IVF Toukokuussa

Jospa nyt: kiitos kysymästä, ihan ok kuuluu. Pistelty on jo 4 päivää ja hyvin menee. Tosin tuntuu että kirvelyä on enemmän kun viime kerralla sekä lisäksi pistoskohta hieman vuotaa verta joka kerta. Edellisellä kerralla ei tuota ollut.

Huomenna olisi labra ja pe on sitten eka kontrolliultra. Toivon todella että siellä olisi monta kunnon kokoista solua, ettei ekan IVF:n tuuri toistu.

Palaillaan!
 
Moikka, mun tuhru muuttui sitten menkoiksi :headwall:
Harmittaa ja on pettynyt olo. Itkettää jaottaa päähän. No, eka IVF:hän tää vasta oli, mutta odotukset oli kuitenkin inssejä korkeammalla ja kai se odotuksen määrä on suhteuttena pettymykseenkin. Nyt ilmeisesti tässä täytyy pitää huilauskuukausi välissä ja sitten taas ottaa uusiksi. Toivottavasti silloin saatais talteen jotakin pakkaseenkin.
No, toivon kuitenkin paljon tarrasukkia jo plussanneille ja paljon plussia piinailijoille. Tilastollisesti jonkun pitää onnistuakin
;)
 
JEP
Mukavaa, että on näin paljon porukkaa kertynyt listalle. Ja hirveästi myötätuntokyyneliä negoista. Toivottavasti pian alkaa plussia löytymään!

Täällä on sumuttelut aloitettu viikko sitten perjantaina ja ei ainakaan kuukautisia hidastaneet yhtään, kun alkoivat jo kp 27 eli tiistaina. Kestivät kyllä eilisiltaan saakka, joten jospa suprecurilla olisi jotain vaikutusta, ainakin pidensivät vuotoa. Minä sössin edellisen kierron teroilla, kun "aikaistin" vahingossa kiertoani alkamalla syömään teroja jo kp 10 eli se saattoi hieman vaikuttaa myös että nytkin kierto oli lyhyehkö. Aika pitkään joudun kömmähdykseni seurauksena sumuttelemaan, koska eka ultra on vasta 21. pvä. Olisin melkein jo tällä viikolla päässyt ultraan ja saanut piikittelyohjeet, mutta eiköhän lääkäreillä ole jotkut koulutuspäivät. Jotta yhtälö olisi täydellinen olen itse seuraavalla viikolla työmatkalla, eli näin ollen alkuperäisessä aikataulussa pysytään.

Hirveästi huolestuttaa ja jännittää koko homma. Kamala pelko on myös takaraivossa, että ekaa kertaa kun kokeillaan ei lääkkeet tehoa tai tulee jotain muuta vastoinkäymistä. Tätä on odottanut jo niin kauan, että huolestuttaa jo huolestuttaminenkin :headwall:

Mies on vahvasti sitä mieltä, että nyt tärppää ja toivon aivan koko sydämestäni sitä myös itsekin. Korkealta ja kovaa juhannuksena pöllähdetään maan pinnalle jos toisin käy.
 
NINAJOH..olen niin surullinen puolestasi,oikeesti oli koko ajan semmoinen olo että sinä onnistut,halusin että onnistut koska kannustit muita niin hienosti :hug: voimia nina ja kyllä teille vielä onnistaa :heart:
 
ninajoh muistan kanssa sen eka hoidon negatuloksen. En millään käsittänyt että tulos voi olla nega,kun lääkärikin sanoi suunnittelukäynnillä että "teillä on 50% mahdollisuudet onnistua".
Laitoin eka negatestin jälkeen ukkelin apteekkiin ostamaan kaksi uutta testiä, kaikki oli eri merkkisiä, ennenkuin uskoin että nega se on :'(

