Ja mitä tekee kotiäiti?

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
jos äiti on lasten kanssa ja on aidosti läsnä, eikä luuttua lattioita ja laita kakaroille videoita pyörimään että saa siivota! Mä epäilen että sä olet käynyt kodeissa joissa sä olet huomannut, että jotkut naiset aidosti RAKASTAA äitinä olemista ja haluaa oikeasti viettää lapsensa kanssa aikaa ja NAUTTIVAT siitä. Se on varmasti ollut sulle kova paikka..

:laugh: :laugh: :laugh: Olisikin asia ollut noin. Vaan ei. Itse asiassa aidosti epäilen, että kaikki nuo kohtaamani äidit kärsivät synnytyksenjälkeisestä masennuksesta.

..ja sen sijaan että voisit vaikka auttaa heitä siinä siivoamisessa, kauhistelet täällä julkisesti heidän sotkuisia kotejaan. Kiva kaveri ehkä auttaisi masentunutta niissä kotihommissa, eikä käyttäisi energiaansa/aikaansa asian täällä vatvomiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
OMASTA kokemuksesta sanon,että se on erittäin aikaa vievää jos on useampi lapsi niin siivota koko ajan perässä,tehdä ruoka,pyykätä,viikata,käydä kaupassa ja hoitaa muutkin pakolliset kuviot kun oikeesti voisi ottaa VÄHÄN rennommin sen ajan mitä lapsetkin on pieniä.
Nyt osaan olla hiukan rennompi siivoamisen suhteen koska oon huomannu et lasten kanssa vietetty aika on paljon arvokkaampaa kuin pari lelua sielä täällä ja tiskit puol tuntia pidempään pöydällä...

ja HOX en jaksanu lukea koko ketjua!!

Kyllä minäkin lasteni kanssa aikaani vietän, mutta ei meillä silti koti ole kuin rähjäinen läävä. Ja ne tiskit saa sinne koneeseen alle 5min lasten kanssakin -kun on ihan hyvä opettaa lapsetkin tekemään oma osansa kodin töistä. Ei meillä vaatteet, pyykit, astiat, lasten lelut jne jne ole hujan hajan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttävää!!:
Mulla särähti todella pahasti korvaan "kävin viran puolesta".. Eikö ole ihanaa, että joku käy viran puolesta ihmisten kotona ja sitten tulee tänne julkiselle palstalle haukkumaan ja mässäilemään asialla. ko. ihmiset palstaa lukiessaan tajuavat aivan varmasti ketä ap mahtaa tarkoitaa.. Aploodit päivät ammattimaiselle käytökselle!

Se virka lainausmerkkeihin. Ei siis kyse ollut ammatistani eikä leipätyöstäni, vaan ihan muusta.

Seli, seli.. Noloa Sörhis, noloa!

Siis mikä tässä on noloa?

No mietippä sitä.. kumma ei jos ei pääkoppa tuon enempää leikkaa!

Täytyy sanoa että jos viran puolesta kävit ja täällä löydöksiäsi ruodit niin on aika epäammattimaista käytöstä. Mua harmittaa noiden ihmisten puolesta, jotka ovat sulle avanneet syystä taikka kolmannesta kotinsa ovet! Petturi!

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
jos äiti on lasten kanssa ja on aidosti läsnä, eikä luuttua lattioita ja laita kakaroille videoita pyörimään että saa siivota! Mä epäilen että sä olet käynyt kodeissa joissa sä olet huomannut, että jotkut naiset aidosti RAKASTAA äitinä olemista ja haluaa oikeasti viettää lapsensa kanssa aikaa ja NAUTTIVAT siitä. Se on varmasti ollut sulle kova paikka..

:laugh: :laugh: :laugh: Olisikin asia ollut noin. Vaan ei. Itse asiassa aidosti epäilen, että kaikki nuo kohtaamani äidit kärsivät synnytyksenjälkeisestä masennuksesta.

..ja sen sijaan että voisit vaikka auttaa heitä siinä siivoamisessa, kauhistelet täällä julkisesti heidän sotkuisia kotejaan. Kiva kaveri ehkä auttaisi masentunutta niissä kotihommissa, eikä käyttäisi energiaansa asian täällä vatvomiseen.

Ja kaikki tykkäis ihan kauheasti siitä, että ventovieraat ihmiset tuppais kotiin siivoamaan sen sijaan, että hoitais sen asian, joka käynnin tarkoituksena oli? Kyse siis EI ollut mun kavereista, vaan ihan vieraista ihmisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja HYI!:
Koittakaa nyt tajuta, että tein tämän tarkoituksella provosoivan aloituksen nähdäkseni, vastataanko mulle vielä.
Tiedätkö, olet todella säälittävä. Todella moukkamaista käytöstä. Todella junttimaista! Häpeäisit!

Selvä peli, varsinkin kun sen sanoo noin kultivoitunut ja korrekti henkilö :D.

