ivf lyhyt kaava?

hei minulle on suunnitteilla ivf marraskuussa jos 3 inssi ei tuotatulosta,olemme siis selittämättömiä, mitään vikaa ei ole löydetty..onko jollekkin tehty ivf lyhyelläkaavalla,olisin kiinnostunut tietämään miten se käytännössä etenee ja tärppäsikö? kiitokset ja plussaonnea/odotusonnea kaikille!
 
Minulle tehtiin lyhyellä kaavalla viime keväänä.
Piikittelin pari viikkoa, välillä kaksikin piikkiä illassa. Kestin hyvin sen, ei mitään suurempia ongelmia. Munarakkuloita kasvoi 38, ja silloin olin kipeä. Kerääminen tehtiin vapun aikaan, viikon kuluttua en ollut enää yhtään kipeä. Sairaslomalla ei tarvinnut olla, mutta kävely oli hidasta monta päivää. Sattui muutenkin pari lomapäivää, kun oli vappu. Vappu meni kyllä ihan levätessä!
Rakkuloista hedelmöittyi 15, yksi siirrettiin, 13 pakasteeseen. Tuoresiirto ei tärpännyt, mutta pakastesiirtoon emme päässeet, koska plussasin luomusti. :D
Meillä on yksi luomulapsi ennestään, yli viisi vuotta yritetty toista. Selitystä ei löytynyt. Luomutärppi tuli kierrosta, josta ei löytynyt testeillä ovulaatiota. Että sellaisia ne testit saattavat olla... Nyt rv 11+0, joten hyvin on pysynyt mukana.
Uskon, että tuo ivf-rytinä auttoi kehoani, toi tarpeellisen sysäyksen toimintaan.
Tsemppiä sinulle! :hug:
 
ma-mi harmaana
Kerronpa minäkin versioni.

Lyhyen kaavan ero pitkään on se, että oman kehon hormonitoimintaa ei ajeta alas (ei siis tule vaihdevuosioireita) vaan aloitetaan kp 2-5 piikitys, joka kasvattaa munarakkuloita ja sen rinnalle otetaan jossain vaiheessa jarrupiikit, jotka estävät munarakkuloita puhkeamasta ennen aikojaan. Minulla oli piikitettävän gonal-f ja cetrotide, mutta muitakin on olemassa. Ekassa ivf:ssä saatiin 20 solua, 14 hedelmöittyi ja 7 alkiota saatiin. Yksi siirrettiin, ei tärppiä ja passissa yksikään ei selvinnyt sulatuksesta. Tokassa ivf:ssä saatiin vaan 3solua mutta 2 alkiota. Toinen siirrettiin ja toinen pakastettiin. Ei tärppiä. Pas yritys tulossa parin viikon päästä.

Syynä hoitoihin pco. 4 inssiä ja enkelipoika taustalla.
 
Moi!

Myös minulla oli käytössä lyhyt kaava 5/06 IVF:ssä. Lyhyt kaava, koska mulla PCO ja kuulemma silloin lyhyellä kaavalla vähemmän sivuoireita.

Tosiaan lyhyt kaava kestää n. kaksi viikkoa.
Ensin mulla oli Puregon-pistokset munasarjoja stimuloimaan kp 3-13, sitten Orgalutran jarrupiikit kp 10-13, Pregnyl irrotuspiikki kp 14 ja siirron jälkeen Lugesteron keltarauhastukihoito.

Ultraääniä oli 3kpl kp 8,10 ja 14.
Munasoluja kerättiin kp16 yhteensä 28kpl joista 11 hedelmöittyi.
Osa oli IVF ja osa ISCI alkioita. 5kpl lähti jakautumaan ja 1 kpl siirrettiin kp 18.

En tullut tuoresiirrolla raskaaksi. 4kpl jäi pakkaseen ja nyt on kaksi PAS takana. Kaikki pas alkiot ovat selviytyneet hyvin sulatuksesta.
Mulla oli aikamoiset sivuoireet pistoshoidoista, mutta nopeasti kroppa palautui.
Keräys sujui hyvin ja kaikkiaan ihan positiivinen kokemus oli.

Anni
 

Yhteistyössä