Ja kaurapuuroko terveellistä, ei enää IKINÄ tässä talossa.

  • Viestiketjun aloittaja Sir
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehei:
Kyllä ne vilja tuotteet on sokerin lisäksi niitä huonoimpia hiilihydraatteja.Muodostuvat elimistössä suoraan sokeriksi.
No kokoviljatuotteet ei ole kyllä sama kuin kuoritut viljat. Karppaus ei toimi kaikille. Toiset pärjää paremmin monipuolisella ravinnolla johon kuuluu myös kokoviljatuotteet. Ärsyttää tuollaiset aivopestyt one size fits all paasaajat.
Jaa-a. Ja täysjyväviljatuotteita suositellaan diabeetikoille ja korkeasta kolesterolista kärsiville koska esim. kaura "syö" kolesterolia.. täähän käy mielenkiintoiseksi.
 
tutkippa oikeasti
Alkuperäinen kirjoittaja ja pah:
Alkuperäinen kirjoittaja home:
Alkuperäinen kirjoittaja Uutta tietoa:
Mä en leseitä suosittele kellekkään.Paitsi hevosille.Estävät raudan ja muidenkin vitamiinien imeytymistä.Kuitu lähteiksi riittää kasviste ja marjojen kuidut.Viljoista ei ole kuin haittaa.
:D
Asiantuntija selväsi.
Ja tälläiset tuskailee lasten ruokailujen, liikakilojen yms. kanssa
Ja höpö höpö.
Yllättäen ne lihavimmat kassalla ostaa paljon vilja ja kevyttuotteita.
Nykytiedon mukaan hiilihydraatit lihottaa.Ei rasva.
Kevyt tuotteet on kyllä huuhaata, mutta täysjyvä ei.
 
vieras
No mut mitä hyötyä siitä puurosta loppujen lopuksi on, jos sen kanssa on kuitenkin syötävä leipää.

Ja mäkin olen saman huomannut, puuro ei todellakaan mulla pidä nälkää edes sitä 3-4h. Kerran oltiin kylässä, syötiin aamupalaksi puuroa, niin mua rupesi oikein heikottamaan ennen seuraavaa ruokailua..
 
Mä oon kyllä kans huomannut, että puuro ei pidä nälkää. Mun mielestä se jopa vaan LISÄÄ sitä. Jos en aamulla syö mitään, ei nälkä oo vielä kova oikeaan ruoka-aikaankaan, mutta puuroa jos syön, niin pakko on viimeistään kahden tunnin päästä saada kunnon ruoka, tai rupeaa tavarat lentelemään.
 
mie
Toukokuussa tuli radiosta juttu missä oli tutkittu (ihan tieteellisesti) että MIKÄ YKSITTÄINEN RUOKLAJI ON TERVEELLISINTÄ = millä ihminen eläisi pidimpään sairastumatta ja vastaus oli MAITOON KEITETTY KAURAPUURO ;) AInut mistä tulisi puute pidemän päälle on c-vitamiini
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehei:
Kyllä ne vilja tuotteet on sokerin lisäksi niitä huonoimpia hiilihydraatteja.Muodostuvat elimistössä suoraan sokeriksi.
No kokoviljatuotteet ei ole kyllä sama kuin kuoritut viljat. Karppaus ei toimi kaikille. Toiset pärjää paremmin monipuolisella ravinnolla johon kuuluu myös kokoviljatuotteet. Ärsyttää tuollaiset aivopestyt one size fits all paasaajat.
Kokoviljat on vielä pahempia kuin kuoritut.

Ärsyttää kun suomi kansa vain lihoo ja sairastuu kun mussuttaa niitä välttämättömiä viljojaan ja pyhää perunaansa.Kiitos ei mulle.
Mutta kukin tehköön parhaaksi kuten näkee.

 
miumau
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut mitä hyötyä siitä puurosta loppujen lopuksi on, jos sen kanssa on kuitenkin syötävä leipää.

