Ja mitä tekee kotiäiti?

mä luin nyt koko ketjun, enkä kyllä yhtään nähnyt tuossa aloitusviestissä mittän HAUKKUMISTA, niinkuin jotkut täällä väittää ap:n tehneen. päinvastoin ap sai sitten paskaa niskaansa oikeen urakalla pelkästä ihmettelystä..
tuskin ap tarkoitti mitään "pikkusen huiskinhaiskin" olevaa kotia, vaan sellasta jossa todellakin on ikkunat pesty viimeks 5vuotta sitten, lattioita ei ikinä, keittiössä ei tasoja näy ja sukat tarttuu tahmeisiin läikkiin kiinni alvariinsa jne jne jne. mitään järkevää vastaustahan ap ei saanut ihmettelylleen - lähinnä vaan epäasiallisia kommentteja tyyliin "vittuako se sulle kuuluu", "oma kotis on ruma", "sulla vaan yks laps ja käyt töissä - et siis tiedä mistään mitään".
kyllä palsta on ihana :heart:

Mä voin sulle Sörhis kertoa, et meillä ei oo koti missään tip top kunnossa koko ajan. Se vaan on yksinkertaisesti mahdotonta. En ole kotiäiti, vaan työelämässä. Mutta silloin kun olin vielä kotiäitinä, ei koti todellakaan ollut koko ajan kunnossa. Mun aikahan ois menny vaan siihen, et pistän tavaroita paikoilleen, tiskejä koneeseen jne.. Mä kuitenkin halusin olla päivät lasten kanssa enkä siivota kotia päivät pitkät. :)

Mä oon aina sanonut, et jos jotakuta sotku häiritsee, ei tarvitse tulla tai voi ihan ite ruveta siivoomaan. Näin se vaan on. Mun mielestä vaan törkeää arvostella toisen kotia jossain kaksplussalla. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja no kokeile itse:
mitä sulle toisten läävät kuuluu? pakkoko sinne on tunkea?
luuletko itse asuvasi palatsissa? ja sulla tietysti yksi lapsi?

No ei kuulukaan, kunhan ihmettelen. Ja kyllä, kaikki käynnit olivat ns. viran puolesta (ei tosin leipätyön). Ei, en asu palatsissa vaan siistissä kodissa. Ja sitten - mitä teet sillä tiedolla, montako lasta minulla on?

se on täysin verrannollinen tähän sun alotukseen, jos on 1 lapsi tai 3 lasta on hiukan eri asia ;)

Se että onko kotiäiti vai työssäkäyvä äiti (ja isäkin saa siivota ja lapsetkin!!) ei oo mitään tekemistä sen kanssa, onko se siisti vai suttaava ihminen. Ihme aloitus...

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti :
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja no kokeile itse:
mitä sulle toisten läävät kuuluu? pakkoko sinne on tunkea?
luuletko itse asuvasi palatsissa? ja sulla tietysti yksi lapsi?

No ei kuulukaan, kunhan ihmettelen. Ja kyllä, kaikki käynnit olivat ns. viran puolesta (ei tosin leipätyön). Ei, en asu palatsissa vaan siistissä kodissa. Ja sitten - mitä teet sillä tiedolla, montako lasta minulla on?

se on täysin verrannollinen tähän sun alotukseen, jos on 1 lapsi tai 3 lasta on hiukan eri asia ;)

Mulla on kaksi lasta (kohta kolme.) ja silti pystyn pitämään kodin siistinä. Pystyn nyt kun olen töissä saatikka silloin kun olin lasten kanssa kotona. Ja aina on sen verran siistiä ettei tarvii hävetä silmiä päästään jos joku tulee yllätysvisiitille.

Ihme ystäviä tällä sörhiksellä, kun on pakko mennä kylään jos on niin lääväistä... :/

Siis lähinnä, että miksi ihminen kaveeraa ihmisten kanssa, joista puhuu peetä selän takana... en tajua.

Kun ystävä sairasti synnytyksenjälkeistä masennusta ja parisuhteessakin meni huonosti, ei energiaa riittänyt yhtään kodinhoitoon. Sörhisten kaltaiset ajoivat äidin syvään masennukseen. jotta näin. Kaikkea ei näe, jos katsoo omaan napaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Ihme ystäviä tällä sörhiksellä, kun on pakko mennä kylään jos on niin lääväistä... :/

Siis lähinnä, että miksi ihminen kaveeraa ihmisten kanssa, joista puhuu peetä selän takana... en tajua.

Sörhis ei ole näiden ystävä vaan on käynyt näissä kodeissa VIRKANSA puolesta ja kokee tässä asemassa vielä olevansa oikeutettu tulemaan raportoimaan tänne heidän kotinsa kuntoa + esittämään mutudiagnooseja synnytyksen jälkeisistä masennuksista jne. SE tekee tuosta ketjusta todella asiattoman!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sörhis ei ole näiden ystävä vaan on käynyt näissä kodeissa VIRKANSA puolesta ja kokee tässä asemassa vielä olevansa oikeutettu tulemaan raportoimaan tänne heidän kotinsa kuntoa + esittämään mutudiagnooseja synnytyksen jälkeisistä masennuksista jne. SE tekee tuosta ketjusta todella asiattoman!

ONNEKSI!

et kai sä oo sörhis? ;)

mullakin on ystävä joka arvostelee jatkuvalla syötöllä toisten ulkonäköä ja koteja...sillä on itellä poika joka istuu koko päivän tietsikalla ja se ite puunaa kotia...eikä tarvii varmaan mainita että se ite on laiha ja lihavat on sen hampaissa...mutta kukin tavallaan:)

Sori, en lukenut kokonaan. Oli vaan niin järkyttävää läppää et tuli kommentoitua...

