IVF- tai ICSI-hoidosta raskautuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yoslene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yoslene

Jäsen
07.11.2012
47
3
8
Heissan,

Olisi kiva kuulla kokemuksianne miten raskaus etenee ja millaista elämä lapsettomuushoitojen jälkeen on. Kauanko lapsettomuutta oli takana ennen alkanutta raskautta? Millaisia syitä lapsettomuuten teillä oli?
Me olemme selittämättömästi lapsettomia, minulla on lapsi ennestään. Tätä lasta yritettiin kaksi vuotta, kunnes ihanalla yksityisellä klinikalla lapsettomuuden syyksi todettiin vähäinen siittiöiden määrä. Meidän papu sai alkunsa ensimmäisen icsin tuoresiirrosta ja nyt mennään viikolla 5+5. Vielä on pari viikko aikaa varhaisultraan.
Toivottavasti kaikkien saavat tyhjään syliinsä kaipaamansa nyytin. :heart:

Millaisia arvoja raskaushormooniverikokeesta muuten saitte ja millä viikoilla?

Yoslene + papu

• Tykkää
Reactions: Lumi72
Oletkohan sama Yoslene kuin Lilyssa...? Ma olen siella Katie, eli jos olet sama mimmi, tiedatkin jo minun tarinani! ;) (Eli 4 vuotta lapsettomuutta, nelosluokan endo ja yliaggressiivinen immuunisysteemi, 3. IVF pelitti ja nyt ollaan rv 14+4.)

Muistaakseni mun raskaushormoniarvot mitattiin vain kahdesti IVF-klinikalla ihan siina alussa, joten en tieda enaa myohempia tuloksia; silloin kun raskaustestin jalkeisena paivana testattiin, se oli 192 ja siita 3 paivan paasta jotain 500:n pintaan, eli nousi normaalisti.

Voimia ja viela ihan hirmuisesti onnea alkuraskauteen! Hermostuttavaa aikaa... :heart:

Lumi72 / Katie, sama Yoslenehan minä. :). Kiitos vastauksestasi, olen tosi onnellinen teidän puolesta, että teitä vihdoin onnisti ja elän teidän odotusta mukana toivoen, että kaikki menee hienosti. Kumma ettei tällaista aloitusta löytynyt, vaikka tuolta hoitopalstaltakin moni ehti jo plussata. Tai ehkä ovat jo vahempia, en jaksanut kovin pitkälle selata. Kuulun kyllä fb:ssä lapsettomuusryhmään, mutta ei siellä oikein viitsi alkanutta raskautta hehkuttaa, eikä kysellä kokeneemmilta, vaikka mukana raskautuneita ja jo lapsen saaneita onkin. Pitäis ehkä perustaa se oma palsta, kun vain aika jostain riittäis kaikkeen. :O

Minua mietityttää nuo arvot, sillä minulla ne oli liki tuplaten enemmän kuin viitearvojen yläraja. Ivf-hoitaja sitten spekuloi tuplien mahdollisuutta, vaikka siirrettiin vain yksi. :O Olisihan se ihana tuplaonni, alunperinhän me toivottiinkin siirrettäväksi kahta alkiota, mutta hyperin riski oli sen verran suuri, että tyydyttiin vain yhteen. ;) Jännää on tosiaan. :heart:

Mahtavaa vointia, kirjoittele vain tännekin kuulumisiasi raskauden edessä. :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä