IVF:n odottavat

Ultra kuulumisia... ja taas tänään vaihteeksi oli ultrassa käynti. oon nyt pistelly puregonia
hmm.... no kuitenki ihan jo liianki monta päivää :LOL:
suurin follikkeli oli 13mm et aika pieni :( mut oli ne toki kolmessa päivässä jonki verran kasvanu ku edellis ultrassa isoin oli vajaa 8mm. mut kaikkiaan näyttäs tuo "saldo" olevan jotain 10-15 välille..tiiä sit lähteekö ne alle 10mm ees kasvaan mihinkään suuntaan.

No maanantaina on taas vaihteex uus ultra ja jos sit jo pääsis lopultaki sinne punktioon |O

Minkä kokoisia ne follikkelit pitää olla minimissää et niitä ees aletaan punktioida ja et ne on sopevia hedelmöitys yritykseen???
 
Raitikselle ihan valtaisasti onnitteluja!!! :flower: :flower: :flower: Ja kovasti vauvaliimaa pienille!!! Ihanaa saada näitä onnistumistarinoita.

PeePeelle :hug: Tosi ikävää, mutta lähdetään siitä, että se pas onnistuu, eikös... näin on päätetty.

Mirvalle onnea kasvatteluun, toivotaan parasta!

Huh, olen ollut koko viikon pois linjoilta, paljon on luettavaa. Itselläni oli rankka työmatka ja nyt olen maannut koko päivän kipeänä sängynpohjalla. Hyvänä puolena pakko mainita se, että en edes tiedä mikä kp minulla on. On tosiaan ollut muuta ajateltavaa.

Katille ja oliko se Kummille, joka kysyi olisinko voinut siirtyä liikoine folleineni inssistä suoraan IVF:ään. Siitä puhuttiin lääkärin kanssa aika pitkään ja monelta kantilta. Totta on, että 4 follia olisi voinut olla ihan ok määrä, mutta voi olla, että viime vaiheeseen selviytyviä alkioita ei olisi ollut ehkä yhtään tai vain 1-2. Toinen syy oli, että follit olivat jo aivan viittä vailla ovuloitumassa. Toimenpide olisi voitu tehdä vasta seuraavana päivänä, ja riskinä oli, että siihen mennessä folleja olisi ollut jäljellä 4 sijaan 0. IVF:n hintaan suhteutettuna meistä tuntui, että parempi ehkä jättää tekemättä tällä kertaa ja keskittyä siihen huhtikuuhun.
 
PeePee, yhdess tosiaan jnnilln ja tuetaan toisiamme huhtikuussa, hyv niin vaikka paljon mieluummin olisin suonut teille onnistumisen jo ennen sit! Meille tehdn IVF pitkll kaavalla. Odottelen tss menkkoja alkavaksi ensi viikon loppuvaiheessa ja sitten kp 21 alan sumutella Synarelaa. Tytyy mynt, ett vhn hirvitt.

Mit kuuluu Sahramille? Joko tiedt menettek pitkll vai lyhyell kaavalla?
 
Täällä jo kp 4. Lisäksi lääkäri kehottikin aloittamaan Synarelan jo kp 19, koska edellinen kierto jäi lyhyeksi (vain 26 pvää), ettei lomareissu huhtikuun alussa sotkisi aikatauluja (?). Eli vain reilun parin viikon päästä meidänkin IVF:n valmistelu vihdoin alkaa, hui! Toimenpideviikko olisi sitten viikko 17.
 
No voi harmi Inari, mutta eiköhän me vielä onnistuta näkemään =)
Sahrami, onko sulla mitään tietoa milloin laparoskopia tulee olemaan?ihan varmasti harmittaa tuo löydös, mutta siinähän voi selvitä paljon, ja siten pääsee taas etipäin kohti raskautta :hug:
Tiedän kyllä hyvin, että kaikki tuollainen ylimääräinen ottaa niin kovin päähän, koska odottelua tässä prosessissa on muutenkin...
 
