IVF Toukokuussa

Johanna72Me ollaan alotettu hoidoissa 5/07, mutta sillon otettiin vaan verikokeita ja mieheltä simppanäyte ja pistämiset ja inssit alotettiin vasta 8/07. Inssejä takana kaks, joista laihat tulokset. Miehellä on huonosti liikkuvat simpat, joten joulukuussa tehtiin sitten eka ICSI, josta nega. Tammikuussa PASissa siirrettiin kaks huurunenua, mutta eivät kiinnittyneet. Tarkotakko muuten tolla 3d viljelyllä kolmen päivän viljelyä?

Hyvää viikon alkua kaikille! Lähtee rientään töihin..
 
Meillä ensimmäinen käyntiaika 7.4 Tayssissa. Silloin varmistuu aikataulut yms. Nyt hoidot suunniteltu viikolle 22.
Niin ja ylempänä kyseltii ikää niin meillä molemmat on juuri 28 v rajapyykin ylittäneitä.
Syynä lapsettomuuten munasolujen "vahvakuori" ja ei niin hyvät simpat. Yritystä takana on jo 4 vuotta, joista hoidoissa 1,5 vuotta.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Hanneli-78, juu tarkoitin kolmen päivän viljelyä. Pidempää eivät Taysissa tee. Itseäni kiinnostaisi tietää, että lakkaavatko tosiaan jakautumasta kahden päivän jälkeen. Toisaalta kun muniksia tulee niin vähän, niin eihän niitä kannata uhrata tieteelle. Kohdussa on kuulemma parhaat edellytykset alkion selvitä. Kaippa ammattilaisia on uskottava. Toisaalta haluaisi saada tietää mikä on vikana.

Tosi kiva, kun täällä on muitakin Taysilaisia. Ties vaikka törmättäisiin/oltaisiin jo törmätty siellä. Itse odottelen edelleen tätiä, jotta saan soittaa Taysiin ja suunnittelu voi alkaa. Mitä muuten olette tykänneet Taysista/lääkäreistä/toimenpiteistä?
 
Olin eilen toista kertaa vyöhyketerapiassa ja se oli kyllä ihanan rentouttavaa. Terapeutti on ammatiltaan kätilö ja hoitanut useita lapsettomia kuulemma ihan hyvin tuloksin. Aion käydä siellä todennäkösesti siihen saakka, kun alotan pisteleen. Oon ollu myös kohta pari viikkoo vitamiini- ja hivenainekuurilla, jonka pitäis puhdistaa elimistö hormoneista ennen hoitoja. Toivottavasti ois ees jotain apua...

Iästä oli täällä kyselty. Ite oon 29 v. ja mies kohta 30 v.. Ehkäsyn oon jättänyt pois pari vuotta sitten eikä minkäänlaista tulosta oo vielä tullu. Viä ois pari kertaa mahdollisuus onnistua julkisella puolella hoidoissa, mutta nyt jo valmiiks pelottaa mitäs jos ei niistäkään onnistu. Ei ois ainakaan tällä hetkellä oikein varaa lähtee yksityiselle varsinkaan ICSI:iin. Kauheeta olla koko ajan huolissaan jostain!

Johanna72kyselit mielipidettä Taysista. Mulla ei oo ainakaan tähän mennessä pahaa sanottavaa. Joskus ottaa kyllä päähän, jos ajat ovat myöhässä ja ois kiire töihin tms. Viimeks passiin mennessä oottelin varmaan tunnin rakko räjähtämispisteessä siirtoon pääsyä ja sillon kyllä oli huumori kaukana. Eipä sitä tiedä tosiaan ollaanko Taysissa joskus törmäilty...
 
Hanneli-78: Juuri eilen miehen kanssa puhuttiin, että halutaan kokeilla vyöhyketerapiaa, mutta ei ole tietoa kenelle kannattaisi mennä. Tuo kertomasi terapeutti kuulostaa oikein hyvältä. Onko hän Treen läheisyydessä ja voisitko antaa hänen yhteystietonsa? Jos et viitsi tänne laittaa, niin yksärilläkin tulee perille.
 