Ja mäkin olen saman huomannut, puuro ei todellakaan mulla pidä nälkää edes sitä 3-4h. Kerran oltiin kylässä, syötiin aamupalaksi puuroa, niin mua rupesi oikein heikottamaan ennen seuraavaa ruokailua..
Puurossa tulee myös nestettä ja siksi se on hyvästä lapsille ja vanhuksillekin erityisesti. Se paketti lisää aineenvaihduntaa. Enpä tiedä pitääkö se yksi jogurttipurkillinen jogurttiakaan yksistään nälkää.
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut mitä hyötyä siitä puurosta loppujen lopuksi on, jos sen kanssa on kuitenkin syötävä leipää.

Ja mäkin olen saman huomannut, puuro ei todellakaan mulla pidä nälkää edes sitä 3-4h. Kerran oltiin kylässä, syötiin aamupalaksi puuroa, niin mua rupesi oikein heikottamaan ennen seuraavaa ruokailua..
Ei tarvi syödä leipää!
Syöt tarpeeksi sitä puuroa, eli täyden lautasellisen, siihen päälle pari lasia vettä niin jo on kumma jos ei pärjää sitä 3-4 h.
Kannattais ehkä sitten tarkistaa ruokailu tottumuksia että on liian suuret annokset kyllä jos tuolla ei pärjää
 
vieras
Mutta siis, jos kaikille naisille, koosta ja ruokailutottumuksista välittämättä, laitettaisiin eteen tismalleen samanlainen ateria, niin sen pitäisi sitten olla tarpeeksi ihan jokaiselle, koska näin on joku asiantuntija sanonut? Sekö on tässä pointti taas?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut mitä hyötyä siitä puurosta loppujen lopuksi on, jos sen kanssa on kuitenkin syötävä leipää.

Ja mäkin olen saman huomannut, puuro ei todellakaan mulla pidä nälkää edes sitä 3-4h. Kerran oltiin kylässä, syötiin aamupalaksi puuroa, niin mua rupesi oikein heikottamaan ennen seuraavaa ruokailua..
Ei tarvi syödä leipää!
Syöt tarpeeksi sitä puuroa, eli täyden lautasellisen, siihen päälle pari lasia vettä niin jo on kumma jos ei pärjää sitä 3-4 h.
Kannattais ehkä sitten tarkistaa ruokailu tottumuksia että on liian suuret annokset kyllä jos tuolla ei pärjää
Täh.. No enpä usko että on kyse mun liian suurista ruokailutottumuksista. Jos syön esim. 1(-2) viipaletta ruisleipää aamuisin niin jaksan ihan hyvin sen 3-4h
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut mitä hyötyä siitä puurosta loppujen lopuksi on, jos sen kanssa on kuitenkin syötävä leipää.

Ja mäkin olen saman huomannut, puuro ei todellakaan mulla pidä nälkää edes sitä 3-4h. Kerran oltiin kylässä, syötiin aamupalaksi puuroa, niin mua rupesi oikein heikottamaan ennen seuraavaa ruokailua..
Ei tarvi syödä leipää!
Syöt tarpeeksi sitä puuroa, eli täyden lautasellisen, siihen päälle pari lasia vettä niin jo on kumma jos ei pärjää sitä 3-4 h.
Kannattais ehkä sitten tarkistaa ruokailu tottumuksia että on liian suuret annokset kyllä jos tuolla ei pärjää
Täh.. No enpä usko että on kyse mun liian suurista ruokailutottumuksista. Jos syön esim. 1(-2) viipaletta ruisleipää aamuisin niin jaksan ihan hyvin sen 3-4h
Ai pelkkää kuivaa ruisleipää?
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut mitä hyötyä siitä puurosta loppujen lopuksi on, jos sen kanssa on kuitenkin syötävä leipää.