No sentäs minulla on sydän paikallaan, enkä yritä saada itselleni säälittävällä tavalla huomiota toisten kustannuksella!

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Täytyy sanoa että jos viran puolesta kävit ja täällä löydöksiäsi ruodit niin on aika epäammattimaista käytöstä. Mua harmittaa noiden ihmisten puolesta, jotka ovat sulle avanneet syystä taikka kolmannesta kotinsa ovet! Petturi!

Mistä helvetin ammatista te nyt koko ajan jauhatte?

Kun ei ehdi kodistaan huolta pitämään.

Oon kevään aikana vieraillut kolmessa eri kodissa, joissa kaikissa kolme alle kouluikäistä lasta kotihoidossa. Kaikki suoranaisia lääviä: tavarat hujan hajan, lattiat likaiset, tiskiä ja pyykkiä kaikki paikat täynnä. Lapset - äideistä puhumattakaan - likaisia ja vaatteet päällä mitä sattuu; kommunikointi lasten kanssa huutovoittoista.

Ihmetyttää vaan, että mitä tekee päivät pitkät sellainen kotiäiti, jonka koti näyttää tällaiselta. Kun kuitenkin mainostetaan, että kotiäitiys on työ ja ammatti ja vaikka mitä. En tuollaista ihmistä palkkaisi kuunaan, joka noin huonosti pestinsä hoitaa.

Tiedän, että tämä on yleistys. Tietenkin on kotiäitejä, jotka hoitaa hommansa hyvin - koti on siisti ja viihtyisä, lapset hyvinvoivia ja iloisia. Mutta ovatko nuo kolme oikeasti ikäviä sattumia, vai kenties kotiäitiyden yksi - surullinen - kuva? Oli nimittäin ahdistavaa nähdä, missä jamassa ihmisen koti ja perhe voikaan olla. Luoja minua tuollaiselta kotiäitiydeltä varjelkoon.

En edes lue pidemmälle, pari kommenttia riitti avauksesi lisäksi. Joten en tiedä mitä jo puhuttu, mutta älä sä tule tollasia tilittämään! Mulla on kaksi lasta ja koti sekaisin, ei , ei ole likainen mutta tavarat hujan hajan. Vaikka kuinka yritän, niin hulluksi tulisin, jos ainoastaan tavaroiden järjestelyyn alkaisin. Mies on töissä 5 päivää viikossa, siis kokonaan poissa, mun aika menee pyykin pesuun, tiskaukseen, ruuanlaittoon ja ennenkaikkea lasten kanssa olemiseen, niiden ulkoiluttamiseen ja leikkittämiseen. Jos meillä nyt on hiukan tavarat sikin sokin, niin voi voi, toivottavasti et ole mun kaveri, jos noin kauheasn järkytyksen olet saanut! Hanki elämä!

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

..ja sen sijaan että voisit vaikka auttaa heitä siinä siivoamisessa, kauhistelet täällä julkisesti heidän sotkuisia kotejaan. Kiva kaveri ehkä auttaisi masentunutta niissä kotihommissa, eikä käyttäisi energiaansa asian täällä vatvomiseen.

Ja kaikki tykkäis ihan kauheasti siitä, että ventovieraat ihmiset tuppais kotiin siivoamaan sen sijaan, että hoitais sen asian, joka käynnin tarkoituksena oli? Kyse siis EI ollut mun kavereista, vaan ihan vieraista ihmisistä.

Tuskin kovinkaan moni laittaisi vastaan jos joku tarjoiaisi siivous apua. Mutta miksi vierailet ventovieraiden kodeissa?

Kyllähän työtä on 100 kertaa enemmän jos syöjiä kotona koko päivän ja sotkijoita. astianpesukonekin pitää täyttää ja tyhjentää 2 kertaa päivässä ja ei se itsestään suju ja sotkeutuu sekin ja sitä saa olla kokoajan pesemässä ja puunaamassa, että kestää pitkään. kaikki työt mitä päivän aikana ehtii tehdä tulee siitä siellä kotona päivällä olosta. pyykit ym. sitten kello22 jälkeen kun lapset nukkuvat.

Ai olet nykyisin joku helvetin ammattilainen :$

..Ja sitten, kun ei osaa vastata, niin heittäydytään tyhmaksi.. Itse sanoit, että viran puolesta. Itsekin sanoit, ettei ollut mikään kaveri vierailu. Menee vähän mäkeen toi pussita puhuminen..:D

Eiköhän tän jankkauksen voisi jo laittaa lukkoon, vai mitä?

Mä ymmärtäisin jotenkin, jos Sörhis olisi tehnyt tällaisen aloituksen vilpittömässä tarkoituksessa, huolissaan ihmisistä jotka eivät jaksa hoitaa itseään, lapsiaan ja kotiaan esimerkiksi masennuksen takia tai siksi, että eivät osaa olla äitejä kuten joku tuossa jo aikaisemmin kirjoitti. Mutta että tämä vain oman navan takia, omasta huomionhalusta - en ymmärrä. Tarpeeton pino.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun ei ehdi kodistaan huolta pitämään.