Hanneli-78, Kävin ke ensimmäisessä hoidossa suosittelemallasi vyöhyketerapeutilla. Tykkäsin kovasti ja varasin jo sekä itselleni että miehelleni uudet ajat ensi viikolle. Kiitos paljon vinkistä!

Hyvää pääsiäistä kaikille! :wave:
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Pääsiäinen ja vapaat hujahti tosi nopeesti ja taas on alkanut arkinen aherrus. Työmotivaatio ei kyllä oo huipussaan, kun vaan ajattelen ens viikon lääkärikäyntiä. Onko kukaan muu menossa ens viikolla suunnittelukäynnille? Täytyykin alkaa miettiin jo kysymyksiä valmiiks, jos vaikka lääkäri osais sanoo jotain syitä miks alkiot ei oo kiinnittynyt.

Nyt onkin ollu ihanan seesteinen olo, kun hoidot on ollu tauolla. Epäonnistuneen passin jälkeen olisin ollu valmis alottaan heti uuden ICSI:n, mutta täytyy sanoo, että taukokin on tehnyt hyvää. Parisuhdekin on taas ollu kunnossa, kun ei olla ressattu koko ajan hoidoista. Tää on kyllä ehdottomasti rankin kokemus, mitä ollaan miehen kanssa käyty läpi tän kymmenen vuoden aikana, joka ollaan tunnettu. Vaikka välillä ollaankin oltu sotajalalla, niin silti tää on vahvistanut meiän välejä. Mites teillä muilla on parisuhde jaksanut?

Halla kiva, että sulla terot toimii ja homma etenee kuin juna. Koska oot menossa ultraan? Mäkin oon samaa mieltä, että ois kiva saada jotain listan tynkää aikaseks. Osaisko joku sellasen väsätä? En oo mikään tietokoneguru, joten multa se ei varmaan luonnistu.

Johanna72 hienoa, että tykkäsit suosittelemastani terapeutista! Oon menossa tänään sinne hoidettavaks ja jo innolla odotan iltaa. Kun vaan pääsis tossa myrskyssä turvallisesti perille..

Olipas kiva käydä taas kertoilemassa fiiliksiä! Meillä kaikilla alkaa H-hetki läheneen, joten nyt vaan on taas kaivettava taisteluvarastus esille ja edettävä uuteen taistoon. Toivottavasti tää myrskytuuli puhaltelee plussia tähän pinoon!

päivänjatkoja kaikille!
 
Halla, meillä hoito aikaistuu ja punktio on mitä todennäköisimmin vk18 (lyhyt kaava).

Hanneli-78, olin eilen toisen kerran käsittelyssä ja wau että oli rentouttavaa. Otin vielä perjantaillekin ajan. Toivotaan, että munasarjatkin alkavat toimia oikein toden teolla. Mies oli tänään ensimmäistä kertaa (päivällä, joten ette tainneet törmätä?) ja menee taas ensi viikolla. Monenko kerran "kuurin" ajattelit ottaa? Oletko myös magnesium/c-vitamiini-kuurilla? Meillä se on osoittautunut aikas tehokkaaksi puhdistajaksi.. :whistle: Harmittaa kyllä, ettei ole aiemmin tullut lähdettyä etsimään vaihtoehtoisia hoitomenetelmiä. Toivottavasti yhden kierron mittainen hoito auttaa.

Meillä myös on suunnittelukäynti ensi viikolla ja punktio on ajateltu viikolle 18. Eli samoissa aikatauluissa näytettäisiin menevän. Saas nähdä maataanko vierekkäisillä sängyillä? Minä olen kokenut nämä hoidot yhdistävänä tekijänä. Meillä on myös takana pitkä parisuhde (19v) ja välillä tuntuu, että luemme toistemme ajatukset, eikä puhumista tarvita. Tämä asia on pakottanut puhumaan, minkä olen kokenut todella hyväksi.
 
