R
Rollolainen
Vieras
Minusta tää uus systeemi on parempi.
ihan helppoahan tuo käyttö on, kyllä sen meidän teinitkin osaa
ihan helppoahan tuo käyttö on, kyllä sen meidän teinitkin osaa
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Joo, kyllä mä sirukorttia osaan käyttään. Siru joko itseensä tai ylöspäin ja koneen sisälle. Mutta tää plussakortin lukeminen, jossa ei ole sirua, on mulle uutta. Ja tää tuottaa mulle hankaluuksia. Mutta jos mä katon ensikerralla, että miten se vetää sen siitä, ni jospa sen siitä oppii. Vaikka tää tuntuu yhdeltä askeleelta lähemmäksi itsepalvelukassoja... Katsotaan että nyt ihmiset osaavat vetää korttinsa, että eiköhän ne osaa sitten jo lukea viivakooditkin itse...
Suurempi ihme minulle on vanhukset (ja muutkin), jotka eivät onnistu maksamisessa edes käteisellä. Luulisi sentään fyysistä rahaa nähneen aiemminkin. Ohje mummomaiseen kassakäytökseen:
Rahapussi pitää kätkeä mahdollisimman syvälle lampaan kokoiseen käsilaukkuun. Ja kun olet saanut ostokset ladottua hihnalle, älä missään tapauksessa ala vielä etsiskellä laukusta lompakkoa ja lompakosta rahaa. Odota, että kassaneiti on piipannut kaikki ostokset ja ilmoittanut loppusumman, ennenkuin aloitat lompakonmetsästyksen laukustasi sotaobligaatioiden ja hapantuneiden karkkien seasta. Mikäli aloitat lompakonmetsästyksen liian aikaisin, et viivytä takanasi olijoita tarpeeksi.
Myöskään ensimmäisellä käteen sopivalla rahalla ei ole soveliasta maksaa; jos ostoksesi maksavat 17,90, sitä ei voi maksaa lompakosta löytyneellä viidenkymmenen euron setelillä! Sen sijaan kaiva esiin kaikki mahdolliset tsaarinaikaiset kolikot kassaneidille. Mitä pienempiä, sen parempi.
Kun saat ostoksesi maksettua, kysele kassalta mistä hyllystä löytyy sulhaspiirakoita tai muita buurisodassa nautittuja herkkuja. Pohdi pari minuuttia, pitäisikö sinun mennä vielä hakemaan niitä, kunnes kassaneidillä keittää ja se juoksee itse etsimään niitä eineksiäsi, joita ei ole valmistettu noin sataan vuoteen.
Kassaneidin palattua vittuile siitä kuinka nykyään on vaikeaa kaikkien etukorttien sun muiden kanssa. 90-luvun lama ei tuntunut miltään verrattuna S-etukortin käyttöön.
Ihan lopuksi, pyydä kassaa rikkomaan se viidenkymmenen euron seteli jotta voit mennä tunkemaan kolikoita hedelmäpeliin. Voivottele samalla kuinka kaikki on nykyään kallista, eläke pieni ja EU syntiä.
Vittu.
Taidatkin olla mies? Naiset saavat ongelman aikaan aivan pienemmästäkin asiasta.Mä olen sitten varmaan kummallinen kun en koe noita asioota vaikiaksi, ongelmalliseksi ja ärsyttäväksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Väiski;22978918:Rahakortti ( mieluiten yhdistelmänä ) on nopea ja käteiseen verrattava anonyymin maksamisen ratkaisu ilman pin-koodia. Vielä parempi on jos se on etäluettava kuten julkisen liikenteen kortit. Kuitista näkee saldon ja kotikoneella voi ladata saldoa lisää. Nokia kehittää kännykkämaksamista. Etäluettavan kortin tavoin toimivalle kännykälle voi ennustaa jättimenestystä.
On kyllä rasittavaa, että siinä rakkineessa ei voi olla kuvaa siitä, miten päin se kortti siitä vedetään. Nopeuttaisi huomattavasti, ja säästäisi hermoja.