ja PCO

• Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
Hmm... Tulin lopulta raskaaksi vaikka olen aina epäillyt, että minulla on varmasti monirakkulaiset munasarjat tai jotakin häikkää hormoneissa muuten (aina vaan epäsäännölliset kuukautiset, ongelmallinen iho, runsasta karvankasvua), ja nyt pelkään että jos siis minulla on jotenkin ""vajavainen"" hormonituotanto, voinko saada helpommin keskenmenon?? Vai korjaantuuko hormonitoiminta raskauden ajaksi, vai miten se mahtaa olla? Voidaanko raskaana olevalle syöttää jotakin hormonilääkitystä? Pitäisikö asiaa kysyä äitiysneuvolasta vai mennä ihan gynelle?(mun mielestä täällä ei äitiysneuvolassa ole gynekologia, vaan ihan terveyskeskuslääkäreitä)

Ninnux
Osaisivat ehkä vastata tuolla lapset palstan puolella paremmin kysymykseesi mutta vastaan nyt jotain mitä tiedän. Keskenmeno riski on suurempi pco:laisilla koska hormonitoiminta on ""vajaavaista"". Kohdunlimakalvo ei välttämättä ole tarpeeksi vahva pitämään alkiosta kiinni. Niin että pieni pysyisi matkassa mukana. Keskenmenot hyvin yksilöllisiä toiset eivät koe ensimmäistäkään keskenmenoa ja toisilla ne ovat riesana koko ajan.

Yhteistyössä