Ja niin on se aika vuodesta kun kilttimies muistelee fuksiviikkoa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tutorit esitteli paikkoja ja käytäntöjä. Yhden ryhmätapaamisen aikana satuin lausumaan että lainsäädännön noudattaminen on ainejärjestölle tärkeää ja että tunnen määräykset varsin hyvin koska olen ollut hoitamassa yhtä yhdistystä ennen.
Vähät tiesin että minut ulostettaisi aivan kaikesta tuon takia. Ainejärjestössä oikeasti viis veisattiin aika monesta. Sinne oli päässyt muodostumaan sisäpiiri joka sitten sopi keskenään kuka hakee mihinkin ylioppilaskunnan ja yliopiston luottamustoimiin. Tajusin tilanteen vasta vuosia myöhemmin valmistumisen kynnyksellä.
Viimeinen naula arkkuun oli varsinaiset fuksiaiset myöhemmin syksyllä. Olin ilmoittautunut illan juhlaan normaalisti mutta minulle kerrottiin "vahingossa" päättymis- eikä alkamisaika. Olin juhlapaikalla kun viimeiset oli poistumassa ja seuraava ryhmä tulossa.
 
vierailija
ei olis kannattanu alkaa nillittämään laittomasta viunan myynnistä
Jos olisin tiennyt mitä siitä olisi seurannut niin olisin pitänyt suuni kiinni. Mutta juhlissa kierretään kyllä sääntöjä aikalailla. Mitä muiden kanssa olen jutellut niin alkoholittomuus on yleistynyt viimeisen 30 vuoden aikana joten voisi olla ajallaan kieltää anniskelu noissa tilaisuuksissa.
 
Jos olisin tiennyt mitä siitä olisi seurannut niin olisin pitänyt suuni kiinni. Mutta juhlissa kierretään kyllä sääntöjä aikalailla. Mitä muiden kanssa olen jutellut niin alkoholittomuus on yleistynyt viimeisen 30 vuoden aikana joten voisi olla ajallaan kieltää anniskelu noissa tilaisuuksissa.
säännöt on tehty kierrettäviksi ja ilo ilman viinaa on teeskentelyä
 
vierailija
Tätä tyyppiä ei haluttu mukaan koska hän lukee lakia, ohjeita, sääntöjä, kieltoja.... ja noudattaa niitä täydellisesti ja vaati myös muilta samaa. Kuivankälpäkkä showstopperi.
 
vierailija
Tätä tyyppiä ei haluttu mukaan koska hän lukee lakia, ohjeita, sääntöjä, kieltoja.... ja noudattaa niitä täydellisesti ja vaati myös muilta samaa. Kuivankälpäkkä showstopperi.
Ymmärrätkö miten paljon ongelmia voi tulla laittomasta viinan myynnistä? Vielä 2000-luvulla siitä on annettu ehdottomia tuomioita ja siinä yhdessä Pietarsaaren nuuskaoikeudenkäynnissä tekijöille tuli miljoonakorvaukset. Mitä luulet käyvän jos poliisi ratsaa jonkun ainejärjestön salakapakan ja löytää jostain kassalippaasta kymmeniä tuhansia euroja käteistä rahaa? Luvaton alkotarjoilu juhlissa on pientä sen rinnalla mutta itse en haluaisi olla kummassakaan tapauksessa vastuuasemassa vaan olisin ajanut toiminnan tervehdyttämistä.
 
vierailija
Ymmärrätkö miten paljon ongelmia voi tulla laittomasta viinan myynnistä? Vielä 2000-luvulla siitä on annettu ehdottomia tuomioita ja siinä yhdessä Pietarsaaren nuuskaoikeudenkäynnissä tekijöille tuli miljoonakorvaukset. Mitä luulet käyvän jos poliisi ratsaa jonkun ainejärjestön salakapakan ja löytää jostain kassalippaasta kymmeniä tuhansia euroja käteistä rahaa? Luvaton alkotarjoilu juhlissa on pientä sen rinnalla mutta itse en haluaisi olla kummassakaan tapauksessa vastuuasemassa vaan olisin ajanut toiminnan tervehdyttämistä.
Juurikin tuon tekstisi ja ajatustesi vuoksi sinua ei haluttu kutsua.
 
vierailija
Ei kait sinnekään ketään raittiussaarnaajaa tarvittu saati jäykkää pilkunviilaajaa sääntökirjoineen. Mutta asiasta on jo vuosikausia ja yhä sä jaksat vaan roikkua siinä. Veikkaan, että.nämä ainejärjestösi kaverit ovat menneet elämässään eteenpäin, tavalla tai toisella. Jos se ei sulta onnistu omin päin, niin kerran olet terveydestä kiinnostunut, niin panosta itseesi muutaman, monenkin, terapeuttikerran verran.
 

Yhteistyössä