IVF-pelottaa!

Minulle tehdään ensi kuussa sitten viimeinen IUI eli neljäs. Kolmas ei napannut, joka kävi juuri tänään ilmi. Teille ei tarvitse tähdentää mitkä ovat tunnelmat... En usko, että neljäs nappaa joten sitten aloitamme IVF:ät. Minua karmivat hormonihoitojen sivuvaikutukset ja ennen kaikkea se neulan pistäminen emättimen senämän läpi (kun munasolut imetään)! Onko teille tehty IVF ja sattuiko kamalasti? Mitä lääkitystä saitte ennen prosessia? Mieheni serkun munasarjat keräsivät nestettä minasolujen imemisen jälkeen ja hän joutui sairaalaan! Onko tämmöisestä ollut kokemusta?
Minua pelottaa siksikin, että minulle yritettiin tehdä munatorvien aukiolo tutkimus (ruiskutetaan nestettä onteloihin) mutta tuskat olivat niin kovat ettei sitä voitu viedä loppuun. Eli olenko extraherkkä? Onko teille tehty tuota tutkimusta? :eek:
 
Mulla on munasolut kerätty julkisella puolella pienessä humautusnukutuksessa ja yksityisellä vahvassa lääkityksessä. Lääkettä sai heti lisää jos tuntui. Kipua ei ollut eikä komplikaatioita jälkeenpäin. Itse uskalsin hoitaa pistot vasta viidennessä ivf:ssä sitä ennen mies pisti tuonne yläpakaraan. Pistosharjoitusta saa kyllä kiitettävästi. =) Hormoonit ei tuntuneet mitenkään rankoilta koskaan ja hoitoja siis takana 6x ivf joista 3 lasta
 
Sinun kannattaa keskustella lääkärin kanssa etukäteen pelostasi jotta lääkärikin tietää kertoa tarkasti hoidosta.
En usko että kellään olisi hoito tyssännyt siihen ettei uskalla sitä aloittaa.
Punktion keräämiseen annetaan vahvat lääkkeet ja se on myös mahdollista tehdä nukutuksessa.
Nämä hoidot ei ole mitään verrattuna siihen mitä on tulossa eli synnytys....ja siihenhän kaikki tähtää.
 
Mulle on punktio tehty yhteensä viis kertaa näistä kolme IVF hoidon yhteydessä julkisella ja kaikki tehtii nukutuksessa. Kaks tehtiin IVM hoidon yhteydessä VLssä ja toinen kipulääkityksessä ja toinen nukutuksessa.
Kipulääkettä sain ihan riittävästi eli kipuja ei tuntunut.
Mulla on nestettä kertyny jokaisessa IVF hoidossa, mutta lepo on auttanu ja runsas veden juominen.
Keskustelu tosiaan hoitavan lääkärin kanssa noista sun peloista.
 
mulle on IVF tehty julkisella puolella ja punktio sillon humautuksessa... siis päässä pyöri kun väkkärä mutta jokaisen neulanpiston tunsin... johtuu siitä että mut on 2 kertaa leikattu ja endokin on tehny kiinnikkeitä mahan täyteen joten ne kiinnikkeet siellä tuntu.. puristin ukkoa kädestä vaan.
Ittensä pistäminen ei oo mitenkään helppo juttu... ainakaan mulle... istuin välillä puolikin tuntia ladattu ruisku kädessäni ja itkin etten voi sitä pistää... pahinta oli kun muutamana päivänä piti pistää 2 piikkiä... ei mulle niistä mitään sivuvaikutuksia tullu -onneks.
No, synnytys on sitten tosiaan vielä oma lukunsa...
en voi saada lasta muuten kun IVF-hoidolla, jotenka ekasta hoitokerrasta syntyny poika (8kk) jää mun ainokaiseksi... uudestaan en siihen rumbaan lähde vaikka poika onkin ihana ja rakas!
 
toivoa antava
Mulle tehty muutaman kerran ivf, mutta siitä syystä , että lahjoitin munasoluja. Hyvät oli kokemukset hoidoista. Oloni oli mitä parhain pistosten ajan ja ensimmäisen piikin jälkeen seuraavat oli helppo laittaa. itse punktiossa sain kipulääkettä ja rauhoittavaa ainetta. En tuntenut kipua. Ja todella harvoin käy niin, että joutuu sairaalahoitoon.
 
