Ja nyt sit mielipiteitä ja keskustelua kouluruokailusta.. *onkelma*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VIIVILIINA-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Muistan vieläkin, kuin minun aikana oli kaurapuuroallergiaa, kanaviilokkiallergiaa sunmuita :D Sen jälkeen kiristettiin nuita syömissääntöjä, minkä kyllä ymmärränki. Ei muutakuin kerrot samanasian, että uusia allergioita saattaa löytyäkkin vielä. Ja muista allergialääkettä pitää pojalla mukana

Joo, tällä pojalla on kyl ihan oikeita allergioita. Esim eilen oli ääni käheenä koko illan vaikka ruuan jälkeen otti heti antihistamiinia.

Toinen vääntö tän open kans on siitä kun ei suostu ottamaan pojan epipeniä lukolliseen kaappiin luokkaan, eikä sitä ei saa säilyttää repussa, se pitäis viedä terkalle joka on max3 pv viikossa paikalla. :ashamed: :o

Terkaltako se sitten ehditään hakemaan jos hätä tulee? Varsinkin jos ei ole edes paikalla ja pitää etsiä avaimia jne. Huhhuh!

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Joo, tuota se oli 80-luvulla, luulin ettei enää tarvisi oppilaiden kärsiä pakkosyöttämisestä |O
Keskustelun paikka.

Ma on vanhempainilta... Tää ongelma on tällä hetkellä aika monen pojan luokkalaisen kodissa..Ollaan oltu yhteydessä.

Siellä kyllä keskustellaan..

Minä olisin mennyt ensimmäisen kerran jälkeen henk.koht. "keskustelemaan" opettajan/rehtorin kanssa asiasta. Ja uskon että asia seliviäisi aika pienellä mielipiteiden vaihdolla...

No on kyllä ikävä juttu. Meillä opettajat eivät puutu lasten ruokailuun kuin järjestyksen osalta. Ehdottomasti opettajan kanssa keskustelu, ei opettajalla ole tuommoisia valtuuksia :O

Sehän se idea juuri on siinä kun ruoka otetaan itse, että kaikki ottavat sen verran minkä aikovat syödäkin. Ei kukaan saa olla vieressä käskemässä ottamaan enemmän. Sehän on sitten ihan sama kuin että ope lappaisi ruokaa lautaselle ja pakottaisi syömään, eli 80-luvun meininkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Muistan vieläkin, kuin minun aikana oli kaurapuuroallergiaa, kanaviilokkiallergiaa sunmuita :D Sen jälkeen kiristettiin nuita syömissääntöjä, minkä kyllä ymmärränki. Ei muutakuin kerrot samanasian, että uusia allergioita saattaa löytyäkkin vielä. Ja muista allergialääkettä pitää pojalla mukana

Joo, tällä pojalla on kyl ihan oikeita allergioita. Esim eilen oli ääni käheenä koko illan vaikka ruuan jälkeen otti heti antihistamiinia.

Toinen vääntö tän open kans on siitä kun ei suostu ottamaan pojan epipeniä lukolliseen kaappiin luokkaan, eikä sitä ei saa säilyttää repussa, se pitäis viedä terkalle joka on max3 pv viikossa paikalla. :ashamed: :o

Terkaltako se sitten ehditään hakemaan jos hätä tulee? Varsinkin jos ei ole edes paikalla ja pitää etsiä avaimia jne. Huhhuh!

Juu, ope oli soittanu ihan ylemmille kouluhallinnollisille tasoille jotta tämä epipen asia ei kuulu hänelle eikä hänen vastuulleen VAAN terkalle..

:ashamed:

Täytyy toivoa et pojan kurkku turpoaa vaan maanantaisin, tiistaisin ja perjantaisin.. :/ :xmas: :ashamed:

On muuten tullut ala-asteella istuttua eräskin kerta kylmän ruoan äärellä kaksikin opettajaa vieressä vahtimassa. Mutta aina ne oli opettajat jotka luovuttivat ja kesäkeitto tms. jäi syömättä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
On muuten tullut ala-asteella istuttua eräskin kerta kylmän ruoan äärellä kaksikin opettajaa vieressä vahtimassa. Mutta aina ne oli opettajat jotka luovuttivat ja kesäkeitto tms. jäi syömättä! :D

Mä oon kans istunu kesäkeiton äärellä (ja en tod voi syödä sitä nykyäänkään), kerran oksensin kesäkeitot astioiden palautus paikalle. Jaa niin, miksköhän mä otan tän pakottamisen niin henkilökohtaisesti
:whistle:

Mä istuin kansakoulussa. Muistan vieläkin, miltä tuntui ja maistui, kun suussa oli oksennusta ja kalansilmä ja opettaja vahti vieressä, että varmasti nielaisen. Yök...alkoipa puistattamaan, vaikka on jo liki 40 vuotta aikaa siitä, kun on viimeksi oksennustaan niellen syönyt jotain :x

Järkkyä pakottamista! Eipä ihme, että tulee inho tiettyjä ruokia kohtaan!
Meidän lasten koulussa on onneksi systeemi, että kaikkea kyllä pitää maistaa, mut jos ei jostain ruuasta tykkää niin sit otetaan enemmän leipää tai perunaa.
Eihän aikuisetkaan tykkää kaikista ruuista.Mun mielestä lapsikin saa olla tykkäämättä kunhan on ensin useamman kerran maistellut!

Mä oon kans istunu kesäkeiton äärellä (ja en tod voi syödä sitä nykyäänkään), kerran oksensin kesäkeitot astioiden palautus paikalle. Jaa niin, miksköhän mä otan tän pakottamisen niin henkilökohtaisesti
:whistle:

Niinpä...

Yhteistyössä