IVF

• Viestiketjun aloittaja Tuntemukset vatsassa
  • Ensimmäinen viesti
Tuntemukset vatsassa
Kyselen nyt tällaista, johon on varmaan miljoona vastausta tälläkin palstalla, mutta ei nyt osu silmään: JOs raskaus on alkanut, niin voiko siitä huolimatta tulla kuukautismaisia oireita, kuten turvotuksen tunnetta ja pakotusta alavatsalle? Minulla on nyt alkioiden siirron jälkeen pp6 tai pp7 riippuu mistä se lasku alkaa, ja tänään on jo tullut paineen tunne kuten aina kuukautisia ennen. Ja lisäksi vihlaisee lievästi aina aika ajoin.

Mulla alkio siirrettiin 27.11, ja parin päivän päästä alkoi vatsaa nipistellä ja rinnat oli kipeät. Vatsaa nipistelee vieläkin silloin tällöin. Mulla on nyt pp10 menossa ja tein aamulla kotiraskaustestin, ja kyllä siihen 2 viivaa tuli, toinen himmeesti mut kuitenkin. Nyt jännittää ihan älyttömästi et pitääkö se testi paikkansa, oonko oikeesti raskaana... Onx muilla kokemuksia noista kotitesteistä?

IVF
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 12:18 jonna kirjoitti:
Mulla alkio siirrettiin 27.11, ja parin päivän päästä alkoi vatsaa nipistellä ja rinnat oli kipeät. Vatsaa nipistelee vieläkin silloin tällöin. Mulla on nyt pp10 menossa ja tein aamulla kotiraskaustestin, ja kyllä siihen 2 viivaa tuli, toinen himmeesti mut kuitenkin. Nyt jännittää ihan älyttömästi et pitääkö se testi paikkansa, oonko oikeesti raskaana... Onx muilla kokemuksia noista kotitesteistä?
Moi, minäkin tein kotitestin, olipas järkevää. Tein illalla juotuani litran limpsaa ja eilen oli pp5 :LOL: No yllätyksekseni siitä tuli miinus :LOL:

Millainen alkio sinulle siirrettiin, missä soluvaiheessa jne?

Ai niin, ONNEA plussalle :wave:

Mulle siirrettiin 8 soluinen alkio ja pakkaseen jäi yksi 6 soluinen alkio. Ens viikon maanantaina meen ihan kunnon raskaustestiin ja voi hitsi mikä pettymys jos se näyttääki negaa..... Mä kokeilin kans ekan kerran pp8 ja sillon näytti negaa. Ei varmaan plussaa näytä ennen pp10 jos vielä sillonkaan.

ippis
Jonna: kyllä se hyvinkin mahdollisesti plussaa meinaa. Itse tein ekan testin pp 9 (pas) ja tuli haamuviiva joka sitten vahvistui. Joten kovasti peukkuja, että sinullakin vahvistuisi kunnon plussaksi! :)

Kyllä niitä menkkamaisia tuntemuksia jatkuu vielä plussauksen jälkeenkin, joten ei se välttämättä tarkota, että menkat ois alkamassa... ;)

Kovasti paljon plussaonnea molemmille!! :wave:

IVF
No niin. Mitäs nyt kun tänään on pp6 ja lugesteronin mukana on vuotanut laimeasti verta? Onko tää nyt tässä vai johtuuko se lugeista vai voiko olla kiinnittymisvuotoa, mitä sekin sitten on...?

Toivottavasti on jotain harmitonta se vuoto... Mulla ei oo tullu mitään vuotoa ni en tiiä onko normaalia. Ei oo lääkäri eikä kukaan puhunu et jotain vuotoa vois tulla, mut voihan raskaanakin ollessa tulla menkat, varsinkin alussa. Pidän peukkuja et ei oo mitään vakavaa ja pikkuinen on edelleen masussa ja kasvaa kovaa vauhtia! =)

Voiko tää oikeesti olla totta... Tein tänää töitten jälkee uuen testin ja plussaa näytti, vahvempaa ku eilen aamulla. Ihan uskomaton olo... Tuleeko musta todella äiti. Maanantaina saan vasta lopullisen vastauksen mutta lupaavalta näyttää... =) Meillä on vielä huomenna miehen kans 5-vuotis päivä, eli ollaa oltu 5-vuotta yhessä.Tää raskaus ois aivan mahtava 5-vuotis lahja.Lapsi syntyis vielä aika lähellä meiän hääpäivää..

IVF
Moi, onnea :wave:

Kerro vasta vuosipäivänä miehellesi iloinen uutinen :)

...jos ei se sitä naamastasi näe jo ennen :D

Mullakin se vuoto katosi jonnekin. Edelleen paineen tunnetta kuitenkin. Meinaan sunnuntaiaamuna testatataas, vaikka on vielä kovin aikaista. Mutta tulipahan hankittua noita testejä sellainen "varastoerä" :)

Joo eli meillä on sellanen historia,että alotettiin hoidot 2004. Meillä hoidot tehtiin luovuttajan munasoluilla eli jouduttiin siihen jonoon. Joskus 2005 päästiin jonoon ja nyt 2006 marraskuussa löytyi luovuttaja ja päästiin yrittämään ivf hoitoa ja heti ekalla tärppäs.Pakkasessa on vielä 1 alkio toista lasta ajatellen :D

Millasias ne vatsan viiltelyt nyt sitten on...? Mulla on vähän sentyyppisiä ollut muutaman päivän, kun ne välillä jo hävis. Huomenna pp12 menen verotestiin, eikös sinne saanut mennä jo pp12? Huomenna tulee punktiosta jo pp14 mutta jo siirrosta lasketaan niin pp12. En kyllä edelleenkään odota mitään :/

Kaikki tuntemukset jälleen kuviteltuja tai sitten kaikkien näiden toimenpiteiden ja hormonien aiheuttamia. Nega tuli veritestissä tänään pp12 (punktiosta pp14).

Hyvää joulunalusaikaa kaikille! :xmas:

Yhteistyössä