HallaKiitti hienosta listauksesta! Nyt pysyy vähän paremmin perillä siitä missä vaiheessa muut on menossa. Kyselit myös ehkäsystä. Mulla ei oo ollu omaa kuukautiskiertoon pariin vuoteen, joten ei oo kauheen todennäköstä, että tulisin raskaaks. Eli meille ei oo kyllä puhuttu mitään ehkäsystä.

Me ollaankin sitten Johannan kanssa ensimmäiset, jotka pääsee tosi toimiin. Eihän sitä tosiaan tiiä vaikka sää köllöttelisit verhon takana kuukauden päästä. Aikas hassua! Mä en kyllä viimeks kauaa kölletelly, kun olin elämäni kunnossa heti punktion jälkeen. Tunnin verran hoitsu sai mua pidäteltyä. Oon muutenkin välillä tällänen sähköjänis, joten välillä täytyy oikein tietoisesti miettiä, ettei rasita itteensä liikaa.

Mä otin töistä vapaata siirtoo seuraavan viikon ja oon aatellu vaan makoilla, jos vaikka olis jotain vaikutusta kiinnittymiseen. Ihanaa aatella sitä hetkee, kun toi punktio ja siirto rumba on ohi..



Johanna72 olin eilen illalla 'hiplattavana' ja oli kyllä taas niiiin ihanaa. Oon aatellu käydä siellä siihen saakka kunnes alan pistään, jos lääkäri ei kiellä. Siitä tulis semmoset viis kuus kertaa. Mä olin kanssa magnesium ja c-vitamiini kuurilla ja lisäks söin mivitotalia ja maitohappobakteereita. Nyt oon sitten jatkanut näitä kaikkia normaaliannostuksilla.

 
Hanneli-78, Toinen samanlainen sähköjänis täälläkin :ashamed: Sanoinkin vyöhyketätille, että aivan ihanaa, kun tällainen sähköjäniskin rentoutuu. Samanlaiset kokemukset oli myös minulla punktiosta. Saivat pidätellä minua sen tunnin siellä, kun olisin lähtenyt heti kotiin. Lääke tuntui vaikuttavan minuun hyvin vähän, joten sellaista pöhnäistä oloakaan ei tullut. Wau, olispa hienoa olla siellä samaan aikaan. Mikä päivä sulla on suunnittelukäynti? Jos vaikka törmätään jo sillä reissulla :wave:
 
Johanna oon menossa suunnittelukäynnille ens tiistaina eli 1.4 heti aamusta. Täytyy sitten rientää sieltä töihin. Mulla on onneks kymmenen ampullin setti menopuria vielä kaapissa, joten ei tartte ostaa ainakkan viä. Jos samoilla annostuksilla mennään kun viimeks, niin ois kyllä viä hankittava toinen. Harmittaa tää rahanmeno kun ei oo tuloksista tietookaan. Eilen just Tayssi muisti 226 eken laskulla ja harmittaa maksaa, kun mitään ei saatu viimeks aikaseks.

Viikonloppuna on tiedossa onneks rentouttavaa yhdessä oloa kaveriporukalla, kun mies lähtee viihteelle. Nyt sitten vaan täytyis ennen sitä saada tää perjantaipäivä kuluun töissä...

Hyvää viikonloppua!
 
Nostetaanpa ylös. Tulethan Hanneli-78 huomenna kertomaan suunnittelukäynnistäsi? Kukahan lääkäri siellä on tällä viikolla?

Mitä muille kuuluu? Viivi-73:n hoito lähtee aivan tuota pikaa käyntiin. Tsemppiä piikittelyihin.
 
