Ja sitten lähtee oulu-lisä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jep

Vieras
Oululisää esitetään poistettavaksi

Oulun kaupungin sosiaali- ja terveystoimi esittää, että lapsiperheille myönnettävä Oululisä poistetaan tai puolitetaan vuonna 2010.

Kunnallisen kotihoidontuen piirissä on keskimäärin 1 100 lasta kuukaudessa. Oululisää maksetaan kaikille Oulussa asuville perheille, joissa hoidetaan kotona alle 2-vuotiasta lasta. Tuen suuruus on 143 euroa kuukaudessa.

Sosiaali- ja terveystoimen talouden toimenpideohjelman tavoitteena on talouden tasapainotus vuoteen 2012 mennessä.

Toimenpiteitä käsitellään sosiaali- ja terveyslautakunnassa 16. huhtikuuta, josta asia etenee kaupunginhallitukseen.

tottakai kaikki vaan pois lapsilta ja lapsiperheiltä. Vantaalla esitetään, että 98 opettajan virkaa lakkautetaan ja oliko jotain n. 100 lukion kurssia lopetetaan. Avoimia kerhoja ja puistoja lakkautetaan ja vaalee leipä ja leikkeleet poistuu kouluista päiväkodista. Varmaan pitää vessapaperit seuraavksi viedä itse päiväkotiin muksulle.

Niin ja oli tääläkin tosta lisän pienennyksestä jotain puhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Pyllystähän se on mutta vielä enemmän musta on pyllystä se ettei tuo kuntalisä koske jokaista suomalaista. Lämmittäs yks sata euroa kuussa mieltä muakin.

Tää on kyllä totta. "Plussarahaahan" tuo on. Meillä tuli tän vuoden alusta kuntalisä meidän kaupunkiin, mutta puhetta ollut täällä jo nyt budjetin avauksesta ja mahdollisesta poistumisesta :(

Mua ei ainkaan haittaa yhtään jos toi lisä on toisilla ja toisilla ei senkun sit pakkaa kimpsunsa ja muuttaa sinne kuntaan jos sen yhen satasen tarpeessa on. Enemmän mua risoo kun kaikki säästöt kohdistuu lapsiin noi kerhojen lopetukset ja rukailu jne.

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Alkuperäinen kirjoittaja Mun mielestä:
Ihan oikeen. Nuo kuntalisät asettaa Suomessa asuvat eriarvoiseen asemaan !!!

Peesi! Ja joissakin kunnissa matkustetaan ilmasiksi bussilla lastenvaunujen kanssa, epäreilua!

Oulussa pääsee ilmaiseksi vaunujen kanssa. Olkaa kateellisia tästäkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Alkuperäinen kirjoittaja pah:

No muuta ouluun, jos kuin kadettaa!

en muuten muuta, kun oon sieltä päässy pois :)

No mitä sitten rutiset siellä? :)

En oo varmaan vieläkään päässy yli siitä, kun muutettiin pois Oulusta naapurikuntaan ja tuon muuton takia multa loppui tuo Oululisä:):)

Alkuperäinen kirjoittaja cc:

Peesi! Ja joissakin kunnissa matkustetaan ilmasiksi bussilla lastenvaunujen kanssa, epäreilua!

Joo ja joissain kunnissa on esim Stockmann :D Kunnissa ja kunnissa.

Sitä voi ihan itse päättää mihin muuttaa, josko bussilla ilmaiseksi matkustaminen on tärkeintä elämässä.

Ja ap aiheeseen. Joku voi olla oikeasti valinnut Oulun asuinpaikakseen juurikin kuntalisän ja sitä kautta lapsiystävällisyyden takia. Kyllä ainakin täälläpäin yksi kunta mainosti tonttejaan juuri silläkin perustein, että siellä sai kuntalisää, kun muissa lähikunnissa ei saanut.

Yhteistyössä