Toi on epäammattimaista toi asiakkaista puhuminen tohon tyyliin. Vähän sama kun joku hoitsu täällä kertoi potilaiden pienistä peniksistä. Hyi hitto kun etoi.

Nyt sen enempää ketjua lukematta sanon sulle sörhis että on täälläkin ollut menneinä viikkoina melko kaaos päällä...pikkuinen tissillä koko ajan ja esikko riehuu minkä kerkii.
Tule sä meille siivoomaan jos niin paljon häiritsee :(

Mäkään en jaksa kahlata koko ketjua läpi. Aloituksesta tuli kuitenkin mieleeni, että sä Sörhis olet täällä julkisesti omalla kuvallasi ja olet kertonut mm.asuinpaikkasi ja ammattisi jne. Sut on siis aika tosi helppo tunnistaa.

Mietin vaan että toivottavasti näiden lääväkotien äidit eivät täältä lue ihmettelyäsi...

Mutta siis itse aiheeseen: meillä on koti usein kaikkea muuta kuin tiptop. Me ollaan aivan mahdottomia sotkijoita koko poppoo ja siihen on ollut tottuminen. Toki säännöllisesti siivotaan ja puhdasta täällä on useimmiten. Sotkuista meillä kuitenkin on enimmäkseen aina. Paitsi jos tulee vieraita ennalta sovitusti. Silloin kyllä laitetaan paikat ojennukseen.

Se, onko äiti työssäkäyvä vai kotona, on mun mielestäni tässä asiassa täysin epäoleellinen tekijä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Nyt sen enempää ketjua lukematta sanon sulle sörhis että on täälläkin ollut menneinä viikkoina melko kaaos päällä...pikkuinen tissillä koko ajan ja esikko riehuu minkä kerkii.

Nooo kyllä me sulle annetaan paskainen koti anteeksi. Vai oliko kotinne vain sekaisin? Vai ihan paskainenkin? Koska sellaistahan ap. aloituksesa tarkoitti. Eikö se sun vauva muuten koskaan nuku, kun olen nyt jokaisessa sun tekstissä kuullut että on KOKO AJAN tissillä eikä mihinkään voi mennä. Se on tosi harmi juttu kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mutta siis itse aiheeseen: meillä on koti usein kaikkea muuta kuin tiptop. Me ollaan aivan mahdottomia sotkijoita koko poppoo ja siihen on ollut tottuminen. Toki säännöllisesti siivotaan ja puhdasta täällä on useimmiten. Sotkuista meillä kuitenkin on enimmäkseen aina. Paitsi jos tulee vieraita ennalta sovitusti. Silloin kyllä laitetaan paikat ojennukseen.

Se, onko äiti työssäkäyvä vai kotona, on mun mielestäni tässä asiassa täysin epäoleellinen tekijä.

Niin teidän koti on sotkuinen ei paskainen. Paskaista ap. tarkoitti. Teillä ei ole koti tiptop, mutta teillä säännöllisesti siivotaan ja puhdasta on useimmiten. Eihän ap tällainen ihmetyttänyt, vaan kolme paskaista kotia kera lapset paskaisine vaatteineen. Ymmärrätkö sellaista?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Niin teidän koti on sotkuinen ei paskainen. Paskaista ap. tarkoitti. Teillä ei ole koti tiptop, mutta teillä säännöllisesti siivotaan ja puhdasta on useimmiten. Eihän ap tällainen ihmetyttänyt, vaan kolme paskaista kotia kera lapset paskaisine vaatteineen. Ymmärrätkö sellaista?

No mä olen sitä mieltä, että jos kodit oli tosi paskaisia, niin niissä on varmaan aika pahoinvoiva perhe. Ja jo pelkästään paskainen koti ja hoitamattomat lapset on syy lähteä selvittämään tilannetta lastenhuoltoon (johon Sörhiksellä on velvollisuuskin ammattinsa puolesta).

Vähän kyseenalaista MUN mielestä vaan taivastella asiaa täällä, ainakin silloin kun tosiaan on aivan helposti tunnistettavissa.

Mutta juu: en mä ymmärrä liioin jos koti on aivan paskainen. Mä en tosin semmoisissa kodeissa ollut kuin lapsuudessani ja meidän perheessä olikin vakavia ongelmia muutenkin.

Mäkään en jaksa kahlata koko ketjua läpi....

Mietin vaan.....

Täysin OT: Edelleen, ja yhä vieläkin vain enemmän: Sinua kosisin, jos voisin! :D
:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

Nooo kyllä me sulle annetaan paskainen koti anteeksi. Vai oliko kotinne vain sekaisin? Vai ihan paskainenkin? Koska sellaistahan ap. aloituksesa tarkoitti. Eikö se sun vauva muuten koskaan nuku, kun olen nyt jokaisessa sun tekstissä kuullut että on KOKO AJAN tissillä eikä mihinkään voi mennä. Se on tosi harmi juttu kyllä.

Ollaan me ulkona käyty tänään ja 2h käytiin auton kanssa ajelemassa,silloin nukkui hyvin.
Koti on kaaoksessa heti kun toi esikko levittelee lelujaan ja joka päivä pitää imuroida kun ulkoota tulee niin paljon hiekkaa yms äh ja mua niin paljon häiritsee kaikki kaaos täällä :x