Tää on nyt kyllä niin hanurista, kun mun punktio siirtyy tod.näk. viikolle 20 tai 21 eli ikuisuuden päähän. Lääkäri lähetti mut taas verikokeisiin, koska mun LH ja FSH on olleet alhaalla aiemmin eikä mulla oo tän takia ollu omaa kuukautiskiertoo. Alhanen hormonitaso johtui ilmeisesti alhaisesta painosta ja kestävyysurheilun harrastamisesta. Nyt oon kuitenkin saanu noin viis kiloo painoo lisää ja juoksemisen oon lopettanut kokonaan eli oman kuukautiskierron pitäis tän mukaan olla mahdollista, koska ennen ehkäsyn alottamista näin on ollu. Ultrassa munasarjat oli kuulemma ihan nätit mutta kohdun limakalvo ohut.

22.4 oon menossa kuuleen verikokeitten vastauksia ja jos ne on ok niin saan viikon keltarauhashormonikuurin ja katotaan tuleeko vuoto. Pistään alan tuli vuoto tai ei. Olipas selkeesti selitetty.

Nyt kyllä on ollu v...tuskäyrä aika korkeella tän päivän ajan. Harmittaa, kun olin suunnitellu nimenomaan mun loman ja kaikki siirron jälkeiselle viikolle. Ei pitäis näköjään suunnitella mitään. On tää taas niin epävarmaa..

Kauhee tilitys mutta nyt ketuttaa!
 
Yön yli nukuttuani alkaa tuntua kyllä, että noitten verikokeitten ottaminen voi olla ihan hyvä idea. Varmaan lääkäreidenkin on helpompi määrätä sopivat pistosannokset, kun tietävät mun omat hormoniarvot. Muutenkin toivon, että omat kuukautiset palaavat. Lääkäri tosin sano, että kestävyysliikunnasta johtuvan kuukautisten poisjäännin korjaantumiseen voi mennä parikin vuotta. No sitä odotellessa. Nyt täytyy taas reilu pari viikkoo olla ajattelematta koko asiaa ja keskittyä kaikkeen muuhun.

Joku kyseli noista meiän polimaksuista. Niitä ehti kertyyn 226 ekee ton edellisen ICSI:n ultrista, punktiosta ja siirrosta. TAYSissa kestää ton laskun tuleminen monta kuukautta, joten joulu- ja tammikuun maksut napsahti nyt vasta.

Aurinkoista päivän jatkoo kaikille!
 
Hanneli-78 Odottaminen on kyllä hirveää. Varsinkin, kun olet henkisesti latautunut johonkin aikatauluun ja sitten se ei pädekään. Saas nähdä miten meidän hoidon käy. Toisaalta olisi hyvä, jos ehtisi käydä pidempään vyöhyketerapiassa, mutta toisaalta taas haluaisin saada hoidot päätökseen. Kuka muuten siellä oli lääkärinä? Toivottavasti H.T.

Taysista tulee kyllä tosi myöhään noi laskut. On ikävä maksella epäonnistuneita hoitoja jälkikäteen. Olen usein käynyt maksamassa suoraan potilastoimistossa, niin ei tarvitse maksella niitä jälkikäteen.
 
Suunnittelukäynti on nyt takana. Seuraavasta kierrosta lähdetään "suorittamaan" viimeistä icsiä. Puregonilla mennään ja isolla pitoisuudella (300IU). Nyt vain odottelemaan menkkojen alkamista. Liekö vyöhyketerapiasta ollut apua, mutta ennen en ole huomannut ovulaatiota millään tavalla ja tässä kierrossa minulla oli kauhea päänsärky ovulaation aikoihin :)
 
Johanna72 kiva, että sulla alkaa homma rullaan taas eteenpäin! Melkoset annokset sulla, mutta toivottavasti se saa munistehtaat oikein kunnolla käyntiin. Oon ollu kanssa kauheen tyytyväinen vyöhyketerapiaan ja vaikka hoidot viivästyykin, niin positiivista on kun voi jatkaa tota terapiaa. Ens keskiviikkona taas 'hiplattavaks'...

Viivi73 missä oot luuraillu? Sulla on listan mukaan punktio viikolla 16. Tuuhan kertoon kuulumisia!