täällä myös ivf hoitoa odotellaan, toista sellaista, eka meni kesken tammikuussa rv7 eikä pakkaseen saatu yhtään, harmittaa :/ Ei ehkä muuten niin paljon mutta kun jonot on julkisella puolella sen 8kk, sli vasta syksyllä mulla edessä. Tässä' välissä käydään yksityisellä tekemässä 1-2 iui hoitoa, ei periaatteessa ole niin radikaalisti meillä asiat etteikö tämäkin hoitomuoto voisi tuottaa tulosta, meillä miehellä on siittiövasta aineita sen verran ratkaisevasti ettei ilman pesua onnistu. Mieheni on myös syönyt yli 4kk clomifen lääkettä, jonka pitäisi parantaa määrää laatua ja kohottaa testotasoa. Mutta samahan se on tätäkin kokeilla, tuskin mitään haittaakaan on. Onko muut tehnyt inssin clomien lisäksi puregon pistoksilla ja irroituspiikillä, itse vielä kahden vaiheella otanko sillä kaavalla vai pelkät clomit, toimiikohan tuo paremmin kun ottaisi ne piikitykset..huh huh..tulipa kerrottua kerrakseen :) kiva jos joku kertois kokemuksia
 
Minäkin ilmoittautuisin joukkoon. Olen jo pidemmän aikaa seuraillut taustalla ja nyt on alkamassa ivf hoito. Alkaa jännittämään. :) Hieman meistä; minä 23 ja mies 25. Yritystä ollut kohta neljä vuotta ja hoitoihin lähdettiin noin vuosi sitten. Ei olla pidetty niin kiirettä, mutta haaveet ja toiveet vaan kasautuu niskaan ja nyt päätettiin lähteä ivf:ään. 20.3 pistetään tuo procren ja sitten 1.4 lääkäriin ja uä:n. Punktio olisi joskus huhtikuun puolessa välissä.
 
huomenna lauantaina olisi viimeiset puregonit ja menopurit, sunnuntaina olisi sitten pregnylin vuoro ja kauan odotettu punktio on tiistaina.
saalis ei tule olemaan mikään mahtava, koska pikkasen huonosti rakkuloita tullu.
sama juttu oli ensimmäisessä IVF:ssä joka oli pitkän kaavan mukaan ja tämäkin myös pitkällä kaavalla.
käyn kurkkimassa, mutta kirjoittamaan palaan tiistaina kun kotiudun puntiosta.
 
kinky catille ja mayalle tervetuloa! :wave:
HelinäKeijulle onnea tiistaille.

Annuli, Sahrami ja muut, oliko hyvä tapaaminen? Ajattelin teitä keskiviikkona reissusta käsin. Nyt olen kotiutunut, mutta taas kipeänä, flunssassa. Päh..

Sahrami, tosi ikävä kuulla että teillä tuli mutka matkaan. Toivottavasti pääset lapaan pian ja näkymät siellä ovat kumminkin hyvät. Itse olin suunnilleen vuosi sitten laparoskopiassa sitkeän kystan takia. Helpotti kyllä silloin kuulla, että kystan lisäksi mitään kummallista ei mahassa ollut. Toisaalta mitä enemmän tässä kuluu aikaa, sitä vahvemmin haluaisin TIETÄÄ miksi emme onnistu. Olen kanssasi samoilla linjoilla: olisi helpompaa, jos tietäisin syyn tähän piinaan - ja samalla mitkä ovat hoitomahdollisuudet ja onnistumisen todennäköisyys. Jaksamista sinulle.
 
Tervehdys kaikille! Minäkin odotan ivf-hoitoa, niin voisin osallistua tähän ketjuun!

Odottelen toisen ivf.hoidon alkua. Reseptit tuli jo postissa ja hain lääkkeetkin valmiiksi. Aloitan menopur-pistoksilla, ja hoito tehdään nytkin lyhyemmällä kaavalla, kuten aiempikin hoito. Nyt vaan on lääkkeeksi muutettu tuo menopur. Aiemmin oli puregon.