Ja mäkin olen saman huomannut, puuro ei todellakaan mulla pidä nälkää edes sitä 3-4h. Kerran oltiin kylässä, syötiin aamupalaksi puuroa, niin mua rupesi oikein heikottamaan ennen seuraavaa ruokailua..
Ei tarvi syödä leipää!
Syöt tarpeeksi sitä puuroa, eli täyden lautasellisen, siihen päälle pari lasia vettä niin jo on kumma jos ei pärjää sitä 3-4 h.
Kannattais ehkä sitten tarkistaa ruokailu tottumuksia että on liian suuret annokset kyllä jos tuolla ei pärjää
Täh.. No enpä usko että on kyse mun liian suurista ruokailutottumuksista. Jos syön esim. 1(-2) viipaletta ruisleipää aamuisin niin jaksan ihan hyvin sen 3-4h
No, sitten kannattaa tarkistaa miten paljon rasvaa yms. vedät leipien mukana jos ne muka pitää pidempään nälän poissa
 
Hei
Mutta onneksi näille kauraapuuron vastusta äideille ja isille on tullut markkoille nämä energia juomat, patukat, purkat jne...joita sitten voi opettaa lapsetkin vetämään ennen kuin normi ruokaa
 
jaahas.. meillä syödään kaurapuuroa, joka kerta siinä on noin desi erilaisia marjasurvoksia. lisäksi lasi maitoa ja hapankorppua/muuta leipää. ja kyllä ihan aikuinenkin pärjää sillä siihen asti että on ruoka-aika n.klo 11-12.

ihmisiä on erilaisia, jotkut tarttee muuta aamupalaksi kuin te.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut mitä hyötyä siitä puurosta loppujen lopuksi on, jos sen kanssa on kuitenkin syötävä leipää.

Ja mäkin olen saman huomannut, puuro ei todellakaan mulla pidä nälkää edes sitä 3-4h. Kerran oltiin kylässä, syötiin aamupalaksi puuroa, niin mua rupesi oikein heikottamaan ennen seuraavaa ruokailua..
Ei tarvi syödä leipää!
Syöt tarpeeksi sitä puuroa, eli täyden lautasellisen, siihen päälle pari lasia vettä niin jo on kumma jos ei pärjää sitä 3-4 h.
Kannattais ehkä sitten tarkistaa ruokailu tottumuksia että on liian suuret annokset kyllä jos tuolla ei pärjää
Täh.. No enpä usko että on kyse mun liian suurista ruokailutottumuksista. Jos syön esim. 1(-2) viipaletta ruisleipää aamuisin niin jaksan ihan hyvin sen 3-4h
Ai pelkkää kuivaa ruisleipää?
No en, vaan käytän sipaisun Floraa päälle, usein myös salaattia / kurkkua ja/tai siivun naudanpaistia. Mutta ei se puuro sen paremmin sitä mun nälkää pidä vaikka laittaisin voisilmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hetki:
Juu pettua vaan pöytään.On se jännä kun riiputaan väkisin pula-ajan ruuissa vaikka parempaakin on tarjolla.

Mitä vikaa "pula-ajan ruuissa"? mustikka ja puolukkakin epäterveellistä?
Nimim.reserviläisnainen joka käyny pula-ajan ruokakurssin..musta alko tuntuun siellä,että ne söi aikonaan terveellisemmin kuin nykyään!
 
mieti
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Mutta onneksi näille kauraapuuron vastusta äideille ja isille on tullut markkoille nämä energia juomat, patukat, purkat jne...joita sitten voi opettaa lapsetkin vetämään ennen kuin normi ruokaa

Niin varmaan joo.
Itse kyllä mielummin syötän jotain raviteikkaampaa lapsille kuin kaurapuuro.
Esimerkiksi juurikin munakas.
Hiilihydraatti tietoiset ihmiset on muutenkin tarkempia ravintonsa suhteen.Vältetään mm. lisäaineita ja syödään "puhdasta" ruokaa.
 
miu
no kyllä mulla on kolmen tunnin päästä nälkä vaikka mitä söis aamulla. se on sitä tehokkainta aikaa aamupäivä, jolloin varmasti myös kuluttaa paljon. iltaa kohden kulutus laskee ja voi syödä kevyemmin. olisi ihan terveellistä muutenkin parin-kolmen tunnin välein syödä.
 

Yhteistyössä