ivf: stä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sani

Jäsen
17.09.2004
320
0
16
mä pelkään, et mä joudun tohon ivf : ään .
se on todella kallis ja sitten se on siin huonoin , kun joutuu käymään montakin kertaa viikossa ultrissa ja muissa tutkimuksissa.
miten mun työn kans sitten käy??
mä kysyn nyt teiltä viisaammat , kun mä en tiedä ivf : stäkään oikeen mitään , et jos mulla ei tärppää inseminaatiosta mitä seuraavaksi ?
kun lääkäri sano ekaks tehään 3 inseminaatioo ja jos ei tuota tulosta niin sitten kai tutkitaan lisää.
mut mullahan pitäs kaikki olla kunnossa, koska olen parivuotta sitten ollu raskaana , mutta tuli kesken .
et miksi ihmeessä mulla pitäs ruveta kypsyttelee munasoluja jos ne on luonnollisestikin toiminut ennen ???

nyt pääsiäisen aikaan mulla olisi ollut ovis , mut siin oli just ne pyhäpäivät , joten en päässyt , mutta n. reilun kahenviikon päästä saa taas ruveta tikuttamaan ovista ..ja mä meen nyt siis toiseen inseminaatioon vasta !!

:wave:
Munasoluja kypsytellään siksi että niitä olisi mahdollisimman paljon silloin hedelmöityspäivänä kun punktio tehdään. Itselläni kypsyi 9 munasolua jotka kaikki saatiin punktoitua ja niistä neljä hedelmöittyi. Yksi tuoresiirrettiin maaliskuussa->neg. Pakkasessa vielä kolme kpl ja pas suunnitteilla toukokuulle. Itselläni on sekundaarinen lapsettomuus eli munasolut on kyllä joskus ollut ok. Muutenkin lapsettomuus on kohdallamme selittämätön...
Hoidot on toki kalliita mutta meillä suurin kustannus syntyi lääkkeistä kun ollaan kunnallisen puolen hoidoissa. Maksukatto lääkkeistä tuli nopeasti täyteen ja loppuvuoden korvattavat lääkkeet onkin sitten lähes ilmaisia =)
Mulla on ollut ymmärtäväinen esimies eikä ultrassa "ravaaminen" ole tuottanut ongelmia. Punktiosta saa kolme päivää sairaslomaa, josta tietenkin todistus työnantajalle. ...

Rohkeutta tulevaisuuteen ;)

kiitos!! mun työn antajalle en kyl halua kertoo!!se on sellanen höpsö ja möläyttelee kaikenlaista !!! meillä ei tiedä, kun perhe !!
eikä halutakkaan puhua !!
tai mies ei anakaan halua !

Mä en ole missään vaiheessa kokenut, että siellä joutuis "ramppaamaan" niin usein, että joutuis selittelemään tai itseään kävis rasittaa. Eihän siinä ole kuin pari kolme ultraa =)
Voihan sitä sanoa vaikka käyvänsä hammaslääkärissä, esim.juurihoidon tai useamman reiän takia voi joutua käymään saman verran :whistle:

Yhteistyössä