikä tarvitse kuin leikata entisen mallilla, ei rispaannu reunoista. Jos haluaa vähän enemmän näköä, niin reunat voi kantata kanttinauhalla.

minä olen tehnyt ruokallappuja ihan tavallisesta vahakankaasta/suihkuverhokankaasta. mallliltaan vähn sellaiseksi pitemmäksii olen leikannut että yltää lautasen alle ja kanttinauhasta solmimisnauhat.

pyyhkimällä puhtaaksi!

haluaisin kuitenkin ne kanttinauhat sinne siuun.
tarkoituksea olisi siis saaha ruokalappu ja teettäsin siihen lapsen nimen. (annoin joululahjaksi sellaisen nimellisen bodyn ja jatkaisin tätä "nimikointia")

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2006 klo 13:57 NäkymätönNinna kirjoitti:
minä olen tehnyt ruokallappuja ihan tavallisesta vahakankaasta/suihkuverhokankaasta. mallliltaan vähn sellaiseksi pitemmäksii olen leikannut että yltää lautasen alle ja kanttinauhasta solmimisnauhat.

pyyhkimällä puhtaaksi!

Näin mäkin oon tehny oon kanttinauhottanu kankaan ympäriinsä niin kuin äitiyspakkauksen ruokalapussakin.

Mä en todellakaan ole mikää käsityö ihminen, päinvastoin...
Mutta, te kun olette laittaneet sen kanttinauhan, niin oletteko vain ommelleet sen toiselle puolelle vai molemmille?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2006 klo 09:39 PVS pikana kirjoitti:
Mä en todellakaan ole mikää käsityö ihminen, päinvastoin...
Mutta, te kun olette laittaneet sen kanttinauhan, niin oletteko vain ommelleet sen toiselle puolelle vai molemmille?
Olen käyttänyt vinonauhaa, ensin ensimmäinen laita takapuolelle ja taitan etupuolelle. Ensin huolittelen sillä nauhalla itse lapun ulkoreunat. Lopuksi ompelen pitkän vinonauhan keskeltä 'kaula-aukkoon' ja lopuksi taittanut kahtia ne ylijääneet päät ja ommelut ne sitomisnauhoiksi.

http://www.tkukoulu.fi/~sinihovi/paarmeet/kaitalepaarmeet.htm eli käytän noista tuota reunake-vaihtoehtoa, mutta mikään ei estä käyttämästä jotain muutakin, mikä vaan itsestä tuntuu/näyttää parhaalta.

PVS pikana. Kyselet ruokalappuun brodeerausta! Haluat lapsen nimen siihen ruokalappuun? Jos käyt vilkaisemassa CaK-design sivuja niin näet ruokalappuja lasten omilla nimillä. Ei brodeerattuna vaan tekstiiliväreillä kirjoitettuna. Värit ruokalappuun saa itse valita...

Nuo muovi/froteelaput on meilläkin todettu hyviksi. Suosikki on ollut myös hihallinen ruokalappu; on meinaan yliveto, kun pikkuherra huitoo soseita ympäriinsä. Säästyypä paidan pesulta. Löysin uuden tällaisen version www.kidscorner.fi -sivuilta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 08:34 ilpukka kirjoitti:
PVS pikana. Kyselet ruokalappuun brodeerausta! Haluat lapsen nimen siihen ruokalappuun? Jos käyt vilkaisemassa CaK-design sivuja niin näet ruokalappuja lasten omilla nimillä. Ei brodeerattuna vaan tekstiiliväreillä kirjoitettuna. Värit ruokalappuun saa itse valita...

Aika kalliita ruokalappuja, kun vilä lisätään postarit... jää mulla ainakin tilaamatta.
tavan lappuun kun laittaa painatuksen niin jää ainakin alle sen 20? ja reilusti.

Yhteistyössä