Ymmärrän hyvin pettymyksesi, koska eihän kukaan näihin hoitoihin lähtisi jos ei jollain tasolla
uskoisi hoidon päättyvän plussatestiin . iso :hug:

jospa nyt lomalaisena ja yökyöpelinä :D
 
Niin siinä sitten kävi kuin pelkäsinkin. Kävin tänään eka kontrolliultrassa ja tuloksena yks johtofollikkeli 15mm. Lääkäri oli tk lääkäri joka heittää yksityisellä keikkaa iltaisin. Vaikka se kuinka väänteli ja käänteli ,muuta ei näkynyt :'( Takana on nyt viitenä aamuna pisteltynä luverista 75iu+puregonia 225iuta. No lekuri lupasi ottaa mut aamulla gynen polilla ennen kasia vastaan että katsotaan paremmalla ultralla, mutta...

Kun pääsin autoon soitin hoitopaikan lekurille, joka oli samaa mieltä kuin minäkin että hoitoa ei kannata jatkaa. Kyllä nyt ois pitänyt näkyä jo muitakin 5-12mm folleja, kertoi että jos pistelyä jatkaa tuo johtofolli vaan kasvaa, muut ei. Ja inssihän meille ei tule kyseeseen kun johtimet on sököt.

Siinä oli sitten meidän hoitotaival, onhan tämä aloitettu jo joskus vuonna 2000 että eiköhän ole aika hyväksyä tosiasiat ja siirtyä elämään muuta elämää ja toteuttamaan muita haaveita.. Vaikka ainahan se tulee olemaan se lapsen mentävä aukko meitin elämässä...

Koittakaa te jaksaa sinnikkäästi tahkota hoitoja joilla vielä toiveita on ja hermot ja rahat riittää, pärjäilkää te vahvat naiset...

p.s kaappiin jäi viisi pakettia orgalutrania ja yksi avaamaton 600iun puregon sekä 5000 iun pregnyl :whistle:
 
Jospa nyt: :'( Täällä tuli ihan kyyneleet silmiin teidän puolesta :hug: Kovasti jaksamisia teille. Vaikka sydän itkee verta nyt niin elämässä on paljon hyviä asioita, nauttikaa niistä :heart:


Tänne ei mitään erikoista, hormoonit heittelee milloin mitenkin ja kovasti vaan odotan piikitysten aloitusta mutta siihen on ainakin kaksi viikkoa vielä.
 
Viivi73........................1.IVF...(vko 16)

Pieni ja hento ote...... 6.ICSI...(vko 18/lyhyt kaava)

Johanna72.................4.ICSI..(vko 18/lyhyt kaava)

Pilvikirsikka.................2.IVF...(vko 19)

Kummi........................1.ICSI (vko 20/pitkä kaava)

Puppeli......................2.IVF... (vko 20 pitkä kaava)

Halla..........................1.ICSI..(vko 21/pitkä kaava)

Valeunikko76.............2.ICSI (vko21/pitkä kaava)

Päivi68......................3.ICSI..(vko 21 tai 22/pitkä kaava)

Ronttuli08..................2.ICSI..(vko 22)

Puoli-enkeli................1.IVF..( vko 22/pitkä kaava)

JEP.............................1.IVF...(vko 23/pitkä kaava)

Siisami.......................3.ICSI..( vko 23/pitkä kaava)

iitukka.......................1.ICSI...(vko23/lyhyt kaava)

Finttu.........................2. ICSI ?

Pimazu...................... 1.ICSI ??

Plussanneet:

 
Voimia jospa nyt :hug:
Kyllä sitä tulee kyyneleet silmiin aina kun lukee ihmisten haaveiden epäonnistumisia. Näissä tilanteissa on niin sanaton, eikä osaa oikein sanoa kaikkia niitä asioita, joita mielessä kuitenkin pyörii. Olen todella pahoillani.
 
