Ja nyt tässä mietin mitä pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muukalainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Muukalainen"

Vieras
Uusi vuosi ja ajatukset kohti tulevaa. Mietin parisuhdettani. Kaikkea ei voi saada, mutta mistä pitää tinkiä?
Mieheni on hyvä isä lapsillemme. Ei juopottele, eikä sikaile muutenkaan. Tienaa tosi hyvin, joten maallista hyvää on enemmän kuin tarpeeksi. Huumorintajua meillä riittää ja välillä keskustellaankin. Ja juu, kyllä minä häntä rakastan. Välillä!

Mutta. Seksiä on tosi vähän. Lähinnä minua ei huvita. Pahinta on mieheni unisuus. En jaksa sitä ja siihen liittyviä lieveilmiöitä. Hän on talvisin, pimeän aikaan, todella väsynyt. Nukahtaisi pimeän tultua klo:16 helposti ja nukkuisi sitten aamuyölle. Jos ei nuku on todella väsynyt, saamaton, kireä, ynseä jne. Taipumus on perinnöllinen ja ei siis sairaus. Tutkittu on.

Siispä talvisin minulla ei käytännössä ole miestä. Päivisin olemme töissä ja iltaisin hän nukkuu. Yhteistä aikaa ei ole ja henkinen yhteys katoaa.

On varmaan typerä syy erota, mutta en jaksa. Mieheni ei muuksi muutu. Oma asenteeni pitäisi muuttua ja paljon on vuosien varrella tapahtunutkin. Nyt vain on paukut loppuneet....

Minulla on samanlainen mies, aina väsynyt ja varsinkin talvisin. Töiden jälkeen on kyllä yhteistä aikaa sentään muutama tunti. Loma-ajoista nautimme koko perhe. Miehen raha-asiat ovat kuralla toistuvien työttömyysjaksojen takia eikä minun palkallani kustanneta kovin kummoista elämää eli ollaan köyhiä kuin kirkonrotat, ei matkustella eikä ostella mitään ylimääräistä. Kaikesta huolimatta rakastan miestäni enkä harkitse eroa. Minä osaan järjestää itselleni ja lapselleni kaikenlaista kivaa tekemistä kotona tai poissa kotoa, jos mies ei jaksa. Minulla on myös kaikenlaisia haaveita, jotka eivät luultavasti koskaan toteudu köyhyyden takia, mutta haaveet auttavat silti jaksamaan. Minun näkökulmastani sinulla on asiat tosi hyvin, mutta jokainen tietysti kokee asiat erilailla.

Meillä sitä yhteistä aikaa ei ole edes niitä muutamia tunteja. Tai on, mutta mieheni ei ole "läsnä". Puitteet on kunnossa, sitä en kiellä. On yhteisiä lomia, matkoja, talo, kesämökki jne. Tässäpä on hyvä esimerkki siitä ettei raha tuo onnea.

Olen kai kiittämätön. Nämä asiat eivät parisuhteessa pidemmälle kanna. Kyllä keskinäinen kunnioitus, välittäminen ja puolisoiden välinen yhteys vie pidemmälle.

Yhteistyössä