Aurinkoista viikonloppua!
 
Huomenta Hanneli-78 ja tietysti myös muut. Tämä on muuten mennyt aika tavalla meidän kahden vuoropuheluksi. Huhuu muut, tulkaahaan kertomaan kuulumisia ja fiiliksiä!! Viivi73 :lla on kovasti työkiireitä, joten hän ei varmaankaan siksi ole ehtinyt kirjoittelemaan.

Meillä olisi myös haluttu siirtää hoitoa muutama kk eteenpäin, mutta halusimme itse jatkaa nyt heti ja saada tämä asia päätökseen. Ajatukset alkavat olla jo siirtyneet tuonne adoption puolelle. Meillä oli ensimmäinen neuvontakäynti eilen ja alamme viedä sitä prosessia nyt innolla eteenpäin.

Mulla on aikaisemminkin tehty hoito samalla kaavalla ja samalle hevoskuurilla hormonia, mutta laihoin tuloksin. Mutta josko tämä hoitotauko, vyöhyketerapia ja vitamiinit&hivenaineet olisivat saaneet jotain positiivista aikaseksi?

Hauskaa perjantaita kaikille tasapuolisesti! Menenkin suoraan töistä taas "hiplaukseen". Voi sitten aloittaa viikonlopun rentona :D
 
Täällä on tosiaan kovin hiljasta ja aattelin tulla nosteleen meitä ylemmäs, ettei hävitä kakkossivulle.

Johanna72 adoptiojuttu kuulostaa tosi hyvältä. Saat ajatuksia pois tästä hoitorumbasta. Ties vaikka auttais hoitojen onnistumista, kun on muuta ajateltavaa kuin raskautuminen. Me ei olla aateltu adoptoimista. Itte oon ainakin sillä kannalla, että ollaan sitten ihan ilman lasta, jos omaa ei saada. Tosi kunnioitettavaa, että jotkut ovat valmiit tohon adoptioprosessiin. Ei varmastikaan tuokaan ole maailman helpoin tie.

Oon menossa tänään pikkuveljelle kyläileen. Varmaan aika rankka ilta tulossa, kun veljen avovaimo saa kesäkuun alussa vauvan ja on yritettävä skarpata, että saa omat tunteensa pysyyn kuosissa. Veli ja avovaimo tietää kyllä meiän hoidoista, mutta silti niittenkään on vaikee tajuta kuinka rankkoja aikoja me elellään. Äiti kerto kuinka se on alkanu jo kutoon nuttua pikkuiselle, mikä realisoi vauvan tulon oikein kunnolla. Oisin niin halunnu olla eka heidän lapsensa, jonka jälkikasvulle tehdään nuttuja. Ymmärrätte varmaan , mitä ajan takaa.

Onko muuten muilla IVF:ään menijöille suunniteltu menopurin käyttöö tai onko se ollu joskus käytössä. Mulla lähetään todennäkösesti tekeen hoidot taas sillä. Onko tietoo kuinka puregon poikkee menopurista?
 
Hanneli-78, pikainen vastaus koskien Menopuria. Se on eri hormoonia kuin Puregonissa. Minulla molemmat ovat toimineet yhtä huonosti eli molemmilla on saatu vain yhdeksi kerraksi siirrettävää.

Olen lukenut, että joillekin on käytetty sekä että näitä kahta. Olisi kiva kuulla onko silloin saatu parempia tuloksia (munasolujen määrä ja/tai laatu).
 
Vierailen pikaisesti teidän ketjussa kommentoimassa tuosta Menopurista :wave:
Minulle käytettiin hoidossa coktailia Menopur+Puregon, molempia pienellä annoksella. Soluja tuli jopa 24, jotka oli samankokoisia ja kypsiä. Itselläni tämä yhdistelmä puri siis todella hyvin!
Menopur sisältää LH.ta ja Puregon taas FSH.ta.
Jaksamista toukokuun hoitoihin! =)
 

Yhteistyössä