Moi Kummi! Mulla ei viime syksynä ekassa IVF:ssä synarela vaikuttanut toivotulla tavalla. Sen takia jarrupiikki. Mutta voi olla että joiudun sitäkin vielä vähän käyttämään jarruna. Eilen oli nolla ultra ja ensi viikon tiistaina rupean piikittämään menopuria 300 yksikköä/pv.
Ennen oon pistänyt puregonia. 20.5 on ultra. Hirveet hikipuuskat on tullut tosta jarrupiikistä. Yöllä oon ihan hiestä märkä. Mulla on kohdussa myooma joka on ollut 2,5 cm:n kokoinen ja joka oli nyt vähän kasvanut ja lääkäri sanoi että odotellaan ensi viikkoon asti ennen kuin alan pistämään josko myooma olis siihen mennessä vähän pienentynyt.
 
Moikka. Meillä on tuon listan mukaan molemmilla vko 20 toimenpide. Onko sulla vielä tarkempaa aikataulua? Miten sulla on muuten mennyt pistojen jne kanssa.

Mulla on eka ultra pe. Eilinen etrodili arvo oli 0,22, joten Puregon annosta nostettiin 175->225. Lisäksi sumutan Synarelaa. Toivottavasti siellä olisi monta solua jotka ovat jo isoja.

Kirjoittele fiiliksiäsi!
 
Moikka!

Olipa tosi surullista luettavaa, jospa nyt. Iso :hug: . Elämä potkii välillä liiankin kovasti ja tuntuu olevan epäreilu. Voimia, jaksamista.

Moi Puppeli ja muut (olikos meitä muita?) 20-viikkolaiset :) . En muistakaan, milloin viimeksi on tullut kirjoiteltua...Täällä menee kai ihan odotetulla tavalla. Maanantaina kävin ultrassa mutta koska olin piikittänyt vasta 5 päivää, punktion tarkkaa ajankohtaa ei voitu vielä sanoa. Uusi ultra perjantaina ja ensi viikon ma, ti tai ke sitten punktio. Olo on ollut tosi paljon parempi, kiitos synarelan lopettamisen. Puregonia pistän nyt 200-225 ja orgalutranin ekan piikin tökkäsin eilen mahaan. Se piikki on tosin aika ärsyttävä :eek: . Ohjeissa sanottiin, että pitää painaa ensin vähän, että piikkiin tulee yksi pisara. No se mäntä(?) oli niin jäykkä, että vaikka kuinka kevyesti painoin, putkesta roiskahti kyllä enemmän kuin yksi pisara...Toivottavasti ei kuitenkaan pilaa kuvioita. Onko teillä ollut vastaavanlaisia ongelmia? Onko Puppeli sulla onnistunut piikitys? Mulla ei muuten mitään verikokeita otettu...Olisikohan pitänyt...?
Soluja näytti maanantaina olevan kymmenkunta, koko välillä 6-10mm, muistaakseni. Noistakaan luvuista en osaa sanoa kuin mitä lääkäri totesi, ts. normaalia vauhtia mennään...
Kuullaan Puppeli perjantaina lisää!
Ja tsemppi muillekin! Onko piinaajilla piinaava tilanne, Kukka jne...?
 
Täällä on todella piinaava tilanne. Perjantaina pitäisi testailla. Tänään on kyllä ollut semmoinen tunne, ettei tästä tule mitään. On ollut kolme päivää alavatsa kipeä ja alaselkä ja tänään tullut vähän tuhrua :( . Ei nyt vaan jaksa olla niin positiivisella tuulella.
 
Täällä 35 vuotias senkundäärilapseton .
Aloitin Synarelat viikko sitten ja piikitykset suunniteltu viikon päähän. IVF toukokuun viimesellä viikolla.
Kertokaapa nyt heti kärkeen, että Synarelan aikana alkoivatko menkat?
Mulla alkoivat tänään ja en yhtään muista, miten se meni edellisellä kerralla. Pitääkö tässä alkaa soittelemaan klinikalle, onko teho hävinnyt vai toivottua nämä menkat??
 
moikka tikru-72, mun piti ainakin heti kuukautisten alkamisen jälkeen mennä ultraan, jolloin selviää piikittelyn aikataulu. Mä aloitin tänään sumut ja arvio on et ens ke olisi 0 ultra ja loppu aikatalu selviää sen jälkeen.
 