Lapsettomuutta ja yritystä perheen lisäykseen on ajallisesti takana lähes ikuisuudelta tuntuva aika! En edes osaa tarkkaan sanoa.. 4-5 vuotta. Hoitoon hakeuduimme noin parisen vuotta sitten ja aika nopealla aikataululla sitten tuli tuo ivf.hoitoon ohjaaminen. Syytä selkeästi ei löytynyt, paitsi miehen heikot ja vähäinen määrä simppoja ja sitten minulla taas monirakkulaiset munasarjat.. tiedä häntä sitten mitä ne vaikuttavat :whistle: , mutta heti kumminkin sen puolen vuoden totisen yrittämisen jälkeen ja lihotuskuurin jälkeen, jonka lääkäri määräsi tuli ohjaus sitten ivf.hoitoon.
Meillä ei ole yhteisiä lapsia,mutta miehelläni on 3 lasta, jotka ovat jo vanhempia..
Että tämmöinen tapaus.
Nyt sitten odottelen menkkoja ja kp3 alkaa sitten pistokset..
 
Kris :wave:
Teillä onkin jo pitkä tie takana, toivottavasti onnistutte pian!

Joo, Annuli, aloitan lauantaina sumuttelut. Lueskelin tuota teidän myöhemmin onnistuvien pinoa ja jo kirjoittelinkin sinne, mut tää sivu crashasi ja viesti hävisi taivaan tuuliin. :kieh:

Kiva, että sullakin koittaa jo pas ihan pian. bd

Tänään meni vähän hermo yhden kaverin ajattelemattomaan sähköpostiin kaverilistalla ja avauduin "ihan pikkuisen" siinä. :ashamed: Vähän hävettää - oli aivan kamalaa valivalivalitusta - mutta toisaalta helpotti. On se vaan niin, että tätä ei ymmärrä juuri kukaan, paitsi te kohtalotoverit, virtuaalisti tai livenä. Taatusti tulen seuraavaan tapaamiseen!!! B) B)
 
No niin torstaina olisi sitten se procren-pistos.... Alkaa jännittämään!!! :)
Ihan hyvä etten tiedä tarkkaanottaen mitä tuleman pitää. Ei ala tuo mielikuvitus laukkaamaan...
Kaiken lisäksi itellä tosi kauhee piikkikammo!!!
Kiitos inari!
 
Olen syönyt clomeja monta kuukautta ja nyt lääkäri lupasi viimein laittaa ivf lähetteen eteenpäin. Kuinka kauan teillä on kestänyt, että olette päässeet julkisella puolella suunnittelukäynnille/hoitoihin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosmarie:
Olen syönyt clomeja monta kuukautta ja nyt lääkäri lupasi viimein laittaa ivf lähetteen eteenpäin. Kuinka kauan teillä on kestänyt, että olette päässeet julkisella puolella suunnittelukäynnille/hoitoihin?
Moi! Meillä näin viime tammikuussa eli 07 aloitin clomit ja söin kolme kuukautta. Syksyllä tehtiin kaksi inseminaatiota ja laittoi silloin lähetteen. Suunnittelukäynnillä oltiin helmikuussa ja nyt ensimmäinen ivf alkanut. Mutta miehelläni oli kyllä huonuntunut siittiöiden laatu ja itsellä kierto millainen sattuu. Satks ollaan hoidoissa.
 
Elikkä toiste ivf hoitoa odottelemme julkiselle puolelle oysiin. Menee tosin syksyyn mutta kokeilemme yksityisellä vielä yhden iui hoidon miehen kans tässä keväällä, herrakin on popsinut clomeja nyt useamman kuukauden, pikku paussi päällä sen suhteen kun tavara loppui apteekista, maanantaina onneksi saa jo haettua. Ekassa ivf hoidossa siirrettiin kaksi pikkukaveria , toinen kiinnittyi ja raskaus lähti siitä mut meni kesken rv7+ tuossa tammikuussa, eikä yhtään pakkaseen, saalis tosin oli hyvä 13 kerättiin mut vain ne kaks oli sitten siirtokelpoisia..jospa ensikerralla sujuisi paremmin ja pakkaseenkin saisimme jotain, kokeilemme osalla icsi hoitoa jos sekin auttaisi.. Mutta nyt vielä kertarutistus iui hoitoon ennen syksyä puregonien ja pregnylien kera, jospa se yllättäis meidät ettei tarvitsisikaan syksyyn odottaa rankkoja hoitoja
 

Yhteistyössä