ivf,oys

Eilen oli punktio ja yksi ainoa munasolu saatiin ja lääkäri sit tänää soitti et alkio ei ole siirtokelpoinen,eli se siitä sitte! Ja kyllä v*****aa!!
Hoitajalle soitin nii sano et seuraavaa ivf voidaan sit aleta tekeen syksyllä,siis mitä *hitsinpimpulaa* VASTA SITTE!!! Käski kuiten soitella ku seuraava vuoto alkaa. En nyt sit tiiä mitä tässä nyt tekee tai mitenpäin olis,tuntuu et tulee pettymystä pettymyksen perään... :'(

Miten nopeesti te ootte päässy seuraavaan koitokseen julkisella?

-Haaveli
 
Pahoittelut sulle Haaveli epäonnistuneesta hoidosta. Oys:ssa tosiaan on pitkät jonotus ajat, minä jouduin viimeksi jonottamaan 8kk, tuntui ikuisuudelta, mutta sitten ajattelin ett pääseepä elimistö palautuun kunnolla ja vois tuottaa paremman tuloksen, mutta turha toivo oli minullekkin. Kaikki meni mettään ja jouduin viikoksi sairaalaan, munasarjat tulehtui ja hoito jouduttiin keskeyttään.
Ja silloin otti pattiin, niin p.......:sti, mut kyl se helpottaa ajan kanssa.
Nyt olen viime aloittanut sumuttelut viime viikolla enkä odotakkaan tältä kerralta enää mitään, kaikki toivo meni viime kerralla, teen vähän niinku robotti ja sumuttelen eipähän tarvi ainakaan pettyä sit ku nega paukkuu.
Muuten ketä lääkäreitä oys:ssa nyt on?
Pahoittelut viellä kerran sinulle ja ajattele että tämä alkio ei varmaan olis ollu terve ja olisi tullut ajan myötä sit kuitenkin pois. Toivottavasti osasin edes jotenkin sinua lohduttaa!
 
Niin pakko se on jaksaa eteenpäin..Lääkärina oli mulla H.Martikainen (punktio) ja niissä väli ultrissa oli aina eri naislääkäri...Kävin yhen ultran oulaisissa ja siellä lääkäri ihmetteli mun pieniä annoksia puregonissa (150IU) ja nosti sen sit heti 175,mut tosiaan oli ihan ihmeissään miks on nuin pienillä annoksilla lähetty alottaan..tiiä sit.
Siis tää on aivan kamalaa oottamista koko ajan,ihan ku ei tarpeeksi ois jo sitkeetä tämä hoidoissa ravaaminen,nii sit vielä odotuttavat 8kk et saattaa päästä jopa siirtoon asti. Voisin jo sanoa et ihan pyllystä koko homma...
Eihän siinä jos ois miljonääri nii heti painuisin yksityiselle mut ei vaan yksinkertaisesti oo varaa ja ku siinäkään ei oo varmaa että sen lapsen saa..
kamalaa tilitystä ja vielä niin sekavsti kirjotettu :|
 
Minulla oli toisessa hoitokierrossa lääkkeenä menopur ja annoskoko oli silloin 175IU, ihmettelin silloin myös itsekkin pientä annostusta. Silloin ei kylläkään ko. lääkkeellä tullut muniksia kuin kaksi. Muilla hoitokerroilla on ollut gonal-f omasta toiveestani koska menopurilla ei ollut minulle vastetta. Nyt menossa meillä neljäs ja viimeinen kerta. Toivottavasti onnistuis tai ei ainakaan mitään vakavampaa tule nyt eteen.
Kirjoitit tuossa viestissäsi että kävit yhden ultran oulaisissa. kiinnostuin asiasta,voiko sitä kysyä oys:ssa et pääsis esim. oulaisiin ultraan. Ois mullekki oulainen 75km lähempänä kuin oys.
Odottamisesta viel. Se on tosissaan raastavaa kun odottaa edes eka ultra aikaa ja sit kaikki menee lörinäksi. Mut kevät ja kesä on yleensä niin kiireistä aikaa et syksy tulee sit nopeesti kuin on paljo tekemistä.
 
Joo tosiaan kysyin tuota oys:sta et voiko käydä oulaisissa sen yhen väliultran.Se eka ultra missä piikitykset tuli kuvioon mukaan,tehtiin oys:ssa,seuraava ultra oliki sit oulaisissa ja se ns.viimenen missä sovitaan punktiot sun muut niin taas oys:ssa...
Meillä tosiaan vasta ensimmäinen ivf,ja olin kyllä varautunu ettei ekalla onnistu,mut silti vatää mielen pohjalukemiin. Nyt sit pelottaa toisaalta toinen kerta et miten siitä selvitään jos ei siitäkään tuu sit mitää,nooh mut onhan tässä aikaa siihen et voi olla et iloisin mielin sit mennään taas uuteen koitokseen!

Ei muutako peukut pystyyn teille hoitoon ja sylin täydeltä onnea :)
 
Kiitoksia sulle tiedosta, kyselenpä ens viikolla ku menen taas ekka käynnille oys.n jos väliultran vois tehdä joko raahessa tai oulaisissa. Oliko oulaisissa asian osaava lääkäri joka tiesi lääkkeistä ja annostuksista?
Saanko udella sen verran ku kerranki näille palstoille tuli läheltä tuttu et oletko sie oulaisista?


Todella harmillista et teillä eka kerralla kävi noin vee mäisesti,sitä ei todellakaan toivo kellekkään, sillä nämä hoidot on todella rankkoja ja pitkävetisiä. Mut onneksi teillä on mahdollisuus viel julkisella saada hoitoja. Meillä ei tämän hoitokerran jälkeen enää ole mahiksia, tämäkin on ylimääräinen joka johtuu oys:ssa viimeksi tapahtuneesta hoitokerrasta. Ja minulla tuo ikäkin tulee esteeeksi.
Voinko lähettää sinulle yksityisviestejä?
 
Joo kannattaa kysellä sieltä,ja oulaisissa oli tosi mukava naislääkäri mulla ja asiansa osaava (on ollut joskus kuulemma oys:ssa siel lapsettomuus puolella)
En asu oulaisissa mut lähellä kylläkin.n.60km...
Joo toki voi yv. laittaa =)
 
Heips, laitan lusikkani tähänkin soppaan :)
Meillä oli myös oyssissa hoidot (punktio, tuoresiirto, pas), mutta kaikki ultrat omalla paikkakunnalla. Lääkeannoksista ym. soittivat aina Ouluun ultrauksen jälkeen (jatketaanko samalla annoksella vai lisätäänkö, milloin punktio oulussa..), Oulusta lääkäri antoi ohjeet puhelimitse jatkosta. Toimi mielestäni hyvin, kun ei tarvinnut Ouluun ajella joka risahduksesta. Tsemppiä hoitoihin!
 

Yhteistyössä