Mulla piikitys on mennyt ihan hyvin. Aina iltaisin klo 20 pistän piikin ja aina on se pisara tullut neulan kärkeen. Tosin silloin kun aloitan uuden putkilon ainetta tulee luonnostaan enemmänkin, mutta en ole jaksanut stressata siitä.

Mulla on aina otettu labroja (estrodili(?)) joiden pohjalta on seurattu että miten annostus riittää. Tämä siis ultran lisäksi. Aina on annokseni noussut labra-arvon pohjalta, joten itse pidän hyvänä että on vuorotellen labra ja ultra.

Niin ja olen hoidossa Hesan Väestöliitossa. Mutta kirjoittelen sitten perjantaina että mitä ultra sanoi. Sulla on ultra näköjään kanssa tuolloin, joten palaillaan kuulumisilla tuolloin!
 
Heips! Minä myös ilmottaudun mukaan...odottelen tässä menkkoja että pääsen ilmoittautumaan naikkarille. Meillä on edessä eka icsi. Onko kenelläkään tietoa miten tuo kesätauko vaikuttaa? Vieläkö ehtii ennen taukoa hoitoon?
Taustoista sen verran, että itselläni on Pco ja miehellä " muutama elävä siittiö" elikkä suoraan mennään ics:hin.
 
Kiitos tiedosta Puppeli!
Siis mitä tarkoitat "uudella putkilolla"? Orgalutranissa mulla ainakin on vain yksi käyttövalmis neula, joka pistetään mahaan ja sitten heitetään pois...Ja siinä neulassa on aina ilmaa (aika paljon, lähes puoleen väliin saakka) enkä tiedä, pitääkö sekin poistaa vai riittääkö, että kärkeen tulee vain se tippa. Taisi olla vähän sekavasti selostettu...Mutta jos joku osaa antaa tuosta ohjeita, niin kiitos! :flower:
Perjantaihin....
Ja tervetuloa syksynsävel! Naikkarin aikatauluista en ikävä kyllä osaa vastata mutta julkisella jonot voivat olla jopa puoli vuotta. Tsemppi teille!
 
Kiitos kummi =) meillä tulee tuo puolen vuoden jonotus tässä kuussa täyteen ja vihdoin pääsisi tosi toimiin. Kaikenkaikkiaan tutkimuksissa ravattu 1,5 vuotta ja nyt sit vihdoin toimintaa :D tosin pelkään vaan, että sanovat että aloitetaan sitten kesätauon jälkeen..perus pessimisti siis olen, aina varautumassa pettymykseen, aargh. :headwall:
 
Tarkoitan tuolla "uudella putkilolla" Puregonia. Yhdestä putkilosta ei tule kuin 2-3 päivän annos minulle, joten sen putkilon vaihtaminen kynään aiheuttaa aina ekassa pistossa aineen ylitse tulemista. Ja joka kerta minäkin uuden neulan otan.

Lääkärini on sanonut että se riittää jos neulan päähän tulee nestetippa. Silloin ainakin suurimmat ilmatkuplat ovat poissa. Ja lisäksi, mehän ei pistetä suoraan suoneen, joten sillä ei ole väliä meneekö mukana hieman ilmaakin.

Mä en käytä tuota Orgalutrania, joten siitä en osaa sanoa suoraan. Mutta huomisiin!
 
Ronttuli, mä olin toista viikkoa saikulla synarelan takia...Sitten vasta tajuttiin, että pahoinvointi (ja ripuli!) on lääkkeestä kiinni. Ja vaihdettiin orgalutraniin, jolloin vointi heti parani. Kannattaa heti kysellä, jos kovin pahaksi äityy. Rintakarvoja ei vielä ole kasvanut :LOL: .
 

Yhteistyössä