Oon kevään aikana vieraillut kolmessa eri kodissa, joissa kaikissa kolme alle kouluikäistä lasta kotihoidossa. Kaikki suoranaisia lääviä: tavarat hujan hajan, lattiat likaiset, tiskiä ja pyykkiä kaikki paikat täynnä. Lapset - äideistä puhumattakaan - likaisia ja vaatteet päällä mitä sattuu; kommunikointi lasten kanssa huutovoittoista.

Ihmetyttää vaan, että mitä tekee päivät pitkät sellainen kotiäiti, jonka koti näyttää tällaiselta. Kun kuitenkin mainostetaan, että kotiäitiys on työ ja ammatti ja vaikka mitä. En tuollaista ihmistä palkkaisi kuunaan, joka noin huonosti pestinsä hoitaa.

Tiedän, että tämä on yleistys. Tietenkin on kotiäitejä, jotka hoitaa hommansa hyvin - koti on siisti ja viihtyisä, lapset hyvinvoivia ja iloisia. Mutta ovatko nuo kolme oikeasti ikäviä sattumia, vai kenties kotiäitiyden yksi - surullinen - kuva? Oli nimittäin ahdistavaa nähdä, missä jamassa ihmisen koti ja perhe voikaan olla. Luoja minua tuollaiselta kotiäitiydeltä varjelkoon.

En edes lue pidemmälle, pari kommenttia riitti avauksesi lisäksi. Joten en tiedä mitä jo puhuttu, mutta älä sä tule tollasia tilittämään! Mulla on kaksi lasta ja koti sekaisin, ei , ei ole likainen mutta tavarat hujan hajan. Vaikka kuinka yritän, niin hulluksi tulisin, jos ainoastaan tavaroiden järjestelyyn alkaisin. Mies on töissä 5 päivää viikossa, siis kokonaan poissa, mun aika menee pyykin pesuun, tiskaukseen, ruuanlaittoon ja ennenkaikkea lasten kanssa olemiseen, niiden ulkoiluttamiseen ja leikkittämiseen. Jos meillä nyt on hiukan tavarat sikin sokin, niin voi voi, toivottavasti et ole mun kaveri, jos noin kauheasn järkytyksen olet saanut! Hanki elämä!

Ystävä hyvä, mä EN puhunut "hiukan sikin sokin" olevista tavaroista. Sellainen on mielestäni täysin ymmärrettävää ja normaalia - vain epänormaalissa lapsiperheessä on kaikki aina tip top.

Mutta kai sinäkin myönnät, että normaalilla ja ajoittaisella sekä liasta harmaalaikullisena olevalla lattialla, kolmella täydellä & haisevalla pyykkikorilla jne. on eroa?

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

..Ja sitten, kun ei osaa vastata, niin heittäydytään tyhmaksi.. Itse sanoit, että viran puolesta. Itsekin sanoit, ettei ollut mikään kaveri vierailu. Menee vähän mäkeen toi pussita puhuminen..:D

Olin harrastuksen puitteissa tekemässä kyselyitä, kiersin ihmisten kodeissa. Kyse ei siis ollut työstäni eikä ammatistani. Se virka siis lainausmerkkeihin.

Ilkeä, muiden kustannuksella itseään pönkittävä, epäammattimainen (ei taida olla eka kerta, kun jollain tapaa "töihin" liittyviä ihmisiä palstalla haukkuu) ihminen. Surullista..

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Meidän 9kk ikäinen sotkee samaa vauhtia kun siivoan, eli pienen lapsen kanssa näin. Sellaisessa perheessä missä lapset yli 3v, en ymmärrä ainaista sotkua!!

Täh? Millä se 9kk ikäinen vielä sotkee kun ei se vielä leiki, askartele, syö itse, käy potalla, kävele, ylty tavaroihin, jne?

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
ja se maininta yhdestä lapsesta johtuu siitä, että tällaisia aloituksia ei yleensä kukaan muu tee kuin yhden äitiysloman kotona makoillut.

Onko se joku rikos, että ihmisellä ei ole enempää lapsia? Tai että ei ole kotiäiti?

Vaikka toisaalta, en minä sitä äitiyslomaanikaan makoillut, ei kuulu luonteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja modet hoi:
Eiköhän tän jankkauksen voisi jo laittaa lukkoon, vai mitä?

Mä ymmärtäisin jotenkin, jos Sörhis olisi tehnyt tällaisen aloituksen vilpittömässä tarkoituksessa, huolissaan ihmisistä jotka eivät jaksa hoitaa itseään, lapsiaan ja kotiaan esimerkiksi masennuksen takia tai siksi, että eivät osaa olla äitejä kuten joku tuossa jo aikaisemmin kirjoitti. Mutta että tämä vain oman navan takia, omasta huomionhalusta - en ymmärrä! Tarpeeton pino.