Ja sitten hyvä karjalanpaisti ohje myös!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen laittanut esim.porkkanoita,sipulia,purjoa ja joskus lanttua.Ja sitten pitkäksi aikaa uuniin muhimaan.Ja vettä sen verran että lihat just ja just peittyy.Uunin lämpö noin 150 ja mä ainakin pidän alussa parin tunnin ajan kantta padan päällä.

Itse en laita kuin suolaa ja pippuria ja yhden (tai kaksi, jos on paljon lihaa) sipulia. Vettä siihen asti, että lihat peittyy. Uunissa annan olla 4 h, 175 astetta (ekan tunnin jälkeen kansi päälle).

(muista tarkistaa, ostitko valmiiksi suolattua lihaa, silloin ei tietty tarvi suolaakaan ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja viekkis:
Tosiaan noin pitkän aikaa uunissa :o?

Kolme tuntia vähintään tuolla 175 asteella, mut mä tykkään pitää 4. Tosin joskus lasken 150 asteeseen.

Ja joo, jotta tulee mureaa. :) (muuten jää sitkeeksi liha)

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Minä yleensä ruskistan lihat ennen uuniin laittoa. Tulee parempi väri. Ja joukkoon sipulia, porkkanaa, pippuria, laakerinlehti ja suolaa.

Tästä syystä mä annan olla ekan tunnin ilman kantta: saavat väriä siinä. Sitten sekoitan ja anna vielä hetken olla ilman kantta ja sit vasta kansi päälle. :) Mutta en siis ruskista etukäteen.

Mä oon kanssa ostanu ihan valmista pilkottua lihaa. :) (mutta viimeksi ostin Kokki-merkkisiä ja ne oli ihan kamalia. Ei yhtään oikeanlaista, suurin osa pelkkää possua ...ja kaikin puolin pettymys. Normaalisti oon ostanu ..onkos se Atrian..)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Eikös karjalanpaistiin kuulu myös suolakurkut siihen kastikkeeseen. Jos oikein muistan.

sekoitatko stroganoffiin? (ei ainakaan meilläpäin. Korkeintaa juurekset. Karjalanpaistin kastikehan on ihan vaan vettä, ei suurustetta ollenkaan)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Eikös karjalanpaistiin kuulu myös suolakurkut siihen kastikkeeseen. Jos oikein muistan.

sekoitatko stroganoffiin? (ei ainakaan meilläpäin. Korkeintaa juurekset. Karjalanpaistin kastikehan on ihan vaan vettä, ei suurustetta ollenkaan)

Ai niin, se olikin stroganoffia... JUU SEKOTIN.
(on niin kauan kun syöny lihaa) :D
Hyviä ne oli molemmat mummojen tekeminä.

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Minä yleensä ruskistan lihat ennen uuniin laittoa. Tulee parempi väri. Ja joukkoon sipulia, porkkanaa, pippuria, laakerinlehti ja suolaa.

just näin, paitsi ne lihat ruskistuu samassa uunissa, sitten ruskistuneiden lihojen päälle kiehuva vesi, niin liemestä tulee kirkas, eikä tiskivettä. mautepippuria ja suolaa vaan maustteksi, ja sipulii.. uunis niin kauan et lihat on kun hautuumaasta! :)

Yhteistyössä