Mulle on myös tehty ivf ja en huomannut mitään erikoista, paitsi siinä vaiheessa, kun oma hormonitoiminta tavallaan pysäytetään, niin tuli yöhikoilua. Voisi kuvitella että mummotaudissa tuntuu samalta :/
Ei se pistäminenkään ollut mitenkään vaikeaa, koska olin alusta alkaen asennoitunut siihen malliin että sen on onnistuttava.
Mulle luvattiin vain yksi hoito julkisella puolella ja yksityiseen ei olisi ollut varaa.
Mutta se synnyttäminen on ihan eri luokkaa mitä nämä hoidosta johtuvat pikku kivut.
Tsemppiä vaan =)
En ollut hoidossa ikäni takia vaan tukkeutuneiden munajohtimien vuoksi. Siitä taas saa kiittää rakasta ex-aviomiestä, joka tartutti minulle jonkin taudin, minkä seurauksena johtimet ovat tukossa.
On siitä nyt myös hyötyä, kun en tarvitse ehkäisyä enää ikinä :D
Jos haluaisin vielä lapsia lähtisin ivf-hoitoon luottavaisin mielin, mulle jäi pelkästään hyviä kokemuksia KYSIN lapsettomuus klinnikasta.
 
Munasolupunktio kuulostaa pahalta, ja minäkin menin ensimmäistä kertaa sinne tippa silmässä kun pelkäsin niin lujaa! Mutta nolotti sitten kun kävikin niin että se ei tuntunut ollenkaan ja minä kauhusta jäykkänä sinne menin. Alkion siirto sitten ei kans tunnu missään. Minä koin IVF hoidossa kipeinpänä sen hormonipistos-ajan. No okei ehkä munasolupunktion jälkeen munasarjat ovat turvoksissa mutta sen kanssa pystyy olemaan kun makaa sängys ja vahtaa elokuvia. :D

 
Mamsku
Mulla oli sellainen jännä "huoleton"suhtaituminen ivf-hoitoihin.ajattelin koko ajan että jos ei tärppää niin sitten yritetään uudestaan.En kokenut hormoonihoitoja enkä punktiotakaan mitenkään kipeenä operaationa.Älä liikaa mieti ja stressaa jos vain kykenet.meillä kävi yllättäen niin hienosti että 1.ivf syntyi siten poitsu ja nyt odotellan pas-kaksosia.Usko pois,se on kaiken sen pienen kivun arvoista!Zemppiä!
 
tsemppiä
minulle tehty ivf kolme kertaa. Toisella kerralla hyperstimulaatio, ei tarvinnut sairaalahoitoa. PAS:sta saimme ihanan pojan, joka nyt 3 v. Nyt tänään plussasin toisen testin. Stimulaatio, punktio ja alkion siirto tehtiin ennen joulua. Minulla oli kunnon hyperstimulaatio, olin punkiton jälkeen osastolla tiputuksessa, silti pystyttiin siirtämään tuoresiirtona, vaikka riskit uuteen hyperstimulaatioon on olemassa edelleen.
Pistoshoito ei ollut rankkaa kun siihen asennoitui oikein. Ensimmäisen lapsen hoidoissa neulat olivat vielä tosi isoja ja pitkiä, nyt kun hormonit voidaan pistää insulini-kynän tyyppisellä kynällä, on se helppoa ja lähes kivutonta. Eikä enää tarvitse avata niitä inhottavia lasiampuloja, kaikki on valmiina kun vain asettaa ampullan pistoskynään.
Kyllä sinä pystyt itseäsi pistämään kun vaan ajattelet sitä lopputulosta.
Minä olin varma ekan lapsen jälkeen, varsinkin sen hyperstimulaation takia, etten ikinä hanki toista jos ei pakasteesta lähde. Nyt ollaan tässä onnellisesti plussalla, vaikka välissä ollut myös yksi kohdun ulkoinen raskaus. Kyllä sitä kummasti jaksaa.
Halauksin ++++
 